[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 245


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kém korkedvezménnyel
thkerekes

Meddig mehetünk el, avagy a hermetikus zár.



Kiképzéskor az újonc nem érti, hogy a rakéta kilövése után miért nem megy bele a víz a tengeralattjáró kilövő csövébe. Az őrmester bölcsen közli:
- Azért nem folyik be, mert a hermetikus zár nem engedi.
- Mi az a hermetikus zár?
- Fingottál már fürdés közben?
- Jelentem, fingottam.
- És belement a víz a seggedbe?
- Jelentem nem.
- Látod. Ez a hermetikus zár.

Így aztán azt is tudjuk, mi az Anthony Horowitz által feltalált ifjúsági detektívregény, melynek állandósult főszereplője, Alex Rieder nem úgy viselkedik, mint Százszorszép kedvese, akit Aranyalmától hódított meg:
(-Drágám! meddig mehetünk el a házasság előtt?
-Csak az anyakönyvvezetőig!),

Mert a tizenötéves kém (a MI5), a brit hírszerzés állandó, kiképzett képviselője olyan messzire megy, mint a mindenkori James Bond, Charles Bronson, David Backham, s a francia idegenlégió legjobb formájában. Az al Kaida is méltán retteghetne tőle, de ez majd Horowitz újabb kötetében lesz olvasható.
(Te Úristen! Mi lesz, ha ez a gyerek megtanulja a középkori feudalizmust és a szónoki stílust valamelyik angol középiskolában?

Egy katona megy hazafelé, és mikor egy sűrű, sötét erdőn halad át, elébe toppan egy ronda boszorkány, vállán egy bagollyal.
- Na te katona! -szól a boszorka.- Tudom én, hogy mire vágysz! Ha kitalálod, mi ez itt a vállamon, akkor a tied leszek!
A katonának nincs gusztusa a csúnya öregasszonyhoz, ezért így szól:
- Az egy disznó!
- Na jól van, határeset. Elfogadom!

Határeset Horowitz könyve is határeset, mint kocsmában kávézni, vagy kérni egy deci féldecit. Határeset a jó szándék( nívós, a pozitív értékekkel rendelkező, vonzó, fiatalkorú főhős szerepének megteremtése, az írói szándék felől, s az elhibázottság oldaláról, ahol a világot megtestesítő fő gonosz ellen csak egy nyaraló, iskolába alig járó, hiteltelen, botcsinálta fiatalkorú, íróilag felnagyított kém áll.
Horowitz néha úgy teremt főhőst a könyvében, mintha Einstein és Teller Ede Hüvelyk Matyira bízná a hidrogénbomba előállítását, annak egy baseball ütőben való rejtegetését, s Kína esetleges totális megsemmisítését, s a fehérgalléros bűnözés felszámolását az egész világon.
Alex Rieder éppen Dél-Franciaországban nyaral. A főhősről most már tudhatni, hogy Kim Phylby előre köszönt volna neki a Whitehallban. A korláton, lólengésben, fejben differenciálegyenleteket old meg. Rendelkezik az élet értelmének harmadfokú egyenletének megoldó képletével. Kisujjával megállítja a cunamit. A Katrina is szűkölve menekül előle. Szabad idejében borneói óriásgyíkokat pofoz le, s ellene még egy King Kongnak se lenne esélye,s még Nicolas Sarközy is őt fogja bevetni a franciaországi zavargások megfékezésére, balegyenesének fizikai modellezésére a laboratóriumokban nagyfokú optikai lassításra van szükség, s Pierce Brosnan elsőfokú tanácsadója, s a francia belügy is őt tartja ászának, nem az Idegenlégiót, s házasembereket megszégyenítő bátorsággal rendelkezik, noha még csak udvarolgat.
(Mindezt Horowitz három „tinikrimijéből“ tudhatjuk meg, amit az Animus Kiadó jelentetett meg magyarul, azaz: Az első bevetés, Veszélyes iskola, Mély vízben).
Most a Sas lecsap (valahonnan olyan ismerős a cím! -Kerekes Tamás) c. regényében vállalja magára, hogy egy, a showbusiness-be belefáradt pop énekest, aki átrándult a nemzetközi terrorizmus monoton, hétköznapi taposómalmába, s huszonhat elrabolt atomtöltettel akar lecsapni a nemzetközi kábítószer-kereskedőkre és gyártókra, az angolszász jogrendszer „common sense“ elvének megfelelően-megfékezzen. (Anthony Horowitz: A sas lecsap, Animus Kiadó, Budapest, 2005, 223 old, kötött,1980 forint).
Alex a ragyogó montpellerier-i napsütésben lesz véletlenül figyelmes Jaszen Gregorovicsra, aki nemcsak orosz bérgyilkos, de megölte Alex nagybátyját is, és ezzel meg változtatta a fiú egész életét.
Franciaországba Alexet Sabina hívja meg.

“-Kennél egy kis naptejet a hátamra? Megsülök.
Ez volt Sabina. Karcsú, sötét hajú lány, aki néha sokkal idősebbnek tűnt tizenöt évesnél. Az a fajta, aki valószínűleg már tizenegy évesen a fiúkat választotta babázás helyett. Habár 25-ös faktorú krémet használt, tizenötpercenként újabb rétegre volt szüksége, és ilyenkor valahogy mindig Alexet találta meg. A fiú a lány hátára pillantott, ami tökéletes bronzszínben játszott. Olyan apró bikinit viselt, amire még minta sem fért.(Az én kiemelésem: Kerekes Tamás). Orrán hamis Dior napszemüveg (amit egy igazi árán vett), s A gyűrük urá-t olvasta nagy buzgalommal, fél kézzel lengetve a naptejes tubust.”
A cselekmény meglódul:
”Aztán befordultak egy sarkon, és Alex azonnal tudta, hogy legrettegettebb rámálma vált valóra, de úgy, ahogy sose hitte volna.
Romok, törött téglák és megcsavarodott acél. Az ég felé gomolygó sűrű, fekete füst. Felrobbant a házuk. Egyetlen falmaradt ép, azt a kegyetlen illúziót nyújtva, hogy nem is történt olyannagy kár. Ám a többi odalett. Alex látott egy rézágyat, ami fura szögben, mintegy a levegőben lógott. A fűben úgy ötven méterre hevert az egyik kék zsalu. Amedencében a víz barna, sáros volt. Hatalmas robbanás lehetett”.
Alex nyomozni kezd, szembe száll az atomtölteteket elrabló, tévútra került rockénekessel, de vigyázzunk! Egyszer mindenkinek fel kell nőnie, mégha ez csak az olvasóra vonatkozik is.
Amit a regény nélkül soha nem tudtunk volna meg: Ha kifogy a lőszer a fegyveredből, nem kell aggódni, mindig van nálad egy tartalék tár, még akkor is, ha meztelenül ugrasztottak ki az ágyból.


Ideje: December 04, vasárnap, 16:23:22 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Könyvismertetők

"Kém korkedvezménnyel" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: thkerekes : Kém korkedvezménnyel (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: December 04, vasárnap, 17:24:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Pergő, jó írás talán sok és csipős humorral, mégsem csinált kedvet a könyvhöz, de ez nem a te hibád...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds