[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 152
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 152


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Színes Hírek - 7.
mango

...szerda, - és Színes Hírek. Kikapcsolódásként...Talán még mindig szívesen olvasgatjátok.






Oroszország volt hóhéra nem mentegetődzik volt munkája miatt, ám még egy csirkét sem képes leölni kis háztáji gazdaságában. Vaszilij - csupán keresztnevét tárta fel az Argumenti i Fakti című orosz hetilapnak - 1996 óta van munka nélkül, amióta Borisz Jelcin volt államfő leállítatta a kivégzéseket. (A halálbüntetés ugyanakkor még mindig szerepel az orosz büntetőjogban.) Vaszilij 25 éven át dolgozott hóhérként, de még legközelebbi családtagjai, barátai sem tudtak semmit munkája jellegéről. "Tettem a dolgom" - mondta a lapnak, felfedve, hogy mintegy ötven elítéltet kellett pisztollyal tarkón lőnie. "Az agyonlövés gyakorlatának azonban vége, a társadalomnak nincs többé szüksége a szakmámra" - idézte a lap az orosz exhóhért.

Amennyiben egy férfi idősebbnek látszik, mint amennyi éves valójában, akkor okvetlenül vizsgáltassa meg koleszterinszintjét. Ezt a meglepő javaslatot tette egy brit tanulmányra való hivatkozással a hamburgi "Egészségesen élni és táplálkozni" elnevezésű kezdeményezés. A tanulmányt elkészítő brit tudósok 447 - 25 és 35 év közötti - férfi életkorát becsültették meg szakértőkkel, majd mindnyájukat vérvizsgálatra küldték. A szakértők nagyon pontosan eltalálták a vizsgálati alanyok egy részének életkorát, még azokét is, akik már megőszültek vagy netán kopaszok voltak. Nagyot tévedtek ellenben életkor-meghatározásukban akkor, ha magas koleszterinszintű férfiakról volt szó. A brit tudósok feltételezik, hogy a koleszterin hátrányosan hat ki a bőr hajszálereire, ami idő előtti öregedési folyamathoz vezet - állítják a kutatók.

A hongkongiak könnyebben kapják meg az influenzát, mert túl sokat beszélnek és túl hangosan - állítja egy hongkongi egyetemi orvosprofesszor. "A sok, túl hangos beszéd nagyon megterheli a torkot. Mivel pedig Hongkong kicsi és zsúfolt, lakossága hajlamos arra, hogy szinte kiabálva beszélgessen." A professzor meglátása szerint azok az emberek, akik hosszabb ideig tartják nyitva a szájukat, nagyobb eséllyel kapják meg a légutakat és a torkot megtámadó influenza vírusát. Azt azért hozzátette mindehhez, hogy a légszennyezettség és a zaklatott életmód is növeli az influenzás megbetegedés valószínűségét.

Dél-Afrikában eltévedt vak zebrakölyök "nyitott be" egy szemorvos rendelőjének ajtaján. A kis állat botladozva poroszkált be Danie Louwe rendelőjébe, és sorra beleütközött az útjába eső tárgyakba. A szemorvos megvizsgálta az "Angie" névre hallgató kéthónapos kis zebrát és szürkehályogot állapított meg nála. A diagnózist tett követte: a héten végrehajtott sikeres műtétet követően az altatásból magához tért zebrakölyök azonnal anyjához szaladt és szopni kezdett. Az eset Dél-Afrika észak-keleti részében, Nelspruit természetvédelmi területen történt.

Amerikai tudósok nemrégiben kutatásokat kezdtek annak kiderítésére, hogy valóban a természet adománya-e az abszolút zenei hallás, vagy bárki által elsajátítható képesség. Tudományos megközelítésben abszolút hallásnak nevezzük azt a képességet, ha valaki az egyes hangokat önmagukban, magasságuk alapján is pontosan azonosítani tudják. A zenészek - és a többi ember - többségének nincs abszolút hallása, hanem csupán úgynevezett relatív van (vagy még az sincs - pl. "botfülűek"). A relatív hallás az egyes hangokat csak magasságbeli eltérésük alapján és csupán egymáshoz viszonyítva képes felismerni. Az abszolút hallás génje után kutató csoport egyik vezetője, Jane Gitschier - aki régebben operaénekesnő volt - meg van győződve arról, hogy az abszolút zenei hallás a természettől fakad és nem sajátítható el tanulás útján. A BBC internetes honlapjának adott interjújában elmondta: akiknek abszolút hallásuk van, nem tervezték el előre, hogyan szerezzék meg, azok viszont, akik nem rendelkeznek vele, tudatosan gondolnak a megszerzésére. A kutatók szerint az abszolút hallás nem sokat ér, ha az ember nem tudja megnevezni a hallott hangot. Gitschier interjújába kiemelte: ahhoz, hogy ez a kiváltságos képesség kifejlődhessen az emberben, nagyon korán, legkésőbb hat éves korban zenei tanulmányokba kell kezdeni. Gitschier reméli, hogy öt éven belül sikerül megtalálnia az abszolút hallásért felelős gént.

Elképzelhető, hogy Boris Becker filmszínész lesz. A németek egykori teniszsztárja, a wimbledoni torna háromszoros győztese eddig egy alkotásban már szerepelt és nem zárja ki a folytatást. - Bármi előfordulhat. Nagyon élveztem a forgatásokat, ha a szakemberek tehetségesnek tartanak, miért ne foglalkozhatnék komolyabban is a filmezéssel? A fokozatosság azonban nagyon fontos, előbb csak kisebb szerepeket vállalnék. Becker már látható a "Ne bízz abban, akivel ágyba bújsz!" című filmben.

Sebfertőződést jelző kötszert fejlesztettek ki amerikai kutatók. A klinikai kísérletek a következő hónapokban kezdődnek meg az új kötszerrel, s ha az amerikai hatóságok engedélyezik a bevezetését, akkor a kötszer három éven belül megjelenhet a kórházakban - jelentették a hírügynökségek. A New York közelében lévő Rochester egyetemének kutatói a hagyományos kötszerbe homokszem nagyságú szilícium-érzékelőket építettek be, amelyek színük változtatásával jelzik, ha a sebbe baktérium kerül. A változáshoz, s így az észleléshez elég néhány perc, vagy legfeljebb félóra. A módszer több tucat különböző baktériumra (a kutatók szerint még az elmúlt hónapokban hatalmas pánikot keltett anthrax-baktériumra) is alkalmazható, s a kötszer a különböző színek révén a baktérium típusát is jelezni tudja. Az elfertőződés gyors felismerése létfontosságú a gyógyítási folyamatban, ám eddig még a kórházakban is legalább 24-48 órára volt szükség a pontos diagnózis felállításához. Amerikai kutatók most egy olyan megoldással álltak elő, amely néhány perc alatt választ ad erre a kérdésre: szerintük a hagyományos kötszert el lehet látni olyan különleges érzékelőkkel, amelyek baktériumok jelenlétében elszíneződnek. A módszer egyébként furcsa módon egy nagyon régi, még 1884-bõl származó diagnosztizálási technikán, az úgynevezett Gram-módszeren alapul, de persze társítva a mikroelektronika legújabb felfedezéseivel, a szilícium-érzékelőkkel. A Gram-módszer (amely egy dán biológus, Hans Christian Joachim Gramról kapta nevét) abból áll, hogy a baktériumokat jódoldatba teszik, amely megfesti őket, majd alkohollal kezelik: az alkohol az úgynevezett Gram-pozitív baktériumokból (például a Staphylococcusból) nem tudja eltávolítani az elszíneződést, a Gram-negatív baktériumokból viszont igen.

Nagy márkáknak kijáró jogvédelmet élvez ezentúl Mahatma Gandhi neve és képe. A Gandhi nevének és a róla készült képeknek márkavédelmét a CMG Worldwide elnevezésű amerikai ügynökség szerezte meg - közölte pénteken Újdelhiben Tusar Gandhi, a függetlenségi harcos dédunokája. Az India függetlenségét kivívó pacifista szabadságküzdelem vezetőjének - illetve családjának - jogait az a cég képviseli, amelynek jogvédelmi listáján már szerepel többek között Lady Diana, James Dean és Marilyn Monroe is. "Nem szeretnék dédapám nevével vagy képével hurka- vagy fehérnemű-csomagolásokon találkozni" - indokolta meg elhatározását a dédunoka. Aki tehát a jövőben használni akarja Mahatma Gandhi nevét vagy képét, annak előbb engedélyt kell kérnie erre a CMG-ügynökségtől. Tusar Gandhi egyúttal közölte, hogy a nem kereskedelmi felhasználás továbbra is ingyenes marad. A befolyó jogdíjakat a dédunoka arra akarja fordítani, hogy helyreállítsák és múzeummá alakítsák át Gandhi feleségének egykori lakóházát Porbandarban.

Akupunktúra alkalmazása esetén a gyermekszülés rövidebb időt vesz igénybe és kevésbé fájdalmas a szülő nõ számára. Ez derült ki 300 állapotos német asszonyon végzett vizsgálatokból - közölte a "Baby und die ersten Lebensjahre" (Csecsemő és az első évek) című német gyógyszerészeti szaklap. A vizsgálatot végző orvosok megállapították, hogy az első gyermeküket világra hozó nők megfelelő akupunktúrás kezelése esetén a szülés ideje csupán 470 perc, a különben szokásos 594 perccel szemben. Ennek az az oka, hogy a méhnyak gyorsabban érik, tehát hamarabb is nyílik meg. Akupunktúra alkalmazása esetén a szülési fájások is lényegesen jobban koordinálódnak - jelentették a hírügynökségek.

A sanghaji vasútigazgatóság az érzékeny szaglásúak számára is biztosítani akarja a kellemes utazást. Ezért a jövőben melegvizet bocsátnak azoknak az utasoknak a rendelkezésére, akik útközben levetik a cipőjüket. A cél: megkímélni a többi utazót a lábszagtól - jelentette a Shanghai Daily című lap. Az új szolgáltatás, amelyet először a Kínában igen nagy forgalmat lebonyolító Sanghaj-Peking távolsági járatokon vezetnek be kísérletképpen, ingyenes. Az egyetlen kikötés az, hogy az utas, aki melegvizet kap, maga köteles megmosni a lábát. A kalauzoknak feladata lesz figyelmeztetni azokat az utasokat, akik levetik a cipőjüket, hogy a rendelkezésükre áll az új szolgáltatás - olvasható a hírügynökségi jelentésekben.

Az ikrek jól teszik, ha cascót kötnek, mivel õk karamboloznak a legtöbbször. A legkevesebbszer viszont a bakok ütköznek - állapította meg egy csillagjegyes ausztrál felmérés. A "közutak rémei toplista" második helyén - szorosan az ikrek nyomában - a bikák "loholnak", a harmadik legveszélyesebbnek pedig a halak számítanak. A karambolok és okozóik születési csillagjegyei közötti összefüggést az utóbbi három esztendő 160 ezer közúti autóbalesete alapján mutatta ki az ausztrál Suncorp Metway Ltd. A felmérés csupán játékos kedvből született, nem pedig azért, hogy a biztosítók ennek nyomán a különböző csillagjegyűekre eltérő díjakat rójanak ki - jelentette a Reuters.

Valósággal sorban állnak pirulástalanító műtétért Londonban. Elsősorban magas beosztásban dolgozók igénylik a sebészi beavatkozást, olyanok, akik nem szeretik, ha arcuk elpirulásával azt a benyomást keltik, mintha nagyon érzékenyek lennének, illetve állandóan megsértődnek valamin. Az arcpír olyan jelzés, amelyet néhány ember nem szeret közvetíteni, és munkája jellege vagy egyéb okok miatt el akar rejteni - mondja Anthony Mitra, a londoni Highgate magánkórház igazgatója. A pirulásmentesítő operáció lényege, hogy a sebészek eltávolítanak egy ideget a nyak hátsó részéből. A beavatkozás 4 ezer fontba kerül. Naponta csak egy ilyen műtétet vállal a kórház, így hosszú a szégyenlősségüket szégyellők előjegyzési listája - jelentették a hírügynökségek.

Fókákra szerelt minikamerák segítségével próbálják a tudósok feltérképezni a Déli-sark jég alatti világát. Egy amerikai kutatócsoport 15 fókát szerelt fel teniszlabda nagyságú kamerákkal és adatrögzítőkkel, hogy három antarktiszi nyáron át vizsgálja az állatok mozgását, vadászati módszereit. A hevederekkel rögzített kamerák egy hét után válnak le a fókák testéről. Az eddig elkészült felvételekből kiderül, hogy nyáron a fókák merülés közben állandóan felfelé tekingetnek, hogy észrevegyék a napsütésben megcsillanó halakat. Ha rátalálnak egy halrajra, akkor felhagynak a merüléssel és keresztülúsznak az uszonyosok csoportján, hogy minél több halat zsákmányolhassanak. Randall Davis, a texasi egyetem munkatársa a BBC internetes honlapjának adott interjújában kifejtette: a felvételek alapján a tudományos világ jobban megismerheti a fókák kutatási, felderítési és vadászati módszereit, valamint bepillantást nyerhet a Déli-sark két ritka állatfajának, a sarkvidéki ezüstlazacnak és az antarktiszi tengeri sügérnek az életébe. A fókákra szerelt adatrögzítők révén az ezüstlazacokról például kiderült, hogy vándorlásuk során nem a napfény segítségével, hanem a természeti környezet által kibocsátott fények alapján tájékozódnak.

És a végén a szokásos kis csattanó:

„Az A hivatkozásban a B hivatkozás magyarázata hibás. A B függelék B hivatkozásra utaló kiegészítései már benne foglaltatnak az A függelék B hivatkozásában, és ezek azok a kiegészítő cikkelyek, amelyekre szükség lesz, ha az A függelék B hivatkozásának teljes tervét jóváhagyják.
(A Brit Hadügyminisztérium kiadványából)



Megjegyzés: Forrás: http://www.freeweb.hu/beluard/index16_erd02_5.htm
Ideje: Október 12, szerda, 18:49:15 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Színes Hírek - 7." | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Színes Hírek - 7. (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 12, szerda, 19:38:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Jókat derültem olvasás közben. Különösen a pirulásgátló mütét teszett. Bogi



Re: Színes Hírek - 7. (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Október 12, szerda, 21:22:10
(Adatok | Üzenet küldése)
Egy ilyen vacak szerda után jó volt olvasnom ezeket a híreket. Bár az első egy kicsit megrázott, Dosztojevszkij jutott eszembe...



Re: Színes Hírek - 7. (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 13, csütörtök, 11:51:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Jó volt mind és a csattanó is csattant! :))



Re: Színes Hírek - 7. (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: Október 15, szombat, 15:16:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Rossz volt a gépünk, de végre örülök , hogy sikerült elolvasnom a "friss" Színes Híreket. Jók!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds