[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 276
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 276


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Leleplezett vallomás

Hogy mi is a glossza? -olvastam a fórumon a kérdést, és sanda mosollyal az arcomon, elégedetten nyugtáztam magamban: én ezt tudom! De azért biztos, ami biztos, előkerestem a jegyzeteimet, és akkor megint belém vágott a felismerés: a Tanár Úr már nincs többé!
Dezső István, 2004 március 18-án, autóvezetés közben rosszul lett és a beleset következtében meghalt.
„ A glossza a publicisztika szerelemgyereke. Szenvedély! Gyakran összekeverik a jegyzettel, pedig van két fontos ismérve: egy gondolat, vagy indulat vezérli, szinte egy szuszra íródik és a végén elmaradhatatlanul ott a csattanó. Igazi célja a leleplezés.”
Elfutotta a szememet a könny. Újra látom, a Tanár Úrat, ahogy magyaráz, érzem azt a furcsa bizsergést a gyomromban, és örülök annak is, hogy ott lehetek, hallhatom a hangját, együtt játszhatunk riporteresdit... és közben gyönyörködve nézem a fülét, és kifúrja az oldalam a kíváncsiság:vajon miért hiányzik belőle egy darab.
A fenébe is, Tanár Úr! Miért nem vigyázott magára jobban? Vagy én, mért nem voltam elég bátor, hogy megmondjam, reménytelenül szeretem? Persze az egész annyira értelmetlennek tűnt, nekem itt a négy gyerek, na meg a férjem, a Tanár Úrat örökké körül zsongták a fiatal lányok… De talán mégis! Magához húzott volna, kicsit átölel… Hisz nem akartam én semmit! Elég volt tudni, hogy van, hogy él!
Most már nincs több kísértés! Ami csak elcsépelt szólamnak hangzik legtöbbször, most valósággá lett. Bármelyik nap lehet az utolsó. És akkor nincs több lehetőség, nincs majd legközelebb… Most már örökre bennem él a vágy egy ölelésre, az elmaradt vallomásra. Megmaradt a tisztességem, és szomorúan hordozom magamban a hiányát, hogy nem nézhetem sóvárogva a fiatal lányokat, akik körbeállják csodálva, míg én remegő lábbal húzok el mögöttük, és csak magamban mondom:
-Tanár Úr! Annyira szeretem!!!




Cím: Leleplezett vallomás
Kategória: Humor
Alkategória:
Szerző: ukume (Pozsa Ágnes)
Beküldve: June 3rd 2004
Elolvasva: 1825 Alkalommal
Pont:Top of All
Beállítások: Küldd el ismerősödnek  A publikáció nyomtatása
  

[ Vissza a publikációk listájához | vissza a Humor főoldalára | Megjegyzés küldése ]


Talula 2004-06-14 11:23:34
Bad
Ukume!
Érdeklődéssel olvastam írásodat, ami jelenleg egyetlen ebben a műfajban. Amit írtál nagyon tetszik nekem, azt gondolom őszinte és emberi, s hogy valamennyiünknek vannak hasonló érzelmei.
Az írás elején viszonylag jól fogalmazod meg a glossza lényegét. A valódi lényeg, hogy rövid, egyszuszra megírt írás, amit az indulat vezérel és célja a leleplezés. Ha pontosabban akarjuk megfogalmazni: a bírálat. Ez lehet egy fonák helyzet, egy kellemetlen eset a boltban, a buszon, a hivatalban - csak hogy a sajtó területéről említsek néhány népszerű glossza témát.
A tényekhez tartozik, hogy glosszát írni nehéz. Nem véletlen, hogy csak kevesen  mesterei ennek a műfajnak, s akik valóban azok, őket a publicisták közt igen nagy becsben tartják.
Azt gondolom, hogy ezt az anyagot nem itt, hanem a meghatározatlan műfajok kategóriájában kellett volna elhelyezned. Mert jó, mert olvasmányos, de véleményem szerint nem itt lenne a helye.
Tudod azt gondolom, hogy aki ír, annak nagyon nagy a felelőssége. Sokmindent lehet írni, naplót, útleírást, műelemzést, vagy akár álomnaplót – ez mind lehet irodalom... Ha úgy van megírva és megfelel a műfaji szabályoknak. De az is igaz, hogy a gondolat szabad – hagyhatjuk szárnyalni, s hagynunk is kell, s akkor akár új műfajok is születhetnek. Ha nem lennének olyan írók és költők, akik szakítanak a hagyományokkal, soha nem született volna meg pl. Az alexandriai négyes, vagy a képvers.
Gratulálok neked! További sok sikert. T. 
 
 
 
 
 
 
 


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds