[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 203
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 203


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Az internet átka
chokito

Merthogy van neki. Egyre több időt vesz el az embertől. Hála Istennek. Mondom én. Egy frászt! Mondja a nejem.


Az történt, hogy programozóként addig-addig fejlesztgettem egy weboldal vendégkönyvét, míg el nem jutottam arra a pontra, amikor felismertem: márpedig most és azonnal szükségem lenne ún. smile-kra, hangulatot kifejező apró, kicsi, lehetőleg mozgó figurákra. Azok nélkül bármennyit is fejlesztek még azon az oldalon, az csak egy félkarú óriás marad. Nosza, menjünk hát fel az internetre, és keressünk olyanokat, amik elég kifejezőek, jól is néznek ki, és szabadon rabolhatók.

Minden úgy történt, ahogy az ilyenkor már lenni szokott (és szerintem nem csak nálam). A nagy-nagy keresgélés közepette az ember mindig talál valami olyasmit, amitől el-elkalandozik. Hiszen "Hoppá! Jé, ez érdekes! Na nézzük csak!" A vége mindig ugyanaz: annyira eltávolodik az eredetileg keresett témától, hogy esélye sem marad mégegyszer visszatalálni a kiindulási oldalhoz.

Így jártam most is. Mosolyügyben találtam egy hírt, ami végképp megpecsételte a további smile keresés sorsát.

Szerintem a hónap híre:

New Canon camera detects smiles
2005. október 8.

'This is cool. The camera has an artificial intelligence system which waits for smiles and bright eyes to peak before snapping the picture.'

szabadon fordítva:
Az új Canon fényképezőgép érzékeli a mosolyt!
A kamerának olyan mesterséges intelligancia rendszere van, amelyik a kettyentéssel megvárja a mosolyt és a csillogó, tágrazárt szemeket.

Erre mondják, hogy az agyam eldobom!:-))))
Akárhogy is nézzük, ez a gép igen-igen komoly technológiai fejlesztést takar. Már eleve az nagy szó, hogy a kamerában lévő szoftver elég intelligens ahhoz, hogy azonosítani tudja adott arcon a nevetőizmok változását, mi több, e változás irányultságát is. Hiszen nem mindegy, hogy éppen felderül az az arc, vagy pont elkomorulóban van. Komoly döntést igényel még egy embertől is, nemhogy egy géptől. Aztán ehhez még a szemeket is figyeli, azonosítja azok nyitott, félig zárt, zárt állapotát is. Azért ez sem semmi ám! Mert pl. egy mosolygós kacsintásnál Te mikor kettyintenél?

Na ugye!
Ám a mai energiafogyatékos időkben az igazán figyelemreméltó fejlesztés a gép akkumulátora. Hiszen ki kell várnia az alkalmas pillanatot! Alkalmasnak kell lennie arra, hogy mindaddig szolgáltasson energiát, amíg a várva várt esemény be nem következik! Ez az, ami előre megjósolhatatlan. Rossz esetben akár napokig, hetekig is eltarthat! És még az is elképzelhető, hogy ez a pillanat egy komplexusokkal küzdő embernél csak az éjszakai órákban, a sötét jótékony takarásában következik be! Akkor még a vakut is meg kell hajtania, ami már önmagában eléggé energiaigényes!

Randa dolog ilyesmivel viccelődni, de a kisördög bizony már itt ficánkol bennem. Kérdések özöne vár válaszra. Vajon elég tartós-e a gép akkumulátora ahhoz, hogy mondjuk egy depressziós emberről is elfogadható felvételt csináljon? Mit tesz tartós kötőhártyagyulladás esetén? Az már egészen biztos, hogy a parlagfű szezonban a gépet kár is elővenni. Vajon különbséget tud-e tenni a csííííz féle mesterkélt szájhúzás, és egy szívből jövő mosoly között? Használható-e boxmeccs eredményhírdetéséről beszámoló fényképes riport készítésénél?

Egyébként már látom a továbbfejlesztés irányát! A gépet mielőbb ki kell egészíteni beszédkészséggel is. Milyen frappáns lenne, ha a gép magától közölné, hogy ez a mosoly bizony erőltetettre sikeredett. Vagy a fenn említett, depressziós esetben vicceket kezdene mesélni, miközben éberen lesi az összes arcizom összes mozgását. Bár ez a beszédkészség már veszélyesebb. Nem tudom, hallottatok-e már fényképészt, fotóriportert, amikor egész napos munka után kiderült, hogy nincs film a gépben. Márpedig ezekben az újabbakban már elég nagy esély van erre ...

Azt hiszem, megint sikerült alkotni valami olyasmit, ami műszakilag valóban csodálatos, mi több, fantasztikus megoldásokat alkalmaz a gyakorlatban, és mégsincs semmi értelme. De játéknak jó. Ahhoz viszont drága. És innen már ismerős a dolog.

Csak azt tudnám, a politikusok tanulnak a műszakiaktól, vagy fordítva?
Az előbbi üdvözítő lenne, az utóbbit nem kellene azért túlzásba vinni ...


Ideje: Október 20, csütörtök, 19:42:28 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Az internet átka" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Az internet átka (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 21, péntek, 04:44:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:)) Az ember tényleg eldobja az agyát :) (Én most tényleg mosolygok, úgyhogy sajnálom, hogy nincs itt az a gép :))



Re: Az internet átka (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Október 21, péntek, 08:57:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Most kettyintett egy egész sorozatot. Igaz ez a vigyor a képemen jóval több volt egy mosolynál. :)))))



Re: Az internet átka (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Október 21, péntek, 09:35:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Az írásod nagyon jó, de a címhez semmi köze. Válasszál találóbb címet máskor.



Re: Az internet átka (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Október 21, péntek, 21:48:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jóóóóóóóóóó, mindig élvezem írásaidat, humorod. :))))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds