Elküldve: 2013 Máj 10 Pént 19:02 Hozzászólás témája:
A költségek elosztása könyvenként történik.
Eddig jelentkezett könyvek összegzése:
01. Lőrinczi L. Anna: Elvesztett csillag
02. Lőrinczi L. Anna: Panka
03. Máté László: Családfa
04. Máté László: Isten segítő keze
05. Hepp Béla: Csöndes érintés
06. Dr. Füst Antal: Zagyvafő (Lacoba hozza)
07. Bazsó Gábor: Egyenes kiesés
08. S. Farkas Zsuzsanna: Kristálypalota
09. Káli László: Résnyi boldogság
10. Hegedűs Csaba, Sivatag, szerelem
11. Kajuk Gyula: (az új könyvével)
12. Ligeti Éva: Holdfénykeringő
13. Bodo Csiba Gizella: Damaszkusz kapujában
14. Bodo Csiba Gizella: Levelek San Luisnak
15. Bodo Csiba Gizella: A rózsaszín ország Jordánia
16. Bodo Csiba Gizella: Jelek
17. Bodo Csiba Gizella: Kapuk
18. Bodo Csiba Gizella: Titkok és rezgések
19. Bodo Csiba Gizella: Az Út
20. Máté László: XXI. századi magány
21. S. Farkas Zsuzsanna: Levelek a múltból
22. Nagy Csaba Attila Támogató NAGYON KÖSZÖNJÜK!
23. Nyolcas József Támogató NAGYON KÖSZÖNJÜK!
Jelenléti beosztás:
Nyitás 9 órakor zárás 19 órakor.
Ezt két műszakra osztanánk minimum két-két emberrel.
Június 6 Csütörtök: 9 - 14 Baggio011 - naiva
Június 6 Csütörtök 14 - 19 naiva - winner
Június 7 Péntek: 9 - 14 naiva - winner - Captnemo
Június 7 Péntek: 14 - 19 a_leb - trendo - Csigi
Június 8 Szombat: 9 -14 navarrista - LEKA
Június 8 Szombat: 14 -19 navarrista - LEKA
Június 8 Szombat: 19 - 24 Anna1955 - naiva - winner
Június 9 Vasárnap: 9 -14 Anna1955 - Trendo
Június 9 Vasárnap 14 -19 Baggio011 - Anna1955
Június 10 Hétfő: 9 -14 winner - SherlockOldal (ez valószínű előbb befejeződhet)
Elküldve: 2013 Máj 22 Szerd 9:23 Hozzászólás témája:
A könyvheti részvételre a felhívás, amit kaptam április 29-én.
Idézet:
Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése
Alapítva: 1795-ben
1073 Budapest, Kertész u. 41. Telefon: 343-2540, Fax: 343-2541
Levélcím: 1367 Budapest Pf.: 130. E-mail: mkke@mkke.hu
Web lap: www.mkke.hu
Budapest, 2013. április 29.
Címzettek: a magyarországi és határon túli magyar könyvpiac résztvevői
Tárgy: Jelentkezés a 84. Ünnepi Könyvhét és a 12. Gyermekkönyvnapok könyvárusító pavilonjaira a budapesti Vörösmarty térre, valamint a Váci és a Deák Ferenc utcába
Tisztelt Igazgató Asszony/Úr, kedves Kollegák!
A könyvhetet alapító Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése 2013. június 6-10. között, immáron 84. alkalommal szervezi meg az Ünnepi Könyvhetet és hozzá kapcsolódóan a 12. Gyermekkönyvnapokat Budapesten. A több mint nyolc évtizedes múltra visszatekintő, Európában is egyedülálló irodalmi és könyves rendezvényünkhöz az elmúlt két évtizedben egyre több vidéki város, település, s fővárosi kerület is csatlakozott, s a romániai magyar partnerszervezettel együttműködve van magyar könyvhét Erdélyben, Kolozsvárott, s a Partiumban, Aradon is. Két évtized elteltével idén a budapesti Vörösmarty téri központi rendezvénnyel egy napon lesz vidéki, országos megnyitó Székesfehérvárott. A megyei önkormányzat által szervezendő Szent István jubileumi évbe épül bele az Ünnepi Könyvhét országos megnyitója.
A budapesti központi rendezvényt június 6-án, délután 4 órakor a József Attila- és Márai Sándor-díjas író, Háy János nyitja meg. A székesfehérvári könyvhét központi gondolata a gyermekkönyvkiadás és e könyvek illusztrációi, az ottani országos vidéki megnyitót Csukás István Kossuth-díjas író tartja.
Kérelmünkre a Vörösmarty tér területhasználati díját a Fővárosi Önkormányzat jelentősen mérsékelte, s a térbe torkolló utcák közterületéért felelős V. kerületi Önkormányzat eltekintett a bérleti díjtól, így az egységesen 6 m2 alapterületű könyvheti pavilonok bérleti díját 9.000.- Ft-tal mérsékeltük. Így 1 pavilon bérleti díja:
az MKKE tagjai számára 125.000 + 27% ÁFA, azaz 158.750 Ft,
nem MKKE tagok számára 170.000 + 27% ÁFA, azaz 215.900 Ft.
A Nemzeti Kulturális Alap elnökével és kuratóriumi tagjaival történt egyeztetés eredményeként az Alap külön pályázattal 80-80 ezer forinttal támogatja egy-egy kiadó könyvheti részvételét. Ez a pályázati támogatás nem csupán a fővárosi központi helyszín pavilonbérletéhez, hanem székesfehérvári és a többi magyarországi, továbbá határon túli ünnepi könyvheti részvételre is igénybe vehető a pályázati kiírás szerint.
Kérjük, hogy a Vörösmarty térre, valamint a Váci és Deák Ferenc utcára vonatkozó pavilonbérleti igényüket legkésőbb 2013. május 10-ig írásban, kizárólag a csatolt adatlap kitöltésével szíveskedjenek eljuttatni hozzánk, lehetőleg e-mailen: gazdasagi@mkke.hu, vagy postán: 1367 Budapest Pf. 130., illetve a 343-2541 faxszámon. Az igények megérkezését kérjük ellenőrizni!
Tekintettel arra, hogy sokkal többen szeretnének kiállítóként megjelenni a központi helyszínen, mint ahány pavilont felépíthetünk, ezért kérjük a kisebb, kevesebb könyvcímet megjelentető cégeket, hogy keressenek partnert, közösen béreljenek pavilont olyan partnerrel, amellyel, illetve amelyekkel esetleg korábban is szívesen társultak közös pavilonba, hogy szükség esetén ne nekünk kelljen „társbérleteket” kialakítani.
A beérkezett igények alapján Egyesülésünk a könyvheti szabályzatban rögzítetteknek megfelelően osztja el a pavilonokat. Azoktól a cégektől, amelyek az elosztás után, s a MKKE-től kapott külön értesítés alapján üzemeltetői lesznek a pavilonoknak, a bérleti díj összegét - az Egyesülésünk által vállalt feltételeknek is megfelelően – kérjük a számla kézhez vétele után, az azon feltüntetett határidőig banki átutalással kiegyenlíteni, és az átutalás másolatát hozzánk postán vagy faxon eljuttatni.
A pavilonok igénybevételével és üzemeltetésével kapcsolatban az alábbiakat hozzuk szíves tudomásukra, s kérjük ezek betartását:
1. Egy cég maximum egy pavilon bérlésére jogosult.
2.A pavilonok alapárában cégfelirat szerepel. Kérjük ezt pontosan - társult cégek esetén az Önök által megállapított sorrendben - a jelentkezéssel együtt írásban közölni.
3.Kérjük, hogy amennyiben emblémát kívánnak a frízfeliraton elhelyezni, ezt készítsék el, s június 6-án, 8-9 óra között hozzák a helyszínekre, s az építők segítenek az elhelyezésben (mérete 30x30 cm).
4.A pavilonok ajtóihoz két kulcsot kapnak, amiket az üzemeltetők önállóan és a biztonságra ügyelve használnak.
5.Kérjük, a jelentkezéssel egyidőben jelezzék dedikáló asztal bérlése iránti igényüket, amelynek bérleti költsége ezer forinttal kevesebb, mint tavaly, azaz 5.000.- Ft+ÁFA. Az asztal és székek átvétele írásban történik, kártérítési kötelezettséggel. Kérjük, hogy a napi záráskor e tárgyakat a pavilonban helyezzék el és zárják be, s amennyiben hiányt vagy rongálódást tapasztalunk, a kártérítést érvényesítenünk kell. A dedikáló asztalok térbeli elhelyezése és száma is engedélyhez kötött. Összesen kb. 120 asztalt helyezhetünk el, kevesebbet, mint a pavilonok száma, ezért kérjük azokat a cégeket, amelyek nem folyamatosan dedikáltatnak, lehetőség szerint egyeztessenek más partnercégekkel.
6.Az idén is üzemeltetünk a központi helyszínen információs pavilont. És a Vörösmarty tér több pontján kifüggesztjük a cégek elhelyezéséről tájékoztató térképet, valamint az aznapi könyvheti műsort, továbbá dedikálásokat. Az információs pavilonban a Gutenberg Könyves Iskola munkatársai, illetve tanulói lesznek az informátorok, akik tájékoztatást adnak a cégek elhelyezkedéséről, a könyvheti újdonságokról, az ünnepi műsor programjáról. Természetesen az Ünnepi Könyvhét fővárosi és vidéki rendezvényeiről tájékoztató önálló honlapot (www.unnepikonyvhet.hu) működtetünk.
7.Kérjük, hogy a könyvheti dedikálások szerzőit és az időpontokat legkésőbb 2013. május 10-éig közöljék, tehát hogy szerzőik/szerzőjük az Ünnepi Könyvhét mely napján, napjain, mely órában dedikálja könyvét. Hangsúlyosan kérjük, hogy a dedikálásokat határidőre szíveskedjenek benyújtani. Csak így oldható meg, hogy a dedikálásokról a legszélesebb nagyközönséget tájékoztassuk, s a könyvheti színpadok műsorát megterveztethessük, s szereplőiket nyilvánosságra hozhassuk. Ezzel egyidőben – mostantól folyamatosan – kérjük közölni a színpadok műsorainak egyeztetésével megbízott Bán Magdának (06-20-4328-710, banmagda@freemail.hu), hogy a két színpadon az írókkal és alkotókkal beszélgetéseket tervezhessük. Idén is programba iktatjuk június 8-án, szombaton a Könyvek Éjszakáját. Kérjük Önöket, hogy élve a lehetőséggel, szervezzenek pavilonjaiknál szerzőik bevonásával saját, közönséget vonzó programokat
8.Az idén sincs lehetőség az egységes arculattól eltérő elképzelések megvalósítására. Miként arra sem, hogy a pavilonon túlnyúló könyvasztalokat állítsanak fel (kivételt képez a kisméretű forgó könyvállvány). A West Balkánban történt halálos baleset óta a hatóságok rendkívül szigorúan ellenőrzik a tűzbiztonságot, a helyszínek biztonságát, ezért, ha bármelyik kiállító szűkíti, lezárja a menekülési útvonalakat, bezárathatják az egész rendezvényt. Ezért a szervezésért felelős Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése nyomatékosan felhívja a figyelmet arra, hogy ha nem az előírásoknak megfelelően települnek ki, vagy zavarják a közlekedést, figyelmeztetés után pavilonjukat bezáratjuk.
9.Az építő vállalta, hogy a könyvhét idején mobiltelefonos villanyszerelő- és asztalos-ügyeletet biztosít.
10.A rendezvény nyugalmáról, a pavilonok éjszakai őrzéséről, a tér takarításáról és a szemét elszállításáról gondoskodunk.
11. A behajtási engedélyek megszerzésének rendjében a Budapesti Közlekedési Központ által tavaly bevezetett új rendszerhez képest változás nem történt. Elérhetőségeik:
Cím: 1075 Budapest, Rumbach Sebestyén utca 19-21.
Nyitva tartás: hétfő, kedd, csütörtök, péntek: 8:00-17:00, szerda: 8:00-18:00
E-mail: parkolas@bkk.hu
Telefon: +36-1-235-3000
A Könyvheti Bizottság ajánlja, hogy az Ünnepi Könyvhét központi helyszínén, valamint a főváros és az ország többi hivatalos könyvheti helyszínein – a könyvhét régi hagyományának megfelelően – a pavilonokat állító, illetve bérlő könyvkiadók és könyvkereskedők a könyvhét ideje alatt, 2013. június 6-10. között minden kiállított könyvüket 10%-os árkedvezménnyel árusítsák.
Ahhoz, hogy a pavilonok elosztásakor megfelelhessünk a szabályzat előírásának, kérem, hogy a jelentkezéskor szíveskedjenek listát küldeni az elmúlt évben Önöknél megjelent szépirodalmi, gyermek- és ifjúsági, mindenekelőtt magyar szerzők műveiről.
Kedves Kollegák! Engedjék meg, hogy felhívjuk figyelmüket az Ünnepi Könyvhét szabályzatára, amely tartalmazza a pavilonelosztás elveit és szempontjait is. Kérjük, hogy figyelmesen olvassák el a szabályzatot, amely megtekinthető és letölthető honlapunkról: http://www.unnepikonyvhet.hu/. Tisztelettel kérjük a szabályzatban foglaltak betartását és betartatását.
Kedves Kollégák, azt szeretnénk kérni, a szervezőkkel együtt tegyenek meg mindent azért, hogy a 84 éves Ünnepi Könyvhetet és a 12. Gyermekkönyvnapokat is jó hangulatban, mindenki megelégedésére rendezhessük közösen meg, megőrizve ezzel a könyvünnepek több mint nyolc évtizedes, féltve óvott szellemiségét.
A 84. Ünnepi Könyvhét és a 12. Gyermekkönyvnapok gondos előkészítése és remélhetőleg sikeres megvalósítása érdekében tisztelettel kérjük, hogy a mostani levelünkben megfogalmazott kérésekre, kérdésekre a határidőig a pontos választ hozzánk eljuttatni szíveskedjenek.
Együttműködésüket előre is megköszönve,
szívélyes üdvözlettel:
P. Paál Rózsa Zentai Péter László
oszt.vez. sk. igazgató sk.
A jelentkezésünket, mint minden évben, írásban is és faxon is továbbítottuk.
Ezzel kapcsolatban az alábbi elutasító levelet kaptam.
Sajnos az idén nem mehetünk a könyvhétre.
Idézet:
Tisztelt Kollegák!
Tekintettel arra, hogy a Főváros, valamint az V. kerületi Önkormányzat meghatározott számú és elhelyezésű pavilon felállítását engedélyezi számunkra, ezért helyhiány miatt ebben az évben sajnos cégük számára nem tudtunk pavilont, illetve pavilonrészt biztosítani a könyvhéten.
Több mint 250 hazai és határon túli cég igényelt könyvheti elhelyezést. A pavilonelosztáskor azokat az elveket vettük figyelembe, amelyeket a tájékoztató levélben közreadtunk.
Elküldve: 2013 Máj 22 Szerd 9:42 Hozzászólás témája:
"Ahhoz, hogy a pavilonok elosztásakor megfelelhessünk a szabályzat előírásának, kérem, hogy a jelentkezéskor szíveskedjenek listát küldeni az elmúlt évben Önöknél megjelent szépirodalmi, gyermek- és ifjúsági, mindenekelőtt magyar szerzők műveiről."
Ez a mondat mindent elárul.
Ők határozzák meg ki mehet és ki nem.
Ennyi.
Elküldve: 2013 Máj 22 Szerd 10:46 Hozzászólás témája:
Az alábbi levelet írtuk!
Idézet:
Tisztelt Zentai Péter László!
Sajnálattal vettük pavilonigényük elutasítását.
Mi saját anyagi forrásainkat áldozzuk arra, hogy a kortársirodalom is megjelenhessen írott formában hazánkban. Olyan lehetőségtől esik el ismét a kortársirodalom, amit egyébként is hátrányos helyzetből indulva próbál Portálunk közössége is felszínen tartani. Szerzőink 10%-a rendelkezik önálló kötet(-ekkel)tel, melynek nem minőségi okai vannak. Mi azonban - 12 éve - az ő részükre is megjelenési lehetőséget biztosítunk Fulltükör Antológiánk megjelentetésével.
Kérem: Segítsen nekünk, hogy 9000 alkotó és olvasó tagunk képviseletében mégis ott lehessen a Fullextra Kulturális és Irodalmi Portál közössége az idei Könyvhéten.
Elküldve: 2013 Máj 22 Szerd 11:12 Hozzászólás témája:
Ez az elutasítás egy felháborító baromság! Egyszerűen odaadták valakinek az évek óta megszokott bérletünket? Most? Amikor haldoklik a könyvnyomtatás, és az élő irodalom? ( Állítólag!) Én úgy gondoltam, a sok munka, és a sok befizetett bérleti díj, az eladási sikereink valamiféle előjogot azért biztosítanak számunkra...
Nagyon sajnálom, és nagyon bízom a fellebbezésben.
Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban Nem módosíthatod a hozzászólásidat a fórumban Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban Nem szavazhatsz ebben fórumban