[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 205
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 205


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szerelmeslevél -2
mango

Nem ígérek fajsúlyos, nehéz olvasnivalót így szombat estére...Ez egy könnyed és pillekönnyű iromány...De amiről szól, nagy hatással és varázserővel bír...


Krúdy Gyuláról már írtam, „A régi asszony varázsa” című novellája kapcsán, - így az életútját már újra közzétenni botorság lenne.
Ma, a szokásos, ősz elől menekülő, szobában kuporgós olvasgatásom közben egy csodaszép szerelmes levelére akadtam, amit úgy gondolom, érdemes megosztani másokkal is.
Hiszen az első „Szerelmeslevél” megírásakor is említettem – akkor Kosztolányi szerelmeslevelét adtam közre, melyet Görög Ilonához, későbbi feleségéhez írt -, hogy mennyire kell nekünk, nőknek a „megerősítés”, az az akár aprócska jel, ami akármennyire aprócska, de olyan jól tud esni… Egy szó...Egy mozdulat...Egy levél…Például…
Most ismételten a férfiak figyelmének fókuszába állítom: így is lehet elvarázsolni egy nőt, Uraim…Újabb szerelmeslevél, most Krúdy Gyula írta menyasszonyának, Várady Zsuzsának…Az évszám nem ismert, de a fiatal lányt, későbbi feleségét 1916 körül ismerte meg.
Íme:

*

? augusztus 28.

Kisanyám, most kaptam meg két leveledet. Egyszerre.
Boldog vagyok, hogy ennyire gondolsz rám. Hiszen én is mindig veled foglalkozom gondolatban.
Tegnap hosszan írtam arra a bizonyos címre.
Most ismét megnyugtatlak, hogy nem hagytalak el, és nem hagylak el soha.
Bármiként fordul az élet, engem mindig megtalálsz. Ha szerencsénk elhagyna, akkor együtt halunk meg.
Azt hiszem, erre nem kell téged rábeszélni.
De most még légy nyugodt: még helyén van a fejem. S a szívem végtelenül telve van veled.
Nem is tudok mással foglalkozni, mint a te drága lényeddel. Mit fognak mondani majd az emberek? Már nem törődöm vele. Az enyém leszel, s őrizel, míg alszom. Nappal majd én vigyázok rád. Megóvlak, megtartalak magamnak. Az enyém maradsz, míg el nem pusztulok.
Zsuzsikám, nem vagyok én olyan öregember, amint ők hiszik. Ördögöt! Annyi a fiatal erő bennem, amennyi neked éppen elegendő lesz. Tudok dolgozni. A legelső író leszek. Rövidesen még nagyon büszke lesz rám a családod.
Tudom, hogy te ezekkel a dolgokkal nem törődsz. Csak még annyit, hogy ne legyen álmatlan éjszakád miattam.
Én jobban szeretlek napról napra. A távolság nem választott el, hanem közelebb hozott hozzád.
Légy titoktartó, senkit ne avass be, mert elámítanak!
Arról pedig, hogy levélben megírsz nekik bizonyos dolgot: tégy le. Ha egyszer újra itthon vagy, minden rendbe jön. Hallgass! Várj!
Én magamhoz öleltelek s el nem hagylak.

Kisapád

*
Nos, azt hiszem igaza volt Stendhalnak, amikor azt írta: „ Egyetlen szerelmetes levélből jobban megismerjük íróját, mintha húsz évig élnénk mellette.”
Még ha ebben van is egy kis túlzás, - akkor is érdemes eltűnődni a fenti sorokon, a Kosztolányi Dezsőén is, és Krúdy Gyuláén is.
….és persze Stendhal mondatában is van némi igazság, valljuk be.
Hiába, a nők már csak ilyenek…
Ideje: Október 01, szombat, 19:16:20 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Szerelmeslevél -2" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szerelmeslevél -2 (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 01, szombat, 19:40:10
(Adatok | Üzenet küldése)
Racionális igéreteket foglal magába a levél. És nem kis önbecsülésre vall a férfierőt és a majdani hirességét megjósoló mondta is.Önbizalma az volt. És a lánya is Zsuzsa névre lett keresztelve,mint szerelme.



Re: Szerelmeslevél -2 (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Október 01, szombat, 19:48:05
(Adatok | Üzenet küldése)
Kosztolányi sokkal szenvedélyesebb, szentimentálisabb, s talán mindig gyerekesebb volt, mint bármelyik kortársa. Krúdy levele földszagúbb, köznapibb, de színtelenségében hitelesebb.
Jók ezek az irodalmi csecsebecsék...ha azok...ha nem azok, szidj meg érte!



Re: Szerelmeslevél -2 (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Október 02, vasárnap, 10:03:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó, nagyon élveztem írásod és a számomra kicsit érdekes hangvételű szerelmes levelet is. De nagyon igazat adok neked, a nők lelkét illetően.

Szeretettel Anna



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds