[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 282
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 282


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Kávé cukorral
Szerző: Emericus - Dr. Varga Imre
(04-02-2007 @ 11:46 pm)

:

Az automata előtt állok, dobálom bele az aprót. A nagyon aprót, mert attól is meg kell szabadulni, mielőtt az adóhatóság lecsap rá. Kávét szeretnék inni. Eszpresszó kávét sok cukorral, tej nélkül. Hetvenért adja a bádogtehén. Hatvanötnél tartok. Kutatok, kutatok a köpenyzsebben, de úgy tűnik, nincs több. Apró káröröm villan a mögöttem állók arcán. Türelmetlenek, a fenébe kívánnak, de nem szólnak. Hiába, a kultúra az kultúra. Már-már megszólít a mögöttem álló idősebb úriember, amikor a kezembe akad egy kisebb pénzdarab. Ó csak ötös lenne! És nyertem, tényleg egy ötforintos. Küllemre semmi különös nem látszik rajta. Diadalmasan bedobom a lukba, ahová a többit, de a számláló  marad a hatvanötön, az érme pedig csörömpölve visszagurul a pénzkiadó nyíláson. Gondolok magamban valamit, de csak dobom vissza gépiesen. Szokott ez így lenni, nem mindig vesz be minden pénzdarabot. De másodszor se kell neki. És harmadszor is ugyanígy járok.

- Tessék a földhöz vágni – ajánlja valaki a sorból.

- A csak a százasnál jön be – javítja egy másik. Valóban, a százforintos bimetál, valami feszültség ébred benne, amit a földhözvágással ki kell sütni, különben a bádogtehén elektronikája kiszűri, és mint értéktelent, visszadobja. Ám az ötforintosnál nem jön be a trükk. További bedobási kísérleteim is eredménytelenek maradnak.

- Nem lehetne, hogy mi jöhessünk? – kérdezi ingerülten egy szomjas asszonyság, iskolán túl, kultúrán innen. Oda sem figyelek. Megkérdezem a mögöttem állót:

- Bocsánat, de nem tudná ezt esetleg felváltani? Vagy adni egy másik ötöst? – és nyújtom a magamét.

- Hát nem, kérem. Mert ugye én se tudnám itt használni.

- Meg lehet, hogy hamis – mondja az iménti asszonyság. Ja, ez meg se fordult a fejemben. Hallottam, hogy az államnak egy ötforintos előállítása nyolc forintba kerül. Ha volna olyan balga pénzhamisító, aki erre a címletre specializálja magát, a Lipóton kötne ki, ha azt be nem zárnák addig.

- Na, sikerül, vagy nem? – kérdi valaki hátulról.

- Patthelyzet – ismeri el a mögöttem álló őszes úr. – Ugyebár, senki sem fog barátunknak öt forintot ajándékozni, kevesebbért pedig nem kap ebből az automatából semmit. A pénzét, ha azon nem vásárolt, az automata nem adja vissza (ezzel nyugtázza kísérleteimet a visszaadó gomb nyomogatására). Azt viszont nem várhatjuk el az úrtól, hogy hatvanöt forintot itthagyjon az utána következőnek.

- Hát akkor  mit csináljunk? – kérdi az asszonyság. Látszik, hogy rögvest szomjan hal. A hatvanöt forintomat már hagynám, de az igazamat juszt se. Nem mozdulok a gép elől.

- A legegyszerűbb, ha a sorban következő kipótolja az összeget, megveszi a saját kávéját, majd visszaad az úrnak hatvanöt forintot. – szól az őszes gentleman és kezdi is előszámlálni a pénzét, mert ő a sorban következő.

- Az nem úgy van – reccsen bele az iménti nőszemély. – Akkor ennek itt több lesz hatvanöt forinttal – bök felém, mintha jogerősen elítélt sikkasztóra mutatna.

- Neeem, dehogy – zúgják a körülöttünk állók kórusban. Egész kis sokadalom támad. Magyarázni kezdik az amúgy medve méretű hölgynek, hogy téved, mert én kávét nem kapok, s csak az a pénz jár vissza, amit az őszes úr kávéjába befizetek.

- Nna, hát ha mind ellenem vannak – dörmögi kelletlenül Ursula és átmenetileg elhallgat.

Közben az őszes úr megveszi a kávéját és korrektül ideadja a pénzemet. Dagadt nő úgy néz mindkettőnkre, mint hajószakács a norvég patkányokra.

- Arrébbmenne? – kérdi kedvesen. Nem tudjuk, melyikünknek címezte, mindketten odébbállunk. Pár méterről figyelem a medve-hölgyet, mit végez. Dobálja be a pénzét. Közben Eszter, a kolléganőm, megrántja a köpenyem ujját.

- Hát te hol vagy már? Mennünk kell a gyűlésre.

Mondom, hogy hogy jártam. Biztos, hogy kávé nélkül nem bírom ki ébren.

- Gyere, meghívlak – mondja Eszter és nyúl a zsebébe az apróért. Örömmel elfogadom.

De még Ursula ügyködik az automatánál. Az utolsó huszasával baj van, a gép visszadobja.

A nő számomra ismeretlen tájnyelvi fordulatokkal lep meg.

- Tessék a földhöz vágni – mondom faarccal. De sietve lépek távolább. Ott egye meg a fene a kávét. Nem egészséges. Nélküle is megvan a nap apró öröme.

 





(737 szó a szövegben)    (724 olvasás)   Nyomtatható változat


veva: (04-03-2007 @ 04:15 pm)
Kávé helyett káröröm? ;)))

Netelka: (04-03-2007 @ 06:19 am)
:D Jót derültem :) Szeretem a stílusod.

prayer: (04-03-2007 @ 07:09 pm)
Ahogy leírtad?!... Fogadok, veled történt. Nagyon jó!

LEKA: (04-03-2007 @ 10:20 pm)
A indennapi bosszúságok, könnyed hangvétellel. Azért kibírtad kávé nélkül? Üdv.Éva

Emericus: (04-03-2007 @ 10:47 pm)
Köszönöm együttérzéseteket. A fenti kis affér valóban velem esett meg, s aztán kibírtam kávé nélkül. Így kezdődött a 11....vagy nem, nem, a 12. leszokásom.

didora: (04-03-2007 @ 10:49 am)
Élvezettel olvastam. Gratula!

gabiga: (04-03-2007 @ 11:08 am)
:)) az élet apró örömei...és legszebb öröm a káröröm...:))

Csilike: (04-04-2007 @ 07:31 pm)
Kar hogy mar az ingyenkave modszer megszunt, az volt csak a jovilag...mert meg a badogtehenet is at lehet verni, csak egy furmanyos voroskeresztes kollega szuksegeltetik hozzaaki ismeri a titkat:) Gondolom kavezol meg, s nem szoktal le...Tetszett ahogyan leirtad, lattalak magam elott:) Puszillak; Csilla

Lacoba: (04-05-2007 @ 06:36 am)
Bizony huncut egy helyzet.

  

[ Vissza: Emericus - Dr. Varga Imre | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds