[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 333
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 334

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/


AZ IGAZSÁG KERESÉSE
Rosszindulatú, kötekedő emberke ugrott fel az emelvényre. Két karját teátrálisan széttárta, felkiáltott:


- Uraim! Az az idióta világpolgár a becsületes igazságkeresés szükségességét hangoztatta. Kérdem én, Mélyen Tisztelt Honfitársak: hát létezik másfajta igazságkeresés, mint becsületes?!
A leghátsó sorban a bölcselő felfigyelt e szavakra. Jó hangosan megjegyezte:
- Miért ne létezne?! Az igazságot a legaljasabb emberek is keresik, no, nem valamiféle humánus célból, hanem azért, hogy lábbal tiporhassanak rajta és, érdekeikhez igazodóan, hazugságaikkal bemocskolhassák!
A teremben néhányan egyetértően mosolyogtak. Ám továbbgördült a beszédek felpántlikázott szekere, tovább idétlenkedett a giccses zene, tovább bámult az összegyűlt nép, mint borjú az új kapura.
Az a kapu azonban, melyet sokan újnak gondoltak, régi volt, - nagyon is régi!

KAPNI, ELVENNI

A bölcselő, miközben a boltban vásárolt, politikus ismerősével találkozott. Utóbbi felháborodottan mesélte: mennyi mindennel vádolják, pedig mindenét, amije csak van, hazától kapta! Ő azután sohasem hagyta el az arany középutat, mert elítéli a szélsőségeket!
A bölcselő mosolygott, majd pedig megjegyezte:
- Hát te azután nem futsz a szomszédba egy kis csacsicsalamádéért! Amit szereztél, azt a hazától nem kaptad, hanem elvetted. A te arany középutad pedig igencsak fent volt, van, míg a mienké itt, lent. A két arany középút között azért van egy kis különbség!
A politikus nem vette szívére a dolgot, mivel nem is szokta ezt tenni a dolgokkal, hanem, ha értékesek, zsebrevágni azokat, ha értéktelenek, akkor pedig otthagyni. Elnevette magát:
- Hát, látod, én nem felejtettem ám el a mondást, amit az iskolában tanultunk: "Szemesnek áll a világ, vaknak alamizsna"!
- Így igaz, - bólintott a bölcselő - kis módosítással. Szemesnek áll, sőt, fekszik a világ, amíg a világ vak, és beéri alamizsnával!

A BÖLCSELŐ ÉS AZ ALMÁK

A bölcselő almafáján sárga, mesebelien édesízű almák teremtek. Ezeket, papirosba csomagoltan, fel szokta tenni a szekrények tetejére, télre. Egy reggel azonban arra ébredt, hogy az összes almát lelopták a fáról. Szomorúan mesélte el a dolgot barátjának.
- Én visszaszerzem almáidat, mivel még nem adhatták el a piacon! - válaszolta barátja. A bölcselő azonban ebben ugyancsak kételkedett.
Barátja óriási papirosra felírta: a bölcselő nem haragszik azokra, akik tréfából, ördöngős ügyességgel, elcsenték kertjéből az almákat, ha visszahozzák, jutalomban részesülnek. A hirdetményt kifüggesztette a falu főterén.
A falubeliek nem kételkedtek abban, hogy a bölcselő tartja majd adott szavát. Sokan úgy vélték: a gondolatok tudósa úgysem ismeri fel saját almáit. Miért ne vinnének neki más fákról is, jutalomért?!
A bölcselő örült, hogy kedvelt almái visszakerültek hozzá, de igencsak meglepődött: bőven hoztak, hamiskás mosoly kíséretében, az ő fájától idegen almákat is. Ám nem szólt semmit. Mindenkit megdícsért, mindenkinek fizetett. A végén azonban megjegyezte:
- Hát, sokba kerültek nekem saját almáim! Jóval kevesebbel megúszhattam volna az egészet, ha csak az igazi tolvajok hozzák vissza ezeket a számomra aranyalmáknál is becsesebbeket!
Barátja nevetett:
- Igazi és hamis tolvajokat egyaránt teremt az önérdek! Szegény rokona, a közérdek, viszont nem képes erre, hacsak nem a zsiványok "közérdekéről" van szó...

TISZTELÉS, TISZTELETLENKEDÉS

A bölcselő arról beszélt barátjának, hogy milyen sokan tisztelnek olyanokat, akik erre múltban, jelenben semmivel sem szolgáltak rá, az ellenkezőjére viszont annál inkább.
- Nos, igen... - tűnődött el szavain a barátja - a tisztelet, ha jól meggondoljuk, olykor igencsak nagy tiszteletlenség...

SZAVAZÁS

Választások előtt egy ember, nem minden hátsó gondolat nélkül, megkérdezte a bölcselőt: mit tanácsol, melyik párt képviselőjelöltjeire szavazzon?
A bölcselő annyiban ismerte már a kérdezőt, hogy tudta róla milyen rosszindulatú, mennyire ki szokta forgatni mások szavait, ezért diplomatikusan válaszolt:
- Mindenkinek, aki ilyen és hasonló dolgokban hozzám fordul, azt tanácsolom: a lelkiismeretére hallgasson, ha van neki. Ha pedig nincsen, akkor e kérdés felesleges: a kérdező maga is jól tudja, hogy miként fog cselekedni.
Ideje: Augusztus 28, vasárnap, 23:14:41 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/" | Belépés/Regisztráció | 11 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/ (Pontok: 1)
- Gyongyi Ideje: Augusztus 29, hétfő, 01:11:53
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Miklós!

Én ugyan magamban fogadalmat tettem, hogy kimondottan provokatív jellegű, politikai, közéleti dolgokhoz nem szólok többé hozzá, de most kénytelen vagyok kivételt tenni, mivel a második kis mese által megszólíttatva éreztem magam, hiszen előzőleg állást foglaltam az arany középút képviselete mellett. Tehát jogos, ha megszólíttatva érzem magam.:) És mint látni fogja, más motivációim is voltak, amiket lentebb fejtek ki.

Elképzelhető, hogy kis fricskának szánta, mivel a történetek főcíme erre utal, de ebben a történetben nem is tudja, milyen nagy igazságok rejlenek. Nem gúny, hanem inkább ténylegesen jó meglátások.:)

Egy helyütt azért kiegészítéssel szolgálnék:

"Amit szereztél, azt a hazától nem kaptad, hanem elvetted."

Nos, ez így nem reális egészen. Kis pontosításra szorul, ha jól belegondol. Valóban nem "kapta" a hazától. Mivel senki sem kap csak úgy a hazától semmit, anélkül, hogy bármit is letett volna cserében az asztalra. Legalábbis az esetek többségében így van, hacsak nem próbálják meg mindenféle kiskapuk kiépítésével, kerülőutakkal becsapni a "hazát". Ha ez sikerül, akkor kaphat érdemtelenül. Csakhogy jól tudjuk, hogy ez ideig-óráig működik, és előbb-utóbb fény derül a turpisságra, akkor a "haza" többszörösét követeli vissza büntetésként a tőle elvett javaknak. Jogosan. De térjünk vissza oda, hogy senki sem kap csak úgy bármit is a hazától. Bizony nem. Azért a nagy többség becsületesen megdolgozik. Minden jóért. Kezdve a tanulással, majd a tisztességes munkával (azért talán még a többségre mondhatjuk, hogy becsületes munkával éri el, amit elér). Kinek-kinek le kell tennie az asztalra azért valamit, hogy cserében bármit kapjon, vagy mondhatjuk úgy is, vehessen el valamit a hazától. Mert ebben az esetben kiérdemelten veszi el. És ez nem bűn. Tehát vagy úgy lenne helyes a megfogalmazás, hogy elveszi, de kiérdemelten, vagy úgy, hogy kap, az általa szerzett érdemeknek megfelelően.
Én például mindenért tisztességes kü

A hozzászólás folytatása...



Re: Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/ (Pontok: 1)
- Fatyol (fatyol12@mailbox.hu) Ideje: Augusztus 29, hétfő, 08:09:33
(Adatok | Üzenet küldése)
A filozófia szerint a politika:Társadalmi csoportok érdekeinek érvényesítése a főhatalom megszerzésével és megtartásával. A főhatalom meghatározása pedig: Az erőszakszervezetek irányítása.

Ha az igazságról beszélünk, és bölcsekről, akkor nézzük az igazság meghatározását a bölcselet tudományában:
igazság: A gondolkodás és a valóság megfelelése egymásnak.Fajtái: ontológiai ~, tapasztalati ~, elméleti ~, gyakorlati ~. Az eleai iskola szerint az ~ olyan tudás, amely biztos, és amely csak gondolati úton érhető el.

elméleti igazság:A gondolkodás megfelelése önmagának (logikai v. racionális igazság). Speciális esete a tekintélyigazság.


Nos összegezve: a bölcselő mely igazság szerint vizsgálja a lelkiismeretét?
Én ezeket a gondolatokat levegőbe dobált nagy szavaknak érzem, de nincs bennem kötözködési szándék, csupán tudni szeretném, hogy a nagy szavak mögött hol rejlik a valódi bölcs.



Re: Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/ (Pontok: 1)
- stevew Ideje: Augusztus 29, hétfő, 08:34:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tisztelt Miklós! Lassan-lassan elhatalmasodik rajtam a skizofrén látásmód: két Lelmiket látok. Az egyik a fentihez hasonló cikkeket író, szavait értelmetlenül elfecsérelő; a másik pedig az élményszámba menő verseket író Lelkes, aki nem csak nevében az... Na mármost: menjek pszichiáterhez, vagy... vagy mi a teendő ilyenkor..?



Re: Lelkes Miklós: GÚNYOS MINIMESÉK /6/ (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 29, hétfő, 08:37:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Nekem tetszettek a szellemes,sziporkáűzó aforizma szerű történetek.Igazságmagja van mindnek,de minek az ocsmány politikát belekeverni?



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds