[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 219
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 219


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Daniela Raimondi: Grünbein kisasszony jó egészségnek örvend, és üdvözletét küldi

Kislány koromban lendkerekes autókat akartam, elmenni vaddisznóra vadászni, és megtanulni a solymászat művészetét. Sosem szerettem az almatortát, sem a szerelmesek szomorú szavait. Nehezen viselem a gyerekek pusziját.

Amikor nyaranta az anyám elvitt a tengerhez, derekamra csavart szoknyával léptem a vízbe. A Balti-tenger vize jéghideg. Mindig. Még nyáron is. Mégis imádtam azt a hirtelen ütést a hasamon, az óceán azon sávját, amitől kék lett a húsom.

A ház mögötte állt, a fenyők között. Ott megmaradt a higgadt sárga fény a dolgok felett, apám kopogása az írógépen.
Gyűlöltem, amikor bezárkózott a dolgozószobájába; amikor letuszkolt a térdéről, és azt mondta, hogy menjek játszani. Gyűlöltem a férfiakat, akik esténként eljöttek hozzá látogatóba. Féltékeny voltam arra az összetartásra, a sör szagára és a levegőre, amely nőkről szóló történeteket tudott. Az ablakok izzadtak éjjelenként. Én pedig erőlködtem, hogy elaludjak egyedül.

Repülni akartam. De ez nem volt elég: az Északi Sarkkör felett akartam elrepülni.
Az álmomat huszonhét évesen váltottam valóra, amikor az apám meghalt és végre szabadnak éreztem magam, hogy felemelkedjek az ég felé.

Azon a reggelen a motorok óriás méhekként zümmögtek. Süket voltam a világ zajaitól. Csak a vér áramlását éreztem a halántékomban, és a vasszörny reszketését alattam, ugrásra készen, mint egy szelindek, hogy szétmarcangolja a fehér horizontot, amely a világvégéig nyújtózkodott.

Gustav mozdulatlanul állt a felszálló pályán. Küzdött az indulásom szelében.
A szememmel üdvözöltem. Semmi több. Sosem szerettem a búcsúzást. Ő tudta ezt, és mozdulatlanul állt a betonon. Megremegett zsebre dugott kézzel a motorok robaja alatt. A feje egy apró mozdulatával válaszolt a tekintetemre. Számunkra ennyi elég volt.

Bizonyos szélességeknél a dolgoknak nincs szükségük nevekre. A tájékozódáshoz elég követni a farkasok leheletét, a fény nyomát a havon. Megmozdultam a levegőben, mint egy embrió a magzatvízben. Súly nélkül, oxigénre szomjas aggyal.

Rövid repülés volt. Mint azé a bogáré, amelyik egy júliusi reggelen összetöri a születés hártyáját, hogy csupán alkonyatig éljen.
Az én alkonyom a motor száraz puffanása volt.
Csend az ürességben.
Tartós, pusztító visszhang.

Az angyal abbahagyta a lélegzést. Ott maradt kitárt szárnyakkal, függeszkedve annak a kékségnek kegyetlenségében.

Kitártam a tüdőm az elutasíthatatlan térben és időben.
Abban a pillanatban megértettem minden öngyilkos csodálatos álmát.
A heroint a karban
a tiltott orgazmust
a korbácsot, amely a húsba mar
a gyerekszülést.
Bach utolsó dallamát, amely megerőszakolja a szépség világát.

Függve maradtam egy elérhetetlen határ pókhálójában. Egy élet és egy másik között. Ikarusz hívása és a csattanás között.
Egy éles fütty a vérben
A tajték örvénye és a visszatérés a föld felé.
Az istenek elhagyása.

***

Amikor kinyitottam a szemem, Huttenen szánja egy új utat jelzett a part felé.
Emlékszem a hóra a fákon, az ömlő vérre, amely az én számból folyt.
Délről megérkezett Európa fénye, a pézsma és a nyírfák illata.
A tél forrása tündöklött a napfényben. Bent a világ lassúságával vert a szívem.
Újra meghaltam. Türelmesen.
Mindez szemmagasságban történt. A szívem zsebében Shelley verseit tartottam, és apám soha fel nem bontott leveleit.




Cím: Daniela Raimondi: Grünbein kisasszony jó egészségnek örvend, és üdvözletét küldi
Kategória: Műfordítás
Alkategória:
Szerző: Erdős Olga
Beküldve: January 17th 2005
Elolvasva: 1506 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Műfordítás főoldalára | Megjegyzés küldése ]


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds