[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 281
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 281


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ha engem kérdezel...
mango

Egy kis zene.

Ebben a szomorú, esős időben a szoba fogságában én ezt hallgatom...


A zene hatalom.
Csak úgy, mint a vers. Mindkettő szívemre ölelhető és nélkülük szegényebb, szürkébb lenne az életem, - sőt, talán elképzelhetetlen.
A zene sok műfaját kedvelem, - a paletta elég széles. A komolyzenétől kezdve az igazi jó rhythm and blues is magával tud ragadni. Ha mégis sarokba szorítanak, azt mondanám, hogy Pachelbel Kánonjától Caramellig sok minden jöhet: megveszem! Egyetlen kritérium van: igényes legyen. Semmi lakodalmas vagy bóvli. De leginkább az instrumentális zene az, amitől elgyengülök…
Felsorolni nehéz lenne, - meg sem próbálkozom vele.
Talán csak épp ízelítőnek, néhány név - a teljesség igénye nélkül, ömlesztve: Beethoven, Vangelis, Presser Pici, Albinoni, Mark Knopfler, Bach, Enya, Hans Zimmer, Ravel, James Horner, Nat King Cole, Jerry Goldsmith, Leonard Cohen, a Pogues, Mark Anthony, John Berry, Andrea Bocelli, Csajkovszkij, Shania Twain….akik most hirtelen eszembe jutnak.
Arra gondoltam, hogy nagy kedvenceimet – csak a legkedvesebbeket, -bemutatom néha-néha…

Most a régen-volt (talán néha még összeállnak örömzenészkedni) Dire Straits frontembere, Mark Knopfler-rajongásom íratja ezeket a sorokat velem. Miközben verem a billentyűzetet, ezerrel szól legújabb albuma a Shangri-La.
Valami elementárisan gyönyörű zene…A toronyba 3 CD fér nálam. Így aztán rotációban hallgatom Mark három, legszebb albumát: természetesen a már említett Shangri-La, a Screenplaying és a Golden Heart forog, - egész álló nap. Nem tudom megunni…
Most leginkább csak az utóbbi albumról szólnék pár szót.
Az, hogy elbűvölő zene, - az kevés ide jelzőnek. Nincs rá szó, mennyire IGAZI zene ez az én füleimnek. A Romeo and Juliet szépséges dallamai után megírta és elénekelte a Brothers in Arms című albumot, majd jött a nagyszerű Love over Gold (csak négy dal található rajta...De az micsoda négy dal...!) – ami egy annyira finom, cizelláltan szép muzsika, hogy párját ritkítja. Nekem legalábbis valami hihetetlen csoda.
Tény, hogy Mark Knopfler ma a Dire Straits szétválása után is az egyik legfontosabb szereplője a nemzetközi zenei életnek és ezt a tényt támasztják alá lemezeladási adatai. A Sailing to Philadelphia című lemezéből (2002) 3 és félmillió példányt adtak el és hasonlóan sikeres volt a következő, The Ragpickers Dream című albuma is (2002), amely szinte állandóan a legjobb tízben volt az angol slágerlistákon.
Ha Mark Knopfler-t arról kérdezik, mi ihleti a dalszerzésre, megtudhatjuk, hogy számára bármilyen téma szóba jöhet, ír a munkáról, az átlagemberekről, illetve általában az emberek gondolatairól, elmúlásról, utazásról… Tehát amolyan igazi Jolly Joker-ember. De még mennyire hogy az…! Hihetetlen, mennyi csodás dallam születik meg abban a lassan 60 éves fejben…
Zenéjében keveredik az amerikai, ír, skót és európai dallamvilág, és a hagyományos zenei megoldások mellett a modern elektronikus zene eszközeivel is profi módon bánik. Egyszerűen mindent tud.
Mark Knopfler új stúdióalbuma a Shangri-La 2004. szeptember 27-én jelent meg. Ezen az albumon több számban is utal a művész ominózus motorbalesetére, ami miatt a 2004-es koncertturnéját el kellett halasztania. Leginkább az Everybody Pays című számán érezhető ennek az élménynek a hatása. A lemezen egyébként fantasztikus sztorik elevenednek meg a dalszövegekben és mindehhez rendkívül megkapó dallamvilág párosul.
Az albumot 2004 elején Kaliforniában vették fel, abban a stúdióban, amely később még az album névadója is lett.
A második single, a Boom, Like That sorainak hőse valós személy, az a Ray Krock, aki az ’50-es, ’60-as években a McDonald’s-ot elterjesztette Amerikában.
De mindez nem is olyan fontos…Nem az a lényeg, hogy kiről ír dalt: hanem ahogyan megírja és az, ahogyan mi azt a CD-ről hallhatjuk…!
Páratlan élmény.
Próbáljátok ki, - engem elvarázsol nap mint nap.




Ideje: Július 12, kedd, 14:34:41 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Ha engem kérdezel..." | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ha engem kérdezel... (Pontok: 1)
- hori (horiQKACprimpostaPONThu) Ideje: Július 12, kedd, 15:04:26
(Adatok | Üzenet küldése)
Eléggé megegyezik a zenei izlésünk. Meg aztán Zimmer...
Élvezettel olvastam.
üdv.





Re: Ha engem kérdezel... (Pontok: 1)
- kavics Ideje: Július 13, szerda, 17:24:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Élvezettel olvastalak.Hasonló az ízlésünk.Szeretem, hogy olyan természetesen írsz és mégis választékosan.Azt hittem, csak a verseid ennyire kimagaslóak, de nem. Ragyogó tollad van!!! :)

szeretettel:kavics



Re: Ha engem kérdezel... (Pontok: 1)
- szimbolum Ideje: Július 13, szerda, 19:45:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Amióta élek ,a zene körülvesz.Nagyapám bendzsón játszott ,rendszeresen hívták lakodalomba hangulatfelelősnek. Mikor a Mamánál nyaraltunk , este fürdés után a sötét szobában egyedül Nagyapám bendzsójátéka világította meg az álomba vezető utat.....Felejthetetlen napok ,emlékkönyvbe való hangok és hangulatok voltak azok. A zene azóta is egészen különleges helyet foglal el az életembe....talán maga az életem...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds