[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 111
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 112

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Nő a lámpák mögül 8.
Szerző: stando - Standovár Ágota
(03-02-2008 @ 09:45 am)

:

Viaskodó

Az elfogadásról. Igen. Elfogadni is tanulni kell. Minap a kávéházban J-vel is beszélgettünk erről. Fura egy állapot, amikor a jóval szemben is felvértezem magam. Nem engedem, hogy hozzám érjen. Miért? Büntetés. Önsanyargatás. Mazohista lennék? Nem hinném. Az viszont tény, hogy először önmagam kéne elfogadnom, megbocsátani a nőnek, aki már nem tudott szeretni. Sokat gondolkodom azon, milyen mélyre kéne ásnom? Talán gyermekkoromból ered a bűntudat? Anyámmal szemben érzem, mióta tudom, hogy Tibor miattam nem születhetett meg. Mindig vágyakoztam testvérre. Most is ott feszül mellkasom körül az abroncs. Újra ülök a konyhában, és hallgatom anyám. Sosemvolt öcsém két évvel lett volna fiatalabb nálam, de döntöttek, nem vállalhatják, mert akkor nekem kevesebb jutna. Beteg voltam. Erejük felett igyekeztek mindent megtenni értem. Pestre hordtak orvoshoz. Sokba kerültem. Nem tudhatták előre, mit hoz a jövő, meddig vándoroltatják kényszerből fizetésüket a MÁV-hoz, illetve az orvosok, nővérek zsebébe. Kemény évek voltak, a hatvanasok eleje. Mire óvodássá nőttem, túl voltunk a nehezén. Azt már nem mertem megkérdezni, később miért nem lett testvérem. Ez a beszélgetés és a nyomában született lelkiismeret-furdalás belém égett. Egykeségem önzővé tett? Válásom után mindenesetre ezt hitettem el magammal, ezzel magyaráztam azt, hogy képtelen vagyok visszatérni exem ágyába, életébe, pedig ő azért, hogy megtartson, felhagyott az italozással. Ostoroztam magam, hogy lehetek képes félresöpörni közel harminc évet. Láttam küzdelmét. Harcolt önmagával, értem. Én pedig csak néztem, és nem mozdult bennem már semmi. Aznap, mikor kimondták a válást, felszabadultnak, függetlennek éreztem magam. Megkönnyebbültem. Tudatosult, hogy már nem uralkodhat rajtam, nem alázhat meg, nem kell eltűrnöm, nem vagyok a része, tulajdona. Néztem őt, és sírtam. Abban a pillanatban boldog voltam, és független nőként hoztam meg a döntést, próbáljuk meg újra együtt, talán az új szereposztás áthangolja a darabot is. Nem így történt. A papír léte, vagy nem léte nem varázspálca. Sajnáltam őt, sajnáltam magam, de sajnálatból nem lehet felvállalni a mártírságot a másikért, feladni újra mindent, ami közben már fontossá vált, többek között az írást. Azóta élünk egymás mellett, egy házba összezárva, mint a testvérek. Részemről legalábbis ez az érzés maradt, no és a lelkiismeret-furdalás. Számára én változatlanul mást, többet jelentek, és időközben arra is rá kellett ébredjek, nem csak azért ragaszkodik hozzám, mert elvették a játékát. Tudnillik, ezt a remek kis teóriát állítottam fel magamban annakidején, és edzettem jó erős páncéllá. Igen. Talán pont ezért büntetem magam. Milyen nő az ilyen? Szeretik, és mégis lapátra söpör közel harminc évet. Épp itt az ideje, hogy helyre tegyem a Madonnát. Szolgálata lejárt. Elvégezte dolgát. A nőnek nem kell önmagát feladnia. Joga van élni, saját életét, önmagáért. Igen. Ha elmúlik a bűntudat, akkor nyílik meg a lélek a befogadásra. El kell engednem Madonnát! Ideje van.


Körbekerítő

Cirkuszi manézsba zártak. Ostort pattogtatva hajtanak. Nem állhatnak meg a lovak! Monoton száguldás. Másodperceket szülnek koppanva fűrészporba paták. Néha félrecsúsznak az ellenzők. Olyankor önmagamba szédülök. Körben a székeken egymásba mosódnak emlékeim. Fásultan bókolok, és ösztönből vágtatok tovább. Elképzelem, hogy egyszer majd elhúzzák a tust, a porondon kívül széna vár. Talán...


Nőncsodálkozó

Péter és Pál. Ma végre megértettem. Fura, hogy harminc év kellett ehhez az élményhez, pedig már kamaszlányként ott kuksoltam a balatoni nyaraló nappalijának sarkában éjszakákon át, mikor Bratyesz csoporttársai karéjában a relativitás elméletről vitázott néhány üveg Pannónia vermuttól felhevülten. Aztán a Randi presszó, és újabb adag vermutok a szorgalmi időszakban. Később megszereztem a Gyorsuló idő sorozatban megjelent könyvecskét, és próbáltam átrágni magam az elméletet alátámasztó egyenletrendszeren. Pedig milyen egyszerű az egész. Egy aprócska elszámolás, és máris összezsugorítható három hónap röpke pillanattá. De a bizonyításba csúszott hiba megváltoztatja a nézőpontot is. No, és a távolság! Annak is nagy szerepe van a tételben. A tömegvonzás és taszítás, a gravitáció okozta térgörbületek hatására egyszerűen fejbekólint a piros alma, és kiderül, Hófehérkének nem is a torkán akadt a tudásgyümölcse, simán csak az erős ütéstől történt, hogy részleges amnéziájában Csípkerózsikának képzelte magát, így eshetett meg, hogy orsón szúrták, és csókkal ébresztették, holott a valóságban az egyik törpe megbotlott, és majdnem leejtette az üvegkoporsó. A hibát korrigálandó Kuka azonnal megszólalt:
- Na, b...d meg! Nézz már a lábod elé, mert ha most kiböfennti ez a lány a falatot, hercegi csók nélkül még a nyakunkon marad!
Konkluzió: Teljesen mindegy, miről szól a mese, lényeg, hogy legyen benne egy szép nő, és csókkal, ásóval, kapával no meg nagyharanggal végződjön. A többi meg mind relatív. Nőncsodálkozó.


Álomtáncoltató

Menekültem. Egyre esztelenebb táncba kezdtem lámpaként villódzó kételyeim körül. Menekültem. Naivan úgy hittem, nem ránthat vissza már az ismeretlen, ha elég erős bennem a szándék, legyőzhetem a spirált is, ahogy távolabb kerülök a magtól, és ezen a pályán nő az esélye annak, hogy végezetül elérjem a pontot, ahol önmagát oltja ki a vonzódás. Akkor majd súlytalanná válik test és lélek. Nem félek. Bennem született meg a forgás. Sírt és kacagott az egyidőben kint és bent száguldás, de valami, fogalmakon túli, visszaránt. Az idő. A most. A pillanat. Rossz volt a tájolás. Nem találtam meg az utat. Zuhanok. Talpam újra érzi, kemény. Csak rúgni kell nagyot, és én ismét menekülök, gyorsuló táncba kezdek kételyeim spirálövén.


Gyomorszorongató

Napsütés, madárdal, kutyaugatás. Erőszakoskodó telefon, lelkiismeret-furdalás, majd az első kávé, hidegzuhany, elfogyott a tej, éhgyomorra utálom tejszínhabosan, néhány vers, pár felszínes levél, közben gyomromba rándul a gitár dala, és feledésbe táncol - lehet, nem is volt - éjszakai álmom, valahogy így köszönt rám ma rideg valóságom.





(857 szó a szövegben)    (669 olvasás)   Nyomtatható változat


erda: (03-02-2008 @ 07:06 pm)
Nem is tudom, mit mondjak... Teljesen a lelkemig felkavartak a soraid. Átéltem hasonlót, de szerencsére volt, aki lenyújtotta a létrát..., de azon egyedül kellett felmásznom...:) Éva

pzoli: (03-02-2008 @ 09:41 pm)
Kicsit árnyaltabb a kép, mint a múltkor, de szerintem akkor sem tévedtem nagyot:-) Majd megbeszéljük személyesen. Ezek a szilánkok viszont eltaláltak, szerettem olvasni őket. Köszi!

hori: (03-02-2008 @ 10:51 pm)
Mondjuk, ha egy spirálon haladnánk (egy-egy szilánk), kívülről befelé (a spirál erőteljes szimbólum), eljuthatnánk a legmélyebb, valódi "én"-ig: a valódi vágyakig, a valódi és legmélyebb félelmekig, ahol a minden fájdalom forrása, a mindenek fundamentuma van (az önmegismerés, önfeltárás útja lenne). Ez persze, majd csak a végén következhetne be. A cím zseniális, de valami hasonló szerkezeti változtatást el tudnék képzelni majd, persze az összes eddigieket és a következőket is bennfoglalva. Szóval... ez a rész is megborzongtat, mint amikor az ember érzi, hogy most valami jót csinál, valami jót ír. És ez jó! És én ennek örülök!

szellzsofi: (03-02-2008 @ 11:19 am)
És: igen. A szocializációs sztrádán csakis van-el lehet közlekedni, hátul minimum két gyermeküléssel, elől is párban kapcsolt övekkel, navigációs rendszerrel. ... Ütemes: a b a b aa - vers ez is, és tudatalattid vagy tudatod még a prózát is ütemre veri - aritmia a kettő a a, vagy talán domináló aritmia a szívben. ... Dulcinea vagy pultoslány: egy és ugyanaz, csakis a fantázia teremt, szab határokat. Közhely, így igaz. Rezgésszintű őszinteséged fejemet biccenti. Köszönöm a bizalmad, amivel megtiszteltél, Te Bárki Egyetlen Lánya, aki nem alszik, és nem almaallergén: szimplán kromoszomatíve gyönyörű. Befejeztem. Széll

AngyaliAndi: (03-02-2008 @ 11:42 am)
Ági, nagyon szeretem ezeket a történeteidet. Az utolsó végképp megfogott!:))))) Puszillak!

csitesz: (03-02-2008 @ 12:36 pm)
Drága Ági! Én is átéltem az általad leírt érzéseket. Kegyetlen dolgok. Beléjük lehet pusztulni. De, ha találsz egy támaszt, akivel akár egymást segítve , kimásztok a gödörből, akkor tiétek lesz a végtelen. Józsi

stando: (03-03-2008 @ 04:07 pm)
Jaj, Zsuzsi! Nem akarok én senkit megríkatni. :)) Szeretettel ölellek: Ági

stando: (03-03-2008 @ 04:14 pm)
Géza! Elgondolkodtattál, bár az eredeti elgondolás és cím mellett - Csapongó napló -kitartva, szeretném megtartani a térben és időben vibrálást. Elvileg augusztus végéig kell elkészülnöm az összes mozaikkal, és október végére megzabolázni a szöveget. Meglátjuk addig, hova jutok el, mivé alakul a kaleidoszkópban a kép. Ha engedi az anyag, mozdíthatunk a hengeren. Bízom benne, hogy segítesz majd. :)

stando: (03-03-2008 @ 09:50 pm)
Én köszönöm, Zoli! Örömmel fogadom tanácsaidat. Ági

stando: (03-03-2008 @ 09:53 pm)
Ha megérintettek az olvasottak, Évi, akkor elértem a célomat. Köszönöm visszajelzésedet. Szeretettel ölellek: Ági

stando: (03-03-2008 @ 09:54 pm)
Köszönöm Józsi! Úgy legyen! :)

stando: (03-03-2008 @ 09:56 pm)
Igen, emlékszem, Andi! Az utolsóból született verset korábban már hoztam, már ott is jelezted. :) Köszönöm. Puszi: Ági

stando: (03-03-2008 @ 10:02 pm)
Jaj, Zsófi! Sokszor elakadok a szöveggel. Nem jönnek a sorok. A következő ilyen esetben mindenképp hozzád fordulok. Felkérlek majd szerzőtársnak, vagy egyszerűen a picikémbe pattanok, hogy lelket önts alkotó válsággal küzdő egomba. ;) Köszönöm! Jut eszembe! Be ne fejezd! Máskor is fujjdogálj felém! :)

naiva: (03-03-2008 @ 12:24 am)
Ági... Nem tudom mitől bőgtem végig....Nagyon jól írsz!:)

  

[ Vissza: stando - Standovár Ágota | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds