[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 247
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 247


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Színes Hírek - 5
mango

....csak a szokásos heti "mazsolázás"....Jó olvasgatást!


Mélyen gyökerező hagyomány a spanyoloknál, hogy szilveszter éjszakáján lenyelnek tizenkét szem szőlőt, szinkronban a toronyóra éjfélt kongató 12 ütésével. A szokást állítólag az elmúlt évszázad elején terjesztették el madridi gyümölcstermelők azzal a szándékkal, hogy növeljék az eladott szőlőmennyiségét. A kezdeményezés érthetően elnyerte a kereskedők tetszését és ma már a szilveszter előtti napokban sok üzlet kirakatában láthatók előre válogatott szőlőszemek tizenkettes csomagolásban. Kaphatók kimagozott változatban is, nehogy valakinek a torkán akadjon egy szőlőszem. Aki ugyanis a szilveszter éjféli szőlőnyelésnél nem képes lépést tartani a toronyóra kongatásával, annak balszerencsét hoz az új esztendő- tudható meg a dpa jelentésébõl.

"Felejtsük el, hogy a szőke nők ostoba libák! A szőke haj nemcsak vonzó, hanem erőt is sugároz." Ez Joanna Pitman, barna hajú brit művészet- történész és kritikus véleménye, aki több ezer év szőke nőit tanulmányozta az ókori Aphrodité- ábrázolásoktól Madonnáig, és kutatásainak eredményeit könyvben, illetve kiállításon összegzi. A történésznő a szőkék fejlődését Aphroditétől kezdi, elemzi Szűz Mária szőke portréit, és megemlíti, hogy a reneszánsz kor női arannyal és likőrökkel világosították hajukat. Nem volt e téren különb a nem lángoló szépségéről nevezetes, eredetileg vörös I. Erzsébet királynő, aki élete vége felé szőkére festtette haját, hogy úgy jelenjen meg, "mint a nemzet szeplőtelen szűz királynője". Az 1950-es évek szőkesége a szexről szólt, a feminizmus előretörése idején pedig az önálló nőket jelképezte. Az egykor gesztenyebarna Madonnáról is megállapította a szerző, hogy lemezei jobban fogynak, amikor éppen szőke. Pitman a Reutersnak elmondta: különösen megdöbbentette, hogy egyes híres brit nőknek vonzereje, tekintélye milyen mértékben változott aszerint, hogy szőke, vagy sötétebb árnyalatú hajat viseltek. Példának Margaret Thatchert és a néhai Lady Dianát emlegeti. A brit miniszterelnök- asszony szerinte a 80-as években még "szörnyű" volt, de amikor haját szőkíteni kezdte, egyre erőteljesebbé vált az emberek szemében. Diana hercegnő gyermekkorában szőke volt, de aztán "besötétedett" haja, és Károly walesi hercegtől való válása után lett ismét szőke, mert azt akarta, hogy jobban figyeljenek rá. Joanna Pitman saját bőrén, illetve haján is tapasztalhatta a szőkeség hatásait. Amikor évekkel ezelőtt Kenyában dolgozott egy segélyprogram keretében, a nap teljesen kiszőkítette a haját. "A helyiek ujjal mutogattak a hajamra. Azt hitték, varázsereje van" - emlékezik a kritikus, aki harmadik gyermekének születése után jelenleg barna hajat visel, de a könyv megjelenésére és a kiállítás megnyitójára ismét szőke nőként állt a fotósok vakuinak kereszttüzében.

Mégsem Julius Ceasarék vitték be a tuberkulózist Britanniába. Egy délnyugat-angliai falu múzeumában őrzött több mint 2200 éves emberi csontváz alapján megdőlni látszik az az eddig hangoztatott nézet, amely szerint a római hódítók hurcolták be az ókorban a tüdőbetegséget a szigetországba. A régészek a Tarrant Hintonban 20 évvel ezelőtt talált vaskori ember gerincén olyan sérüléseket fedeztek fel, amelyeket csak e rettegett betegség okozhatott. A csontvázon végzett radiokarbonos kormeghatározás alapján a férfi valamikor Kr. e. 400 és 230 között, jóval Julius Caesar Kr. e. 55-ben vezetett első britanniai hadjárata előtt élhetett - jelentette a Reuters. A kutatók szerint a csontváz azt bizonyítja, hogy nem a rómaiak hurcolták be a betegséget, hanem valószínűleg még az őskor idején, a szigetország és a kontinens lakói között folyó árucsere következtében "honosodott meg" Angliában a tuberkulózis.

Fogorvos ritkán megy házhoz, még ritkábban fához, mégis ez utóbbi történt Kaliforniában. Egy fán ülő természetvédőhöz kellett felkapaszkodnia egy fogorvosnőnek. A favédő már csaknem másfél hónapja ül és él fenn egy tölgyön öt emeletnyi magasságban. Akciójával egy út kiszélesítése, illetve az út útjában lévő fák kivágása ellen tiltakozik. Étrendje főképp kalóriában igen gazdag csokirudakból áll, ezek egyikébe azonban beletörött a foga, az egyik nagy őrlő, amely hamarosan annyira fájni kezdett, hogy kénytelen volt fogorvoslást kérni. A favédő fogának kezelésére Dr. Ana Michel vállalkozott. Nem kellett egészen felmásznia a pacienshez, nagyjából félúton találkoztak, egy olyan "ágkereszteződésben", amely a legmegfelelőbbnek tűnt "fogászati rendelőnek". A fogorvosnő előre közölte, hogy a kissé mostoha körülmények miatt nem tud végleges koronát tenni a fogra, csupán ideiglenest, amelyhez fájdalomcsillapítót is mellékelt. A kezelés sikeres volt, a favédő közölte, hogy sokkal jobban érzi magát - jelentette az AP.

A legújabb tudományos feltételezések szerint Amerika őslakosai nem az indiánok voltak, hanem egy Mexikóból elterjedt népcsoport, amelynek első tagjai 13 ezer évvel ezelőtt a mai Japán területéről vándorolhattak be az amerikai kontinensre, annak középső részére. Erre utal az a 27 darabból álló koponyalelet, amelyet több mint száz évvel ezelőtt találtak a mexikói főváros közelében, de most először végeztek alaposabb vizsgálatot rajta. A radiokarbonos kormeghatározás kimutatta, hogy a mexikóvárosi régészeti múzeumban őrzött csontok az amerikai kontinensről eddig előkerült legősibb emberi maradványok. Chilében ugyan 14 500 éves használati eszközöket is találtak már, de ott emberi csontokra nem bukkantak a kutatók - olvasható a BBC internetes oldalán. A legnagyobb meglepetést a koponyák alakja keltette: a két legősibb maradványon egyértelműen kimutatható a hosszúfejűség (dolichocephal), míg a fiatalabb koponyák sokkal inkább az amerikai őslakosoknak tartott indiánok széles és lapos fejformájához hasonlítanak. Ez viszont azt jelenti, hogy Mexikóban két egymástól teljesen eltérő tulajdonságú népcsoport terjedt el, és közülük valószínűleg a hosszúfejűek jutottak el először Észak-Amerikába. A koponyákat vizsgáló kutatók szerint a hosszúfejű emberek a csendes-óceániai szigetvilágon keresztül a mai Japán területéről érkezhettek a közép-amerikai területre. Korábban úgy tartották, hogy az észak-amerikai kontinenst elsőként az Ázsiából bevándorolt indiánok hódították meg.

Húsz cukrász több mint százórás munkája nyomán három évvel ezelőtt elkészült az a háromezer adagos somlói galuska, amellyel a Guinness Rekordok könyvébe került egy tatabányai cukrászda. A munkálatokat irányító Rabóczky Beáta az MTI-nek elmondta: a rekord- kísérletre egyebek között azért vállalkoztak, mert ez a süteményfajta a cukrászda egyik legkelendőbb terméke, illetve a Rekordok könyvében való szereplés egyfajta elismertséget is ad a szakmának. Az alapanyagok hétfői beszerzését követően kedd a lisztszitálás, a diódarálás napja volt. Szerdán kezdődött a kétszáz - egyenként 50x70 centiméteres - piskótához hasonló lap sütése, csütörtökön pedig a krém készítése. A sütemény összedolgozásához pénteken láttak hozzá a cukrászok. A háromezer adagos édességhez 1800 tojást, 270 liter tejet, 240 kilogramm töltelékkrémet, 150 kilogramm felvert tejszínt, 126 kilogramm cukrot, 72 kilogramm lisztet, 22 kilogramm kakaót, 18 kilogramm diót, 9 kilogramm pudingport, 6 kilogramm csokoládét és 12 liter rumot használtak fel. A cukrászda 100-100 adag finomságot felajánlott egy kórház és egy szociális otthon javára.

47 évvel ezelőtt befalazta magát, majd lőfegyverével öngyilkosságot követett el az a férfi, akinek maradványaira nem olyan rég bukkantak a toscanai Lucca melletti Benabbio falu egyik lakóházának pincéjében. A férfi 1958. április 30-án azt mondta hozzátartozóinak, hogy kivándorol Amerikába. Azóta semmit nem hallottak az akkor 57 éves emberről. A ház felújítási munkálatai során akadtak rá kőművesek a holttestre - jelentette az olasz média. Mellette ráakadtak búcsúlevelére is egy palackban. Ebben súlyos betegségével indokolta öngyilkosságát. Megtalálták végül a lőfegyvert és a kőműveskanalat is, rajta malternyomokkal - áll a dpa jelentésében.

Valószínűleg II. Ramszesz fáraó egyik feleségének hatalmas méretű szobrát találták meg mintegy száz kilométerre Kairótól. Német és egyiptomi régészek csoportja Sarkija tartományban, Tel-Baszta községben bukkant rá a szoborra - jelentették be hétfőn az idegenforgalmi minisztériumban. Ez az eddigi legnagyobb méretű szobor, amelyet Egyiptom északi részén valaha is találtak a kutatók. Súlya meghaladja a száz tonnát, magassága 11 méter, szélessége pedig három méter. A vörös gránitból készült szobor hátán hieroglifák láthatók, bal kezében lótuszvirágot tart. A restaurálást követően a hatalmas szobrot azon a helyen állítják fel ismét, ahol megtalálták. A tudósok ugyan még nem mondták ki a végső szót, de valószínűsítik, hogy a szobrot Merit Amenről vagy Nefertariról, II. Ramszesz fáraó egyik feleségéről mintázhatták.

New Yorkban egy árverésen 225 ezer dollárt fizettek azért az autóért, amelyben John Fitzgerald Kennedy egykori amerikai elnök utazott dallasi meggyilkolásának reggelén, 1963. november 22-én. A Lincoln Continental belső része még ma is eredeti állapotában látható, bár az autót időközben részben felújították. A vevő már az árverés előtt értesítette az aukciós házat, hogy mennyit szán a kocsira, és meg sem jelent az eseményen - jelentette a Reuters hírügynökség. Az árverésen Kennedy elnök más tárgyait is magas áron adták el. Hintaszékét például 80 ezer dollárért, egy 1961-ben készült vízfestményét 30 ezer dollárért vették meg. Más elnökök hátrahagyott tárgyait is árverezték, Franklin Delano Roosevelt egy töltőtolla például 7 ezer, ezüst öngyújtója 2 ezer dollárért kelt el.

Kitiltották Harry Pottert az Egyesült Arab Emírségekből. A sivatagi állam hatóságai összesen 26 könyvet töröltettek a magániskolák tantervéből, köztük van a Harry Potter és a bölcsek köve, J. K. Rowling munkája. Hasonló sorsra jutott George Orwell Állatfarmja. Az Al-Hajat című lap szerint az oktatásügyi minisztérium azért határozott így, mert a szóban forgó mûvek "olyan írásos vagy képi anyagot tartalmaznak, amelyek sértik az iszlám értékeket". Ilyennek tekintendő alkoholos italt tartalmazó palackok, vagy - az Állatfarmban - disznók ábrázolása. Más könyvek azért kerültek a listára, mert lapjaikon az Izrael szó szerepelt a helyesnek tartott Palesztina helyett.

A "Suttogó", aki ért a lovak "nyelvén", s akit a Robert Redford főszereplésével készült filmből ismerhet a szélesebb közönség is, május elején Ausztriában több sportcsarnokban mutatja be és adja tovább tudását. Monty Roberts - ez a neve a férfinak, aki "beszél" a lovakkal - tudásáról könyvet írt, amelyet mára 17 nyelvre fordítottak le, s II. Erzsébet angol királynőt is meggyőzte, olyannyira, hogy a windsori királyi istálló lovait 1989 óta Roberts módszereivel edzik. A módszer lényege, hogy figyelembe veszi a lovak természetes magatartásformáit, elsősorban menekülési ösztönüket. Roberts már az ötvenes években, fiatalon rájött, hogy érti a lovakat. Azóta a ma 66 éves férfi több mint tízezer lovat szelídített meg, illetve edzett módszerével, vagy gyógyított meg lelki traumák után. Régebben kaszkadőr is volt Hollywoodban, és rodeo-lovasként számtalan díj tulajdonosa. Híresek az általa tenyésztett versenylovak, tanított több egyetemen, s könyve bestseller. Hitvallásának lényege, hogy a válasz soha nem lehet erőszak. Roberts módszerét mintegy életfelfogásként kiterjesztették más területekre is, s az ezen alapuló menedzsmentprogram alkalmazói között olyan vállalatok vannak, mint a Disney, a General Motors, vagy a Volkswagen. Monty Roberts tudását Ausztriában első ízben 2003 május 1-jén a bécsi Stadthalléban mutatta be, majd további bemutatókat tart az országban Nyugat felé haladva.

Ellentétben azzal, ahogyan némely hollywoodi filmben ábrázolják őket, a kétlábú dinoszauruszok, mint amilyen a Tyrannosaurus is volt, a valóságban gyatra futók voltak. Legalábbis ezt állapítja meg két amerikai kutató a Nature című brit tudományos folyóirat legújabb számában közzétett írásában. Ahhoz, hogy óriási tömegű testükkel futni tudjanak, a dinoszauruszoknak elképzelhetetlenül nagy mennyiségű izomzatra lett volna szükségük. A két amerikai kutató matematikai példák segítségével számította ki ezt. John Hutchinson és Mariano Garcia, a Berkeley-i egyetem (Kalifornia) kutatói egész sor paramétert állítottak fel, amelyek szerint a Tyrannosaurusnak, amely körülbelül hatezer kilós testével még nem is tartozott a legsúlyosabb dinoszauruszok közé, testtömegének 80 százalékát kellett volna lábizomzatában felhalmoznia ahhoz, hogy gyorsan tudjon szaladni. A két kutató elméletének igazolására kísérleteket végzett ma élő állatokkal is. A tudományos életben hosszabb ideje ütköznek a vélemények arról, hogy a két lábon járó dinoszauruszok tudtak-e egyáltalán futni és ha igen, milyen gyorsan. Ugyanebben a tudományos folyóiratban két brit kutató ugyanis nemrégen azt állította, hogy a kétlábú dinoszauruszok akár óránként 30 kilométeres sebességgel is képesek voltak futni. A két angol tudós ezt a megállapítást dinoszaurusz lábnyom-kövületekre alapozta, amelyek véleményük szerint átmenetet mutatnak a menés és a futólépés között - olvasható a dpa jelentésében.

A legfrissebb kutatások szerint az újszülöttek alvás közben képesek megtanulni, hogyan tegyenek különbséget az egymáshoz hasonló magánhangzók között. A Nature című brit tudományos lapban megjelent cikk szerint a megtanult beszédhangokkal kapcsolatos agyi tevékenység nyomai az újszülött felébredése után is érzékelhetők. A turkui egyetem munkatársai egy- és héthónapos csecsemőkön végzett vizsgálataik során agyi tevékenységet regisztráltak a magánhangzók hatására az álomba szenderült újszülötteknél. A Nature című brit tudományos lapban megjelent cikk szerint a megtanult beszédhangokkal kapcsolatos agyi tevékenység nyomai az újszülött felébredése után is érzékelhetők. Az egyelőre nem tisztázott, hogy vajon a felnőttek is képesek-e az alvás közbeni tanulásra. A finn kutatók szerint a csecsemőkori alvás alatti tanulás alkalmazható lenne az oktatás és az orvosi kezelések bizonyos területén.

És a szokásos rövidke csattanó: egy londoni áruház hirdetése:

„Kedvezményes alagsori vásár az emeleten!”

***



Megjegyzés: Forrás: http://www.freeweb.hu/beluard/index16_erd02_1.htm
Ideje: Szeptember 28, szerda, 19:47:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Színes Hírek - 5" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Színes Hírek - 5 (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Szeptember 28, szerda, 20:02:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Honnan a csudából bogarászod ezeket a szenzációs történeteket ki? Nagyon jók,érdekesek,információkat hordoznak. Gratula.
Bogi.



Re: Színes Hírek - 5 (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Szeptember 29, csütörtök, 08:28:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó, mindig nagyon várom ezeket a hír csemegéket...:))))



Re: Színes Hírek - 5 (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Szeptember 29, csütörtök, 12:11:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Jó, érdekes és tudományos különlegességeket tartalmaznak ezek a kis hírek. Örömmel olvastam őket.

Különösen ezt:
"Kitiltották Harry Pottert az Egyesült Arab Emírségekből. A sivatagi állam hatóságai összesen 26 könyvet töröltettek a magániskolák tantervéből, köztük van a Harry Potter és a bölcsek köve, J. K. Rowling munkája. Hasonló sorsra jutott George Orwell Állatfarmja. Az Al-Hajat című lap szerint az oktatásügyi minisztérium azért határozott így, mert a szóban forgó mûvek "olyan írásos vagy képi anyagot tartalmaznak, amelyek sértik az iszlám értékeket". Ilyennek tekintendő alkoholos italt tartalmazó palackok, vagy - az Állatfarmban - disznók ábrázolása. Más könyvek azért kerültek a listára, mert lapjaikon az Izrael szó szerepelt a helyesnek tartott Palesztina helyett."

Egyrészt a Potter-könyvek hulladékjellegét valamiképpen felvillantja ez a hír, a másik az arcátlan történelemhamisításokról beszél, amit mi magyarok is érzünk a román, szlovák, szerb oktaásban.



Re: Színes Hírek - 5 (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Szeptember 29, csütörtök, 15:30:35
(Adatok | Üzenet küldése)
:)) Érdekes csokor volt ez is. :) Tetszett. Jöhet a következő! Üdv.



Re: Színes Hírek - 5 (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: Szeptember 29, csütörtök, 21:27:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ismét sokszínűek voltak a Hírek, érdekesek, várom a következő kiadást. Köszönöm, hogy jót szórakozhattam és szórakoztattam a környezetem.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds