[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 151
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 151


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Megnyitó
Szerző: skorpio - Kováts Péter
(11-14-2008 @ 11:02 am)

:

 

Nagy felhajtás volt. Az egész művelődési ház összes vezetője ott sertepertélt a kiállítás előtt, hogy minden igazán szép legyen. Nagy volt a feladat, hiszen országos pályázatot még nem hirdettek és igen kétséges volt a siker. Aztán érkeztek az alkotások az ország minden sarkából. Szépek és kevésbé jók is, volt dolga a zsűrinek mire kiválasztotta a kiállítási anyagot. Aztán a felkért amatőr költők verseit hozzáigazítani a képekhez sem volt egyszerű dolog. Végülis minden összejött és a megnyitóra igen helyre kis kiállítássá ált össze minden.

A főzsüri a művészeti alaptól a megnyitóban igen elismerően szólt a kezdeményezésről, hogy képzőművészet és irodalom milyen szépen találkozik ezen a kiállításon.

Büszke voltam magamra, hiszen huszonegy versem ott virított a festmények mellett.

Mint előadóművész lettem bemutatva és a megnyitó főattrakciójaként mondtam verseket. Magamtól is természetesen.

Aztán elvegyültem a nézelődők között, fogadva az elismeréseket a szép versmondásért.

Egyszer csak egy szép kép előtt megállít egy ifjú hölgy és kérdezget az elöadóművészet fortélyiról. Tegeződünk mintha ez természetes volna.

Hirtelen rámutat egy versemre,

Ismered? Kérdezte elgondolkozva. Oly szépen mondtad a versét.

S hirtelen nem is tudtam mit mondani,

Ismerhetem-e magam, azt a magam, akiből úgy folynak ki ezek a versek, hogy magam sem tudom ki és mi mozgatja tollam-ceruzám.

Hirtelen zavarban is voltam mondjam-e, hogy nem csak előadója, de szerzője is vagyok ennek a versnek. Szerencsére két idősebb hölgy, aki jól ismert már odajött és lelkesen gratuláltak:

Köszönjük ezeket a szép verseket és a méltó előadást. Aztán mentek is tovább.

Az ifjú hölgy elmosolyodva csak annyit mondott: Ja így könnyű, én is köszönöm, - és tovább ment nézni a kiállítást és olvasni a verseket.

Én meg álltam ott zavartan, mondhattam volna, hogy nem! Dehogyis könnyű, a versmondásért igenis meg kell dolgozni, akár saját akár idegen az író. De már messze járt.

Igen barátaim, a hallgató közönség nem kíváncsi az útra, az eredmény, az élmény a lényeg a számára, s ha ez felemeli, kiszakítja a mindennapok szürkeségéből,-- Köszöni szépen, tapssal, kézfogással, mosollyal, vagy könnyel a szemében, s ez oly kedves és jóleső érzés, hogy megéri a fáradságot.





(389 szó a szövegben)    (700 olvasás)   Nyomtatható változat


Eroica: (11-14-2008 @ 02:56 pm)
Tudom, rengeteget dolgozol,de örömmel teszed. Szerintem saját verset elszavalni nehezebb, mint másét. Vagyis.. nem tudom.Én nagyon köszönöm, hogy az én kérésemre szavaltál Szigligeten. Gyönyörűség hallgatni. Ezért.. érdemes!! Gratulálok!

andrass: (11-14-2008 @ 11:06 am)
Gratulálok! A költészet egy fajta önvizsgálat is , próbálunk minél többet megtudni magunkról, s lehet, hogy minél több erőfeszítést teszünk, annál távolabb kerülünk ettől a céltól. András.

Anna1955: (11-15-2008 @ 09:18 am)
Te igazi előadóművész vagy...Téged hallgatni élmény...Sajnálom, hogy nem tudtam jelen lenni a találkozón, és nem hallhattalak, ahogy versem szavaltad. Megtiszteltél, és nagyon köszönöm. Ha elkészítenéd mp3-ban, nagyonon örülnék, hogy hallhatnám...:))))

naiva: (11-15-2008 @ 10:09 pm)
Gratulálok! Nagyszerű kiállítás lehet! Jó ilyenről olvasni, hát még a részese lenni!:) Az biztos, hogy lenyűgözöd a hallgatóságot...A talin az Ave Maria volt számomra hatalmas élmény..!:)

skorpio: (11-16-2008 @ 03:01 pm)
Köszönöm kedves barátaim a figyelmet és a kedves megjegyzéseket. A verseket természetesen megcsinálom és felteszem a full-ra kis türelmet mert idő mig elkészül úgy ahogy nekem is tetszik.

a_leb: (11-17-2008 @ 08:30 am)
Nagyon nagyon igaz az írásod, örök dilemma ez, és talán ennyi a jó válasz... adunk, hogy pillanatokat kaphassunk vissza. aLéb

  

[ Vissza: skorpio - Kováts Péter | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds