[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 252
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 252


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Románc
mango

Sok furcsaság esett már meg a brit királyi udvarban, - a címoldalak tele vannak a bővérű pletykákkal.


Nem épp ízléses dolog, de egy uralkodó magánélete közügy – vélik az alattvalók…
A számos eset közül csak egyet, egy megható történetet elevenítek fel.
1953 az évszám, a helyszín a Westminster apátság, az alkalom II. Erzsébet megkoronázása.
Itt kezdődik egy szomorú mese…
A fiatal Erzsébeten van minden szem, a ceremónia látványos, az összegyűlt hatalmas tömeg élvezi a nagy eseményt.
Csak egy ember van, akit ez szinte hidegen hagy, és egészen másfelé kalandozik tekintete. Margaret, a fiatal királynő egyik testvére állhatatosan és kitartóan egy daliás embert figyel. Margaretet viszont egy amerikai újságíró néz egyvégtében és fotózza a látottakat… Aztán a másnapi újságcikk nagyban megváltoztatja a királyi ház történetét…
Az történt ugyanis, hogy elég régen tartotta magát az a pletyka, miszerint a fiatal, csinos hercegnő és egy repülőezredes között titkos románc van kialakulóban. Margaret a ceremónia alatt is Peter Towsendre függesztette tekintetét, ezzel mintegy alátámasztva a keringő szóbeszédet. A férfi pilóta volt korábban, brit katonai kitüntetések birtokosa és jó nevű ügyvéd. És bizony kora szerint a hercegnő apja lehetett volna…Margaretet 14 éves kora óta ismerte az ezredes, aki VI. György kamarása volt a Buckingham palotában. A fiatal lány rajongva szerette az ex-pilótát és szerelme az évek folyamán sem csillapodott.
Towsend azonban nős volt.
A csendes, halk szavú repülőtiszt 1952-ben elvált feleségétől. A vonzalom Margaret iránt kölcsönös volt, és lángoló.
Aztán egy sajnálatos esemény megpecsételte a szerelmesek sorsát.
1952. február 6-án éjjel meghalt VI. György, a király. A hercegnőt nagyon megviselte apja halála, hiszen ők ketten jó szövetségesek voltak: apja rajongott kisebbik lányáért. Erzsébet megőrizte nyugalmát – már tudta, hogy rá nagy feladat vár: ő lesz a királynő. Ezzel szemben a fiatal hercegnő összeomlott, elveszettnek érezte azt a biztonságot, amit apja nyújtott neki, így nem csodálható, ha a nála 16 évvel idősebb Towsendhez szinte menekült, talán úgy érezte, az ezredes kitöltheti azt az űrt, amit apja hagyott Margaretben. A 22 éves hercegnő még forróbban szerette választottját. Mivel mindenki csak Erzsébettel foglalkozott, a háttérben meghúzódva a két szerelmes gyakran tudott találkozni anélkül, hogy ez feltűnést keltett volna. Ám az ezredes óvatos és józan ember volt: tudta, kapcsolatuk sok-sok minden miatt lehetetlen. De a szerelem vak…Lassan ki is szivárgott a viszony, és senki sem helyeselte, vad támadások érték őket, amik cseppet sem tudtak változtatni az érzelmeiken. Csupán óvatosabbak lettek. Aztán a koronázási ceremónia alatt Margaret nagy hibát követett el: nem elég, hogy szinte ájult rajongással csak szerelmét nézte nővére királlyá avatása helyett, - de egy óvatlan pillanatban az ezredes egyenruhájáról egy odaszállt pihét távolított el…A mozdulat egyszerű volt és természetes, - nekik. Az amerikai újságíró feltupírozva és kiszínesítve adta másnap hírül az amerikai olvasóknak a rangon aluli liaison-t. A brit sajtó mélyen hallgatott az esetről. De sokáig nem lehetett a szőnyeg alá söpörni az ügyet…Anglia visszhangzott a botránytól.
Az ezredes áthelyezését kérte a királynőtől: a párizsi brit nagykövetség légügyi attaséja lett. Margaret érzelmei ezután sem változtak fikarcnyit sem: sűrűn írta szerelmes leveleit és telefonon tartották a kapcsolatot. Még reménykedett abban, hogy hozzámehet feleségül a férfihez. Towsend azonban józanabbul látta a helyzetet… (Óh, azok az okos, megfontolt, óvatos férfiak…!) Margaret bármit feláldozott volna szerelme kedvéért. Lemondott mindenről, ami őt illette a királyi család tagjaként. Towsend kiábrándítóan józan maradt: tudta, hogy a kormány, az anglikán egyház, és a királyi család soha sem egyezne bele a házasságba. A brit közvélemény azonban mellettük állt. Amikor Margaret a londoni East Enden hajtott autójával az asszonyok hangosan bíztatták, és azt kiáltották felé: „Menj hozzá! Ne habozz!”
Itt az ember megáll és elgondolkodik: ez az a reménytelen helyzet, amiben mindenkinek igaza van - és senkinek sincs...
…persze, végül az ellenzők győztek. Towsend igyekezett távol tartani magát Margarettől, alig találkoztak, míg végül megegyeztek abban: örökre elválnak…
1955. október 31. Margaret ezt a nyilatkozatot teszi a sajtó előtt: „Tudatni szeretném, hogy nem kívánok feleségül menni Peter Towsend repülőezredeshez. Tisztában vagyok azzal, hogy örökösödési jogomról lemondva lehetséges lenne, hogy polgári házasságot kössek. De szem előtt tartva az anglikán egyház tanítását, mely szerint a keresztény esküvő felbonthatatlan, úgy döntöttem, ezt a szempontot minden más elé helyezem.”
A nyilatkozatot nem Margaret fogalmazta meg…
Véget ért az évszázad nagy szerelmi története.

Sok év telt el azóta.
Margaret a mai napig boldogtalan, súlyos mélydepresszióval küzd és kicsapongásai, új és új szerelem keresése az elveszett régi helyett és furcsa, meghökkentő tettei miatt gyakran kerül még ma is az újságok címoldalára…
A hercegnő ma, 2005-ben, 50 (!) évvel nagy szerelme elvesztése után is boldogtalan és megkeseredett…
Szomorú sors.
Lám, még egy királyi sarjat is meggyötör olykor az élet…Nincs garancia senkinek a felhőtlen boldogságra.



Megjegyzés: ...Nincs garancia senkinek a
felhőtlen boldogságra.


***
Ideje: Augusztus 06, szombat, 22:53:47 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Románc" | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Románc (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 06, szombat, 23:44:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hm, no igen. Pedig azt szokták mondani, "csak jó helyre kell születni". S lám, a boldogság nem selyemalsóban születik.


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 00:22:28

Re: Románc (Pontok: 1)
- hori (horiQKACmailpontPONThu) Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 00:44:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Ugyan olyan emberek, mint mi. Igazad van. Üdv. hori


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 00:52:44

Re: Románc (Pontok: 1)
- Szalka Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 10:16:42
(Adatok | Üzenet küldése)
Már prózázol is,mango?! Jó kis írás! :)


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 10:18:23

Re: Románc (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 11:55:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Szomorú történet, szép írás. Bár szerintem az ilyen történetek erősen kozmetikázva kerülnek a nyilvánosság elé, mint szép erkölcsi mesék az alattvalóknak, biztos, hogy léteznek ilyen érzelmek. Érdemes lenne megírnod az ezzel ellentétes moralitású történeteket.


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 12:32:27

Re: Románc (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 12:57:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem akarom ismételni magam, de nagyon jól írsz. Az akadályok általában növelik a lángot. Van amikor elolthatatlan. Júlia, Karenina, ... OKos, megfontolt ??


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 13:04:41
    • Re: Románc - csizi Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 17:34:06
      • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 17:41:56

Re: Románc (Pontok: 1)
- Gyongyi Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 13:29:37
(Adatok | Üzenet küldése)
Megható történet. Nagyon igazad van. A boldogság sosem azon múlik, ki hova születik... Sosem. A boldogság nyitja BENNÜNK van. Ezt kell felfedezni, megtalálni, okosan, tudatosan élni. Akkor lehetünk boldogok. Tehát a garancia nem a hovatartozás, hanem a tudatosság, ezáltal egyfajta belső nyugalom megteremtése. Margaret nagyon nehéz döntés előtt állt. De döntött. Ő döntött. Nem tudhatjuk igazán, hogy milyen belső indokok alapján, csak azt tudhatjuk, amivel a nyilvánosság felé indokolt. Az életét pedig nem élhetjük helyette, bármennyire is fáj...
Csak annyit tehetünk, hogy tiszteletben tartjuk a döntését... Talán ha állt volna mellette valaki, aki támogatta volna a nehezebb út választásában... Talán...


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 13:42:01

Re: Románc (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 16:31:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem, a férfi nem szerette a hercegnőt. A hercegnő vele sem lett volna sokáig boldog. Ha valaki józan tud maradni, akkor Őt csak a rang vakította el, nem a hercegnő. De ez csak egy magán vélemény. Sajnálom a hercegnőt, hogy erre nem érzett rá időben.... Írásod érdekes ... :)))


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 17:11:36

Re: Románc (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 22:46:05
(Adatok | Üzenet küldése)
"Nincs garancia senkinek a felhőtlen boldogságra."

Mindenkinek érdemei szerint...


  • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 22:52:16
    • Re: Románc - Audrey Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 22:58:51
      • Re: Románc - mango Ideje: Augusztus 07, vasárnap, 23:12:42

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds