Elküldve: 2012 Feb 3 Pént 15:05 Hozzászólás témája:
sodrelap írta:
Én is szeretnénk csatlakozni hozzátok, feladatot is vállalnék, könyvem is lesz , remélhetőleg, kedves Anna várom a válaszodat és a tanácsaidat, segítségedet.
Üdvözöl: Pali
Kedves Pali!
Nagyon örülünk, és jövőhét elején tudok válaszolni a kérdésedre.
Várjuk további alkotók jelentkezését is.
Jó lenne ha többen lennénk.
Nagyon sajnálom, de így nem tudok ott lenni. Már elintéztem a szabit 7.-ig, hogy ott tudjak lenni a könyvhéten. A kolléganőm meg 2 hétre megy utána szabira ( férjhez megy+nászút), így nekem kell helyettesítenem őt. Már szállásom is lett volna...Most eléggé lelombozódtam.
Nagyon sajnálom, de így nem tudok ott lenni. Már elintéztem a szabit 7.-ig, hogy ott tudjak lenni a könyvhéten. A kolléganőm meg 2 hétre megy utána szabira ( férjhez megy+nászút), így nekem kell helyettesítenem őt. Már szállásom is lett volna...Most eléggé lelombozódtam.
Végtelenül sajnálom.
Én is nagyon nehéz helyzetben vagyok ez miatt, de sajnos nem tudok mit tenni, az eredetileg februárban meghirdetett időpontot megváltoztatták.
Erre sajnos nincs ráhatásunk.
Elküldve: 2012 Máj 5 Szomb 16:25 Hozzászólás témája:
Idézet:
Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése
Alapítva: 1795-ben
Budapest, 2012. május 4.
Címzettek: a magyarországi és határon túli magyar könyvpiac résztvevői
Tárgy: Jelentkezés a 83. Ünnepi Könyvhét és a 11. Gyermekkönyvnapok könyvárusító pavilonjaira a budapesti Vörösmarty térre és a Deák Ferenc utcába
Kedves Igazgató Asszony/Úr!
A könyvhetet alapító Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése 2012. június 7-11. között, immáron 83. alkalommal szervezi meg az Ünnepi Könyvhét központi rendezvényét és a hozzá kapcsolódó 11. Gyermekkönyvnapokat Budapesten, a hagyományos helyszínen, a Vörösmarty téren és a Deák Ferenc utcában.
A 83. Ünnepi Könyvhét és a 11. Gyermekkönyvnapok budapesti központi helyszínének engedélyezésekor sajnos az a példátlan dolog történt, hogy a Vörösmarty térbe torkolló utcák igénybevételét engedélyező V. kerület polgármestere, Rogán Antal nem járult hozzá a Váci utca könyvheti helyszínként történő igénybevételéhez. Az általa irányított képviselőtestület a fellebbezésünket is elutasította, ráadásul indoklás nélkül.
A Deák Ferenc utcában eddig is könyvheti pavilonokat állítottunk, a térbe torkolló összes többi utca azonban forgalmában, helyszínében meg sem közelíti a Váci utca kínálta megjelenési lehetőséget. Ezért a könyvhetet alapítóként szervező Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése arra kényszerül, hogy az oroszlános kút környékét – a Váci utcai kieső helyszínt pótlandó – átalakítsa. Szervezőként messzemenően arra törekszünk, hogy a kényszerű átalakítás a lehető legkevesebb régi könyvheti résztvevő elhelyezését érintse, de néhány esetben az áthelyezés elkerülhetetlen lesz.
Mindezekre tekintettel a Felügyelő Bizottság javaslatára az MKKE Elnöksége (a Könyvheti Bizottság) némileg módosította az idei Ünnepi könyvheti szabályzatot, annak 6. pontját, amely a döntés értelmében így hangzik:
„Az Ünnepi Könyvhét központi helyszínein azok a kiadók és könyvkereskedelmi cégek bérelhetnek árusító pavilont, amelyek betartják A Magyar Könyvkiadás és Könyvkereskedelem Versenyszabályai-t. Könyvárusítási lehetőséget kaphatnak az irodalmi társaságok, szerveződések, a kiadókat tömörítő könyves szervezetek is. A határon túli magyar könyves cégek, a számukra térítésmentesen biztosított regionális – erdélyi, felvidéki, kárpátaljai, vajdasági – pavilonokban kapnak elhelyezést. A könyvhét központi helyszínein a pavilonok elosztásakor a Könyvheti Bizottság prioritásként az alábbi szempontokat veszi figyelembe:
- az MKKE-tagságot, s azt, van-e fennálló tartozása az MKKE-vel szemben,
- a kiadó egy esztendőben hány szépirodalmi, gyerek- és ifjúsági könyvet, mindenekelőtt magyar szerző művét jelenteti meg,
- könyvkereskedőként mennyire meghatározó terjesztője a kortárs szépirodalomnak, gyerek- és ifjúsági könyveknek,
- a kortárs magyar irodalom népszerűsítésében szerepet vállaló társaságok, szerveződések, orgánumok stb,
- hány könyvheti listán szereplő kötetet ad ki.”
Könyvheti Bizottság
A pavilonok a tavaly már megismert Octanorm típusú, egységesen 6 m2-es, időjárás-tűrő építmények lesznek, s az idén is gondunk lesz arra, hogy a gyermekkönyveket kínáló pavilonokon a pultok alacsonyabban legyenek, így a gyermekek is kedvükre böngészhessenek.
A 83. Ünnepi Könyvhét és a 11. Gyermekkönyvnapok június 7-én, csütörtökön, 16 órakor veszi kezdetét, s azt az elvet követve, hogy egyik évben hazai, másik évben külföldön élő magyar író a szónok, az idén Ferdinandy György író nyitja meg.
Őszintén reméljük, s ebben bíznak a szervezők is, hogy az idén is lesz a határon túl, magyar Ünnepi Könyvhét Kolozsvárott, a Romániai Magyar Könyves Céh, valamint a Kriterion Kiadó szervezésében.
A Könyvheti Bizottság ajánlja, hogy az Ünnepi Könyvhét központi helyszínén, valamint a főváros és az ország többi hivatalos könyvheti helyszínein – a könyvhét régi hagyományának megfelelően – a pavilonokat állító, illetve bérlő könyvkiadók és könyvkereskedők a könyvhét ideje alatt, 2012. június 7-11. között minden kiállított könyvüket 10%-os árkedvezménnyel árusítsák.
Ahhoz, hogy a pavilonok elosztásakor megfelelhessünk a szabályzat előírásának, kérem, hogy a jelentkezéskor szíveskedjenek listát küldeni az elmúlt évben Önöknél megjelent szépirodalmi, gyermek- és ifjúsági, mindenekelőtt magyar szerzők műveiről.
Mind az Ünnepi Könyvhétnek, mind a Gyermekkönyvnapoknak helyet adó központi helyszínen két színpadot (egyet az oroszlános kút, egyet a Vörösmarty szobor előtt) állíttatunk fel, és péntek reggeltől a könyvhét zárásáig irodalmi és zenés műsorokkal csalogatjuk oda a látogatókat.
Kedves Kollégák! Az idén is felkértük a tízezer lakosnál nagyobb települések polgármestereit, támogassák, hogy városuk, településük legigényesebb helyszínein könyvheti árusításokat és rendezvényeket szervezhessenek a könyvesek. Ezért tisztelettel kérjük, keressétek meg az önkormányzatokat, s segítsétek a könyvünnep helyi megvalósulását. Örömünkre szolgált, hogy a múlt évben 84 kisebb-nagyobb település, falu és város rendezett, a központi rendezvénnyel azonos időpontban Ünnepi Könyvhetet. Ez a tény, ez az országos mozgalom példátlan egész Európában.
A Főváros és az V. kerület döntése értelmében idén már második alkalommal kell térítési díjat fizetnünk a területhasználatért. A közel 1 millió forinttól Egyesülésünk igyekszik megkímélni a jelentkezőket ezért az egységesen 6 m2-es pavilonok bérleti díja a tavalyival és a tavalyelőttivel megegyezően a könyvhét idejére:
az MKKE tagjai számára 134.000 + 25% ÁFA, azaz 167.500 Ft,
nem MKKE tagok számára 179.000 + 25% ÁFA, azaz 223.750 Ft.
Kérjük, hogy pavilonbérleti igényüket legkésőbb 2012. május 11-ig írásban, kizárólag a csatolt adatlap kitöltésével szíveskedjenek eljuttatni hozzánk, lehetőleg e-mailen: gazdasagi@mkke.hu, vagy postán: 1367 Budapest Pf. 130., illetve a 343-2541 faxszámon. Az igények megérkezését kérjük ellenőrizni!
A pavilonelosztást segítendő, szíveskedjenek megjelölni azt a könyves céget vagy cégeket, amellyel, illetve amelyekkel esetleg korábban is szívesen társultak közös pavilonba, hogy szükség esetén ne nekünk kelljen „társbérleteket” kialakítani.
A beérkezett igények alapján Egyesülésünk a Könyvheti szabályzatban rögzítetteknek megfelelően osztja el a pavilonokat. Azoktól a cégektől, amelyek az elosztás után, s a MKKE-től kapott külön értesítés alapján üzemeltetői lesznek a pavilonoknak, a bérleti díj összegét - az Egyesülésünk által vállalt feltételeknek is megfelelően – kérjük a számla kézhez vétele után, az azon feltüntetett határidőig banki átutalással kiegyenlíteni, és az átutalás másolatát hozzánk postán vagy faxon eljuttatni.
A pavilonok igénybevételével és üzemeltetésével kapcsolatban az alábbiakat hozzuk szíves tudomásukra, s kérjük ezek betartását:
1. A pavilonok alapárában cégfelirat szerepel. Kérjük ezt pontosan - társult cégek esetén az Önök által megállapított sorrendben - a jelentkezéssel együtt írásban közölni.
2. Kérjük, hogy amennyiben emblémát kívánnak a frízfeliraton elhelyezni, ezt készítsék el, s június 7-én, 8-9 óra között hozzák a helyszínekre, s az építők segítenek az elhelyezésben (mérete 30x30 cm).
3. A pavilonok ajtóihoz két kulcsot kapnak, amiket az üzemeltetők önállóan és a biztonságra ügyelve használnak.
4. Kérjük, a jelentkezéssel egyidőben jelezzék dedikáló asztal bérlése iránti igényüket, amelynek bérleti költsége 6.000.- Ft+ÁFA. Az asztal és székek átvétele írásban történik, kártérítési kötelezettséggel. Kérjük, hogy a napi záráskor e tárgyakat a pavilonban helyezzék el és zárják be, s amennyiben hiányt vagy rongálódást tapasztalunk, a kártérítést érvényesítenünk kell. A dedikáló asztalok térbeli elhelyezése és száma is engedélyhez kötött. Összesen kb. 120 asztalt helyezhetünk el, kevesebbet, mint a pavilonok száma, ezért kérjük azokat a cégeket, amelyek nem folyamatosan dedikáltatnak, lehetőség szerint egyeztessenek más partnercégekkel.
5. Az idén is üzemeltetünk a központi helyszínen információs pavilont. Itt a Gutenberg Könyves Iskola munkatársai, illetve tanulói lesznek az informátorok, akik tájékoztatást adnak a cégek elhelyezkedéséről, a könyvheti újdonságokról, az ünnepi műsor programjáról. Természetesen az Ünnepi Könyvhét fővárosi és vidéki rendezvényeiről tájékoztató önálló honlapot (www.unnepikonyvhet.hu) működtetünk, a nyomtatott sajtóban is közzétesszük a dedikálásokat, s eligazító táblákkal és térképekkel is segítjük a könyvvásárló közönséget, hogy megtalálják keresett kiadóikat, miként a helyszínen is informáljuk a látogatókat a színpad műsorairól, s a dedikálásokról.
6. A korábbi évekhez hasonlóan kérjük, hogy a könyvheti dedikálások szerzőit és az időpontokat legkésőbb 2012. május 15-éig közöljék, tehát hogy szerzőik/szerzőjük az Ünnepi Könyvhét mely napján, napjain, mely órában dedikálja könyvét. Az idén is hangsúlyosan kérjük, hogy a személyeket és az időpontokat a lehető legpontosabban és határidőre szíveskedjenek benyújtani, az országos napilapokban történő közlés indokolja ezen igényünket. Ezzel egyidőben – bár inkább mostantól folyamatosan – kérjük közölni a színpadok műsorainak összeállításával, egyeztetésével megbízott Bán Magdának (06-20-4328-710, banmagda@freemail.hu), hogy a két színpadon a Magyar Rádió munkatársai, valamint irodalmárok, kritikusok, kulturális újságírók beszélgető-műsorai keretében szerzőik közül kiket érnek el. Ismét programba iktatjuk június 9-én, szombaton a Könyvek Éjszakáját. Örülnénk, ha a kiadók is szerveznének pavilonjaiknál saját, közönségvonzó programokat, szerzőik bevonásával.
7. Mint már korábban, az idén sincs lehetőség az egységes arculattól eltérő egyéb elképzelések megvalósítására. Miként arra sem, hogy a pavilonon túlnyúló könyvasztalokat állítsanak fel (kivételt képez a kisméretű forgó könyvállvány). Akik ezen szabályokat nem tartják be, azoktól megvonjuk az árusítói engedélyt.
8. Az építő vállalta, hogy a könyvhét idején mobil-telefonos villanyszerelő és asztalos-ügyeletet biztosít.
9. A Budapesti Közlekedési Központ – fővárosi közgyűlési határozattal – saját hatáskörébe vonta a behajtási engedélyek megadását. Amint részleteket tudunk, tájékoztatni fogjuk a kiállítókat.
10. A rendezvény nyugalmáról, a pavilonok éjszakai őrzéséről, a tér takarításáról és a szemét elszállításáról gondoskodunk.
Tisztelettel kérjük, gondosan olvassák el az Ünnepi Könyvhét szabályzatát, s az ugyancsak a honlapunkon található A magyar könyvkiadás és könyvkereskedelem versenyszabályait, a könyvheti részvételhez ezek betartását, illetve betartatását kérjük valamennyi könyvheti könyvárusító cégtől.
Kedves Kollégák, azt szeretnénk kérni, a szervezőkkel együtt tegyetek meg mindent azért, hogy a 83 éves Ünnepi Könyvhetet és a 11. Gyermekkönyvnapokat is jó hangulatban, mindenki megelégedésére rendezhessük közösen meg, megőrizve ezzel a könyvünnepek nyolc évtizedes, féltve óvott szellemiségét.
A 83. Ünnepi Könyvhét és a 11. Gyermekkönyvnapok gondos előkészítése és remélhetőleg sikeres megvalósítása érdekében tisztelettel kérjük, hogy a mostani levelünkben megfogalmazott kérésekre, kérdésekre a határidőig a pontos választ hozzánk eljuttatni szíveskedjenek.
Együttműködésüket előre is megköszönve,
szívélyes üdvözlettel:
P. Paál Rózsa Zentai Péter László
oszt.vez. igazgató
A pavilonbérlés költségeit a forgalmazandó könyvek száma határozza meg.
Tehát ha egy szerző 2 könyvvel kíván megjelenni, akkor a bérleti költségből két rész jut rá.
Sürgősen döntenünk kell a bérlésről, így kérem, hogy jelezzétek itt a topikban a könyvek címét amellyel részt kívántok venni a könyvhéten.
Csatlakozott: Oct 27, 2010 Hozzászólások: 14 Tartózkodási hely: Szolnok
Elküldve: 2012 Máj 6 Vas 13:08 Hozzászólás témája:
Felcsatolom ismét a névkártyám, behűtök egy jegeskávét és ezúttal a Sivatag, szerelem című kisregényemet viszem el a nagy kalandra . ) üdv, csaba (véletlenül új topicot hoztam létre, le lehet törölni, csak ide akartam válaszolni)
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban