[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 39
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 39


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Cím: Kemény nő vagy!
Szerző: stando - Standovár Ágota
(10-09-2008 @ 08:48 pm)

:
Kemény nő vagy! Mostanában annyiszor hallom. Nem, nem vagyok kemény, csak kizárok mindent és mindenkit az életemből, a mélységeimből, amint fájni kezd. Sérült nő vagyok, olykor egy önző dög, máskor pedig a naiva, aki hisz a család erejében, hisz az emberi méltóságban, hisz az igazság mindenhatóságában, és hisz a szeretet tisztaságában. Aztán szépen, lassan, ahogy manapság kell, elveszítettem színeimet, beleszürkültem az örökös harcba, és szétfolyva simultam környezetembe. Néha csillantam csak meg, ha megfelelő sugárban ért a fény. Egy szerda reggel, épp úgy, mint minden más hétköznapon, beültem az autómba, és elindultam az új nap felé. Nem féltem, amikor elvesztettem uralmam a kocsi felett. Láttam közeledni a kamiont, és szétáradt bennem a mindenmindegy nyugalma. Az utolsó pillanatok egyikében tértem magamhoz, hoztam meg a helyes döntést, így mentettem meg saját életemet. A baleseti sebészeten újra hinni kezdtem. Hittem, mert hinni akartam. Elhittem az orvosnak, hogy valamit még nem végeztem el, valami fontos dolgom van, csak azért maradhattam. És írni kezdtem. Megszállottként használtam ki a lehetőséget, hogy rátaláltam azokra a fiatal költőkre, akiktől tanulhattam. Mint buldog a csontot, úgy szorítottam fogaim közé a felém forduló jószándékot. Harcoltam, hogy megmutassam. Kinek? Magamnak. Mit is? Hogy képes vagyok megfelelni. Kinek is? Azt hittem magamnak, de nem, két évembe telt, míg megértettem, nem magamnak akarok megfelelni, valójában ez is csak póz. Azt akartam, szeressenek, legyenek büszkék rám. Az odafigyelő szeretetért küzdött a klimax előtt álló nőben a nagy gyerek. Ha valami nem úgy sikerült, ahogy elképzelte, ha vélt, vagy valós sérelem érte, összetörte, ami a keze ügyébe akadt, vagy toporzékolt, vagy a fenekét verte a porba, máskor meg magasan szállt, eljátszotta, hogy szabad madár, nincs körötte kalitka. És újratanulta a hitet önmagában, és a nőben, aki lassacskán merészkedett elő rejtekéből. Eleinte félénken, lesütött szemmel, majd egyre magasabbra emelt fejjel szemlélődött körbe a világban. Kezek nyúltak felé. Volt, amelyiket elfogadta. Újra szeretett, majd ismét csalódott. Elkövette azokat a hibákat, amelyek ellen küzdött, mikor mások ítélték meg őt tévesen. Nem hagyta, hogy karácsonyfává díszítsék, de észre sem vette, amikor ő maga aggatott csillogó-villogó üveggömböket egy-egy sudár fenyőre. A karácsonyfák ideje pedig véges. Összeszáradnak a melegben, meghajlanak ágaik, és hiába akarjuk megőrizni szépségük illúzióját, nincs olyan reggel, hogy egy-egy leszánkázott üveggömb ne heverne a padlón. Halogathatjuk, de nem kerülhetjük el a napot, amikor ki kell dobni az ékeit vesztett fát. Muszáj. Aztán, ha legközelebb műfenyőt aggatunk tele, elmaradnak az elmúlás jelei, de ha eljön a nyár mégsem szemezhetünk egy agyondekorált karácsonyfával. Tulajdonképpen semmi sem tiltja, mégis meghozzuk a döntést, bontani kell. A legnehezebb a gyökeres fácskával. Akkor is szép, ha dísztelen. És illatos. És éke a szobának. Jól is érzi magát, mert megfelelő módon ápolgatják. Fáj megválni tőle, hiába duruzsolja fülembe folyamatosan az értelem, hogy szabadföldben a helye. Kemény nő vagyok. Fogom az ásót, mert a fenyők a szobában nem nőhetnek az égig. A karácsonyfát birtokolhatjuk, de az élő fenyőt nem. Kemény nő vagyok. Nem sírok. Hiszem, hogy egyszer majd kiköltözöm az erdőbe. Megtanulom, hogy ne a saját ábrándjaim vetítsem rá az emberre, megtanulok látni. Megtanulom, hogy nem tragédia, ha olykor rám kopogtat a fájdalom, mert úgyis legyőzi a szeretet. Ha mindezt nem csak hiszem, hanem tudom, akkor leszek kemény nő, ugyanakkor nőiességemben lágy.



(527 szó a szövegben)    (708 olvasás)   Nyomtatható változat


Jega: (10-09-2008 @ 09:04 pm)
Mint egy végeláthatatlan monológ. Remek, filozófikus, elgondolkodtató. Gratulálok.

a_leb: (10-09-2008 @ 10:09 pm)
Nagy vagy, Ági. és kemény Nő. Nagyon jó az írás, ez a gondolatiság, ez az őszinteség önmagaddal szemben, ez a színvallás az, amitől. Így zajlik ez bennünk, kortól, nemtől függetlenül. Te látsz, és megmutattad. Nagyon jó írás. aLéb

alamina: (10-09-2008 @ 11:27 pm)
Ági, én azt hittem rosszul látok.Ha előbb olvasom el ezt az írást, biztos nem írom a versedhez, hogy kemény nő vagy. Pedig akkor is az lett volna az első gondolatom. Érdekes dolog ez a karácsonyfa hasonlat. Mikor -mit - miért aggatunk rá másokra.Mennyire élő, amit ápolgatunk a hitünkkel.Persze legalább annyi lágyság és elfogadás is van benned, mint amennyi keménység.Bár nem ismerlek nagyon, érzek benned valamit,ami olyan mélyen ismerős.Ildi

csitesz: (10-10-2008 @ 06:24 am)
Nagyon jól megfogalmaztad az Önmagadban megbújó értékeket, kételyeket. Igazából mindannyiunknak meg kelllene ezeket fogaznunk magunkról. Csak valőszínű, hogy nem belőle ilyen nagysterű írás. puszi Józsi.

felix: (10-10-2008 @ 07:06 pm)
Mély, tárgyilagos és alapos önvizsgálat. Irigylésre méltó tosztánlátás. Gratulálok! Szeretettel: félix

Anna1955: (10-10-2008 @ 08:30 am)
Keménység? Lágyság? Szerintem mindenből van benned. A karácsonyfát csak ünnepre diszítsd fel, aztán még mielőtt eltörnének, tedd el a díszeket, a következő ünnepre. Gyökeres fát válassz, és az ünnep után bátran ültesd a kertbe, majd karácsonykor ismét diszítsd fel...Nőni és szépülni fog egyik ünneptől a másikig, és hétköznap is boldogan üldögélhetsz az árnyékában...viszont a lényeg, hogy azt az egy gyökerest, nagyon jól kell megválasztani...Ehhez kell a szerencse...Kívánom, hogy találd meg a fádat...:))))) Ölellek szeretettel Anna

wanderer75: (10-10-2008 @ 08:49 am)
Különleges sors! Különleges írás!

parakalo: (10-10-2008 @ 09:17 am)
Én is szeretnék olyan kemény nő lenni

AngyaliAndi: (10-10-2008 @ 09:29 am)
Ági, az a baj, hogy erősek vagyunk. Erősek, akire fel lehet nézni, akinek a leigázása izgalmat jelent, aki a megfoghatatlanságával ejti rabul a szíveket... aki ha mégis behódol, menthetetlenül elveszti varázsát. S akit- ha nem adja be a derekát- őrületesen lehet gyűlölni is akár. Tehetünk bármit Ágikám, az erős nőknek ez a sorsuk. Nem is keménység ez, mert aki így érez, az nem kemény, nem lehet kemény- inkább erő ez. A mi átkunk. Puszillak!

kiralylany: (10-10-2008 @ 10:59 am)
BAnyám, legalább itt olvashatlak! :-) Nagyon eltűntél. És ne gyere nekem azzal, hogy munka meg suli! Tessék válaszolni a mélemre!

siklosi: (10-10-2008 @ 12:39 am)
Az a lényeg,hogy mindez jól áll neked...mert mindig magadat mered adni.Keményen,őszintén!Ölellek!

zsuka49: (10-12-2008 @ 08:12 am)
Szeretnék én kemény nő lenni, de sajnos pont az ellentéte vagyok - a lágy szívűség se jó mindig..... Jó volt olvasni téged: Puszizsuzsi

pumibu: (10-12-2008 @ 09:11 pm)
Már mindent leírtak az előttem szólók, leginkább Anna hsz.-e tükrözi azt amit én is mondani tudnék. Mindenesetre gratulálok, remek!

stando: (10-15-2008 @ 08:28 am)
Köszönöm, Jega!

stando: (10-15-2008 @ 08:33 am)
aLéb! :-) Örülök, hogy olvastál. A keménységről meg csak annyit, nem eléggé. Törik a csont. ;) Leoltom a lámpákat a NŐ mögött. :-) Ideje van. :-)

stando: (10-15-2008 @ 08:36 am)
Jaj, Ildi! Kár lett volna, ha nem írod meg azt a bejegyzést. Köszönettel tartozom érte, másképp még mindig ücsörgök a lámpák mögött. Ha gondolod, szívesen megmutatom egyben is a könyvet. Vágd hozzám Emilt, és csatolom a Nőt. :-) Puszi. Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:36 am)
Köszönöm, Erzsi! :-) Viszontölelés. Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:39 am)
Köszönöm, Józsi! Az írással kapcsolatban azért vannak kétségeim. :-) Mindenesetre most úgy érzem, itt a vége. :-) Szívesen átküldöm Neked is az összefésült anyagot. Puszi. Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:41 am)
Szeretlek, Anna! :-) Köszönöm.

stando: (10-15-2008 @ 08:44 am)
Virág! Szeretném, ha tudnál a Nőre időt szakítani. Ha vállalod, hogy egyben elolvasod a cirka 90 oldalt, küldd már át érte Emilt! ;) szeretetölelés Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:46 am)
Nóri! Te kemény vagy! :-) Délután küldöm Emilt. :-)

stando: (10-15-2008 @ 08:48 am)
Jaj, Andi! Nem akarok egyetérteni Veled, de hiába... Igazad van. Nagyon ölellek. Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:49 am)
Tudom, Lara, és bocsánat. Amint szusszanok egyet, jelentkezem. Természetesen meghívás áll, csak jelezzétek időben, mikor jöttök. :-)

stando: (10-15-2008 @ 08:50 am)
Köszönöm, Félix! Megtiszteltél. Szeretettel: Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:51 am)
Köszönöm, Zsuzsi! Örülök Neked. :-) Puszi. Ági

stando: (10-15-2008 @ 08:52 am)
Pumibu! Megtisztelsz. :-) Köszönöm!

  

[ Vissza: stando - Standovár Ágota | Művek listája ]

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.48 Seconds