[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 261
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 261


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Porcelánbaba
Szerző: naiva - S. Farkas Zsuzsanna
(09-12-2008 @ 11:05 pm)

:

Porcelánbaba

Egész délután az ablaknál ült, a vékony, áttetsző függöny mögött. Figyelte az embereket. Tudta, hogy látják kintről meg-meglebbeni a színes drapériát, és azt is tudta, hogy tudják: ő ott ül mögötte. Mindig így tölti a délutánjait.
Mint egy gyönyörű, szőke porcelán baba a kirakatban…
Leginkább az emberek lábait nézte.  Ó mennyi fajta, formájú, járású láb létezik! Most éppen egy tűsarok kopog, visszhangot verve a járdán. Határozott léptű, csinosan öltözött nő a gazdája. Siet. Jó neki.
Apró léptek követik, rózsaszín szandálkában imbolyogva. Néhány lépés lendületből, aztán tétován megállnak, kicsit ingadozva, keresve az egyensúlyt. Tipeg a kis egyéves körüli gyermek… Van két apró lába, és rájött, hogy használni is tudja… Karjait kicsit széttárva , bizonytalanul totyog, arcán büszkeség, és megfeszített figyelem látszik. 
Az ablakon belül mosolygós sóhajtól lebben meg a függöny….
Az egyévest elvezeti az anyukája. Fiatal nő, agyonmosott szabadidőruhában, vörös haja a tövénél lenőve. Az ő léptei fáradtak, szinte tramplin, nehézkesen teszi egyik lábát a másik elé.  De megy…S ha kell szalad, a csöppség diktálta tempóban.
Újabb tétova léptek… A szemközti kocsmából egy kopottas ruhát viselő, tornacipős férfi tántorog ki. Szemében nyoma sincs az értelemnek, arcán bamba mosoly. Lábai állandóan összekeverednek. Labilisan, az egész járda szélességét kihasználva közlekedik, míg el nem ér a falhoz támasztott ócska bicikliig. Ott aztán kapaszkodik egy darabig a kormányba, majd néhány eredménytelen kísérlet után sikerül felülnie a járgányra. És láss csodát: a kétkerekűn szépen, egyenesen halad.
Középkorú férfi kocog át a téren, trikóban, rövidnadrágban. A nő az ablak mögül megbűvölten figyeli izmai összehangolt mozgását, a térd rugalmas hajlását, sportcipőjének elrugaszkodását, majd visszaérkezését a talajra. Egészen addig követi halványkék szemével a mozgást, míg be nem sétál látókörébe egy idős pár.
Ők lassan, megfontoltan haladnak, egymásba karolva, lépteiket a másikéhoz igazítva. Megfáradt lábak, hosszú évek súlyát hordozzák. Kicsit nehézkesen, berozsdált izületekkel, de azért mozdulnak. Guruló labda keresztezi útjukat, óvatosan kikerülik. A labdához természetesen egy csapat kamasz fiú is tartozik. Nagy hanggal érkeznek, egymásnak passzolgatják a lasztit. Hosszú, vékony félig fiú, félig férfi lábak…Messzire nyúlnak, cseleznek, elrugaszkodnak a földtől… Futnak a fiúk, kergetik az örök játékszert: a focilabdát.
Könnyed, ruganyos léptek keltik fel a nő figyelmét. Középkorú nő és feltehetően a lánya csivitelnek az ablak előtt. Vidámak, nevetgélnek, szemmel láthatóan jól érzik magukat. Mindez a járásukon is meglátszik: könnyű léptek, majdhogynem légiesek, alig érintik a gyepet. Gondtalanok…
A nő hófehér arcán enyhe szomorúság suhan át….
És akkor betáncol a képbe egy kislány. Hosszú, copfjai ugrálnak a levegőben, pörög, forog, nevet, oldalra lép majd vissza, újabb pörgés, újabb nevetés.
- Ma tanultuk ezt a lépést a tánctanfolyamon! – kiálltja az őt követő barátnőinek.
- Figyeljetek!
Megáll a járda közepén, koncentrál, majd karjait a magasba emeli, arcát a nap felé fordítja és pörög, ugrik a magasba…
A porcelánbaba szépségű nő hangosan felnyög az ablak mögött.
Befelé néző tekintete a múltban jár… Egy gyönyörű szőke lányt lát, aki egy fényes parkettájú  bálteremben suhan, susogó ruhában egy keringő mámorító dallamán. Egészen addig kering, míg el nem szédül, míg össze nem folynak a szemei előtt a fények, a tárgyak…. Csak partnere melegbarna szemei és ölelő karja tartja a földön….Majdnem elrepül a zene szárnyán….
Most felemeli könnyáztatta arcát és mérhetetlen bánatában az ablakpárkányra csap.
A hirtelen mozdulattól nyikorogva feljajdul magatehetetlen teste alatt a kerekes szék…

 

 





(517 szó a szövegben)    (695 olvasás)   Nyomtatható változat


anyatka: (09-13-2008 @ 04:37 pm)
Valaki erről eszembe jutott... Gratulálok írásodhoz! puszi Andi:)

Lyza1: (09-13-2008 @ 05:31 am)
Nagyon megható írás!...Szépen levezetted a végkifejletig!...Szomorú a tehetetlenség!...Gratulálok!...Lyza

alamina: (09-13-2008 @ 06:01 pm)
Zsuzsi, nem tudom miért, de végig éreztem, hogy kerekes székben ül a nő. Azért így is beleborzongtam. Nagyon élethűen és élvezetesen írtad le a történetet. Nem egy nyílegyenesen kerékpározó részeg embert láttam már én is. Vajon mért van ez így? Az írásod nagyon tetszett . Ildi

winner: (09-13-2008 @ 11:02 am)
Zsuzsi! Nagyon tetszett mikor legelőször megmutatatd akkor is. Nagyon jó írás.

hori: (09-13-2008 @ 11:04 pm)
Tényleg jó lett, grat.!

AngyaliAndi: (09-13-2008 @ 12:12 pm)
Csodaszép. Puszillak!

Anna1955: (09-14-2008 @ 01:59 pm)
Életszerű minden pillanat az írásodban...És a végkifejlet megkoronázza...Nagyon jó novella...:)))))

erda: (09-14-2008 @ 09:08 pm)
Amíg egészségesek vagyunk, fel sem fogjuk, milyen szerencsések is vagyunk valójában... Nagyo jól megmutattad ezt a másik szemszögéből, igazán tetszik, gratulálok! :) Éva

naiva: (09-14-2008 @ 09:42 pm)
Köszönöm Anna!:) Örülök a dícséretednek!:)

naiva: (09-14-2008 @ 09:43 pm)
Köszönöm Éva! Ez így igaz, ahogy mondod...

naiva: (09-14-2008 @ 12:20 am)
Köszönöm Lyzám!:) Hát bizony rossz dolog a tehetetlenség... Sajnos nemrég megtapasztaltam, igaz csak a lábam ujja törött el, de nem tudtam járni, szenvedtem, és akkor elkezdtem"irigyelni" a könnyedén lépegető embereket... Ekkor jött az ihlet...Más szemmel nézem ezután a mozgásuknban korlátozottakat....Pedig az enyém semmiség, ahhoz, amit némely ember átél...Köszönöm figyelmedet!:)

naiva: (09-14-2008 @ 12:21 am)
Köszönöm Laci!:) Lehetne még finomítgatni rajta... Jólesik a dícséreted!:) Pusz

naiva: (09-14-2008 @ 12:23 am)
Köszönöm Andi! Én is puszillak!

naiva: (09-14-2008 @ 12:25 am)
Anyatka, azt hiszem sokunknak vannak ilyen ismerősei, rokonai....Köszönöm, hogy olvastál!:) Puszi

naiva: (09-14-2008 @ 12:28 am)
Igen Ildi, ezt más is mondta, hogy valami ilyesmire számítottak a végén... Pedig úgy szerettetm volna írni, hogy csak a végén derüljön ki, de nem baj:) Ja és a biciklis! Nem kitalált figura, minden éldott nap látom, rettegek, míg fel nem ül a bicajra, mert addig valami iszonyatos módon tántorog! A biciklin meg olyan egyenesen halad, hogy szinte hihetetlen!:)) Köszönöm soraidat!:)

naiva: (09-14-2008 @ 12:33 am)
Drága hori, üdvözöllek az írásomnál!:) Kiemelkedő próza írónak tartalak, így duplán jólesik dícséreted!:) / nem hízelgésből írom!:))))/ Köszönöm!:)

  

[ Vissza: naiva - S. Farkas Zsuzsanna | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.51 Seconds