[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 251
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 252

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak
mango

...egy pár héttel ezelőtti írásom - remélhetőleg - befejező, harmadik darabja.
Legyen így...


Pár hete írtam a szimpatikus párról, akik ilyen-olyan okok miatt eltávolodtak egymástól, elengedték egymás kezét, - és megpróbálták élni külön-külön az életüket…Akkor egy Ady-vers címe volt a mottója írásomnak, mert az első bénultságot követően ez a vers jutott eszébe „főhősnőnknek”: "Akarlak, hát hazudjunk". Ők ezt tették: nem vált be. Szenvedő nap szenvedő napot követett, - nem volt perc, amikor nem a másiknál járt gondolatuk. Mégis eltelt talán 8-9 hét is, egymás nélkül.
Jól ismerem mind a nőt, mind a férfit. Sajnáltam őket és nagyon féltettem mindkettőt: tisztán láttam, hogy egymás nélkül elvesznek, de legalábbis sérül a lelkük és léket vág a fájdalom és a másik hiánya abban. Érdekes módon inkább a férfi sínylette meg ezt a szakítást: a nő – bár nagyon atomjaira hullott, valahogy felszínen tudott maradni. A férfi egyre mélyebb gödörbe zuhant. Igaz, vele nem találkoztam, de ma első kézből kaptam róluk szóló híreket. Összefutottam egyikükkel…. Ezáltal megtudtam a páros - újra virágzani kezdő - nő tagjától, hogy a férfi jó pár, egyáltalán nem felesleges kilójától szabadult meg: szinte légiesen vékonnyá szívta el erejét és életkedvét az eltelt idő.
Ma délután, amikor találkoztam a nővel, aki már kezdi visszanyerni életkedvét, megnyugodtam. Sőt….Titkon kicsit irigykedtem is rá…Én pont most kezdem elsiratni a nyaramat, készülök egy szomorú, rettenetes 7-8 hónapra, míg újból áprilist mutat a naptár, és „feléledhetek” tetszhalott napjaim sivárságából. Ő pedig fütyül az őszre, a télre, - igaz, hogy elvesztegetett hetek állnak mögötte és ezt szívből sajnálja: olyan, akárha nem is élt volna ezen idő alatt, - de derűsen néz a közelgő ősz és tél elé: visszakapja talán elveszett Kedvesét. Akkor, előző írásomban szót ejtettem róla: teljesen magába zárkózott, becsukta az összes létező spalétot magára, sötétben, sírásban és elkeseredett magányban élt hosszú ideje. Azt mondja, nem is élt. Elvolt, vegetált, és szaporán sürgette az időt, ami talán enyhülést hoz neki. Nem hozott.
Ma kivirulva, sima arccal, fényesen ragyogó szemekkel és mosolyogva jött szembe velem a Körúton. Valami folyamat, valami „jó” elkezdődött – újságolta. Sokat beszélgetnek a „volt” (?) Kedvessel, eleinte csak az elektronikát hívva segítségül: e-mail és egy közös internetes fórum segítségének levelező rendszerével. Majd léptek egyet…Jött az sms-váltás, sűrűn fordultak a „small message”-ek, majd a verbális érintkezés, ami mindkettőjük számára nagy örömmel járt. „Jó volt hallani a hangod” – írta a férfi az első telefonbeszélgetés után a nőnek egy lakonikus rövidségű, ám annál sokatmondóbb sms-ben…Majd jött egy még rövidebb: "Hiányzol..."
Azt hiszem, sikerülni fog nekik…
Akkor, amikor először írtam róluk, a nőnek visszhangzott a fülébe egy Ady vers, - most én nem állom meg, hogy ide ne írjam, ami nekem jutott eszembe történetüket hallva…Annyira jellemző rájuk.
Annak idején az „Akarlak, hát hazudjunk”, - ma a „Most követellek magamnak” kívánkozik leírásra…

Ereimben boldog tüzek szaladnak,
Harsány szívvel követellek magamnak,
Mint régen-régen:
Az egy-igaz Fiatalság nevében.

Már nincs joga állott, tegnapi könnyeknek,
Sorsunk fölött csak sorsunk, aki dönthet
S már nem rivallnak
Halál-sikolyos félszek és tilalmak.

Kedved, ha másult, már hiába másult,
Tartom szíved, úgy, ahogyan reám hullt
Vérbe-vesződve,
Sorsához nőve és sorsába nőve.

Vágynak bűn volt, de itt vagy s ez valóság
S a valóság mindig a legfőbb jóság,
Se bűn, se szégyen:
Az egy-igaz Fiatalság nevében.


Ha túl személyes és szubjektív voltam e két fiatallal szemben, és megosztottam a történetüket sok száz emberrel, - elnézést kérek mindenkitől. Talán unalmas lehetett egy vadidegen pár életébe belepillantani.
…engem nagyon megnyugtat most a tudat: lám, van akinek sikerül a legsötétebb, legmélyebb gödörből is kikapaszkodni, és egy elveszni látszó szép érzést újra életre lehelni.
Örülök nekik.
Nem az én érdemem, de jól szorítottam értük…

...és az utolsó konklúzió: Ady csaknem minden élethelyzetre írt egy-egy csodát.
Ady szinte mindent megélt, - és azt hiszem, mindent tudott az emberi lélekről.
Hiába,no...Ady - Ady. Lehet, elfogult vagyok, mint minden nagy "szerelmemmel" is. De mit lehet még ehhez hozzátenni...?!




Ideje: Augusztus 10, szerda, 23:52:06 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 09:01:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Néha megtörténik ez a csoda, tart, ameddig tart - de akkor is az. A vers pedig valóban egy kincs. Ady, az Ady.



Re: Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak (Pontok: 1)
- Netelka Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 09:07:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem akarom ideidézni a mondást a távolságról, a kis és nagy tüzekről... de sok igazság van benne. Az igaz, mélyről jövő, kölcsönös érzések túlélik a viharokat azért, hogy még inkább kiteljesedhessenek.



Re: Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak (Pontok: 1)
- Anonyma Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 10:14:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Minden jó , ha a vége jó! Nagyon szépen írtad meg. Azt szokták mondani, hogy nem azzal kell élni akivel kibírjuk, hanem aki nélkül nem bírjuk!



Re: Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 13:25:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, azt hiszem néha nem árt ha rájövünk, mert valami ráébreszt minket, mit is veszthetünk. Ilyen ha néha távol vannak a szerelmesek.
Írásod tetszett.

Szeretettel Anna



Re: Akartalak, hazudtunk - Most követellek magamnak (Pontok: 1)
- Szalka Ideje: Augusztus 11, csütörtök, 23:50:55
(Adatok | Üzenet küldése)
A régieket is elolvasom,de így is tetszett,babám,jó sztori,jó véggel.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds