[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 249
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 249


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szerelmeslevél
mango

...ehhez nem kell semmit hozzátennem.


Ha akad olyan nap, amikor rozsdássá válik a szívem, - rögtön a könyveimhez nyúlok. Ezt már többször megírtam, talán már említenem sem kellene.
Ma megint így jártam, és a gyorsan ferdülő napsugarak alatt (ma végre kicsit kisütött itt Budán a bágyadt, szeptemberi Nap!) nagyot csavarogtam a vizslámmal, - most pedig olyan csodaszépet olvastam, amit meg kell osszak mindenkivel.
Mindig megindít, ha nagy, szép, erős érzelmekről olvasok. Ahol az író patyolatfehér (vagy tán még ennél is szebb jelzőt kellene találnom) érzelmei átszüremkednek a sorokon.
Kedvenc íróm, Maugham azt írta: „A szerelem tragédiája nem a halál vagy az elválás…A szerelem tragédiája a közömbösség.” Nos, itt aztán egy csepp közömbösség sincs! Amelyik könyvet ma vigasztalónak levettem a polcról, abban minden van, de közömbösségnek szikrája sem.
Ma délután medicinális hatással volt rám Kosztolányi Dezső szerelmeslevele menyasszonyának, Görög Ilonának.
Idézem – elejétől a végéig.
De nagy öröme lehetett ez a levél Ilonának, akinek nevét a szinte mindenki által ismert versben is megdalol Kosztolányi…

_______

Budapest,1912.június.



Virágom.

Kecskemétről megjöttem, siker, taps, mulatás után. Hajnalban Nyáray Tónival beszélgettem rólad, a hotel szobájában. Szivarozva. Mélységesen szeretlek. Voltak olyan pillanataim, amelyek gyémántok és rubinkövek az én örömtelen és keserű életemben.
Csak jó lennél. Csak a jóságod mellettem és az érzéseim mellett állna.
Nézd, Virág, és Lélek, minden ostobaság, de az, hogy két ember okosan, tisztán szeresse egymást, már raison, és bölcsesség.
Én itt vagyok a földön, ezt érezned kell, s akármi történik, ne félj. Nem halok meg a képedért, de szerelmes vagyok; talán nem is beléd, hanem a saját szerelmembe.
Most Lovranába megyek egy hétre. Addig írj a pesti címemre. Leveleim utánam küldik. Mihelyt megérkezem, sürgönyzök.
A tenger mellett sokat akarok dolgozni. Írj, Élet, meddig maradsz ott, de inkább jöjj le hozzám a tengerhez. Belemártalak a vízbe, és megszentelem vele az egész Óceánt!
Csak már itthon lennél.

Barátod, testvéred, fiad:
Desiré

________


…eddig a levél. Már hallom is, hogy sokan fanyalognak ennyi „dagályosság” olvastán. Talán valóban az. De vajon tudják-e a férfiak, hogy néha akár még dagályosnak is kell lenni, hogy mi, nők, érezzük, hogy szeretnek minket…?! Ez amolyan kis apró női dolog…Mi is érezzük, hogy ez tömény, túldíszített, cifra, - de annyira kell néha ez nekünk…

Én ma nem kaptam szerelmes levelet, de Görög Ilona 93 évvel keletkezett csodaszép levele ma átmosta a lelkemet, mert ezt akartam. Mert erre volt ma szükségem. Túl romantikus vagyok? Vállalom.
Kosztolányi ma is segített nekem.


Ideje: Szeptember 21, szerda, 19:15:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Szerelmeslevél" | Belépés/Regisztráció | 15 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szerelmeslevél (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Szeptember 21, szerda, 19:31:48
(Adatok | Üzenet küldése)
Hogy mennyire nemes lélek volt Kosztolányi az ebben is meglátszik.Igen,egy nyúlfarknyi levél is kifejezhet néha banálisnak mondott,örök igazságokat. Szép volt mangó. Gratula:Bogi



Re: Szerelmeslevél (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Szeptember 21, szerda, 21:21:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Aztán Kosztolányi Radákovich Máriának is csodaszép leveleket ír, de ez már egy másik történet...

Viszont a férfiak számára megfontolandó, amit írtál.



Re: Szerelmeslevél (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Szeptember 21, szerda, 22:10:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anikó,

"De vajon tudják-e a férfiak, hogy néha akár még dagályosnak is kell lenni, hogy mi, nők, érezzük, hogy szeretnek minket…?! Ez amolyan kis apró női dolog…Mi is érezzük, hogy ez tömény, túldíszített, cifra, - de annyira kell néha ez nekünk…"

Ezt jó lenne már az iskolába megtanítani...:)))
Minden esetre kinyomtatom és a párom asztalára csempészem...:)))

Nagyon tetszett.

Szeretettel Anna




Re: Szerelmeslevél (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Szeptember 22, csütörtök, 07:36:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Személy szerint egyáltalán nem érzem dagályosnak! Minden emberi, és természetes benne (nekem).
Az egy más nézőpont, hogy az ember gyermeke ezt mennyire vállalja fel...a saját életében.





Re: Szerelmeslevél (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Szeptember 22, csütörtök, 08:28:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, én is vállalom, hogy romantikus vagyok :) Egyébként szerintem a romantika nem korhoz és nemhez kötött dolog. Valószínűleg mindenkiben ott lappang, csak vmi hülye szemérmességből kevesen vállalják fel. Bár egyszer én kapnék egy ilyen "dagályos" levelet :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds