[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 257
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 257


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Léleküdítő
mango

"A mai ember, közismert okokból, reászorul, hogy lelkivilágát a gondolkodás, érzés, és akarás igéivel erősítse, lelkét a merőben anyagi és prózai lét fölé emelje."




Még 11 nap karácsonyig.
Arra gondoltam, hogy más is szívesen csemegézik abból a szellemi kincsestárból - így az ünnepek előtt különösen, - amit 1926-ban a Királyi Magyar Egyetemi Nyomda dr Wildner Ödön szerkesztésében adott ki.
A bevezető (és természetesen a citált bölcsességek is!) ma, 2005-ben is éppen annyira aktuális(ak), mint ahogyan azt a szerző 79 évvel ezelőtt megírta:
„A mai ember, közismert okokból, reászorul, hogy lelkivilágát a gondolkodás, érzés, és akarás igéivel erősítse, lelkét a merőben anyagi és prózai lét fölé emelje. Erre szolgálnak többek között a lángeszű költők- és bölcsektől megfogalmazott igazságok, tapasztalatok. Ezek kifejezése sokszor egész kötetet igényel, de sokszor kikristályozódik egy-egy mélytartalmú és szépformájú aranymondásban, vagy egy-egy elmésség percnyi villámfényében nyilvánul meg előttünk, éppoly hatást váltván ki bennünk, mint egész kötetek. A mi gyűjteményünk e sűrített mondások, igazságok kincsesbányájából aknázott, hogy a kiemelt eszmei kincsek hatást gyakoroljanak a lelkekre; arra késztessék, hogy továbbfolytassák a gondolkozás, érzés, akarás munkáját, amelyek villamos áramát az illető ige szerzője indította meg. […] Arra mindenesetre törekedtünk, hogy amit hozunk, értékes legyen, s nem duzzasztottuk a kötetet, az olvasottság fitogtatása céljából, fölösleges ballaszttal. Egy „étrendi” szabályra is emlékeztetjük az olvasót: „Ne sokat egyszerre!” A legtöbb mondás, ha nem valamely régi, meghitt ismerősünk viszontlátása, munkát ad az elmének és érzésnek; csak úgy van haszna, ha földolgozása és lelki asszimilációja megtörténik.
A szerkesztő.”
Minden további felesleges szószaporítás nélkül adom közre ezeket az elmecsiklandó, de nagyon is magvas és csodaszép gondolatokat – szándékaim szerint lelkünk épülésére és okulásunkra…
Léleküdítőnek.

Életünk első 40 éve a szöveg, a következő 30 évünk a kommentár, amely megtanít a szöveg igazi értelmére, összefüggéseire, finomságára, valamint tanulságára. Akárcsak egy álarcosbál végén, amikor a maszkot levették. (Schopenhauer)

Gondolkozz úgy, amint kevesen gondolkoznak; beszélj úgy, amint a legtöbben beszélnek. (Grazian)

Szeresd mindnyájukat, de kevesekben bízz. Ne sérts meg senkit, légy rémes ellened szemében erőddel inkább, semmint erőd gyakorlásával; barátod óvd, mint szemed fényét; korholjanak inkább némaságodért, semmint beszédedért. (Shakespeare)

Szép dolog a barát; de lehet, ebből vagy abból az okból elköltözik, netán meghal, úgyhogy elveszítjük…A Természet jobb: kemény és nehezen kezelhető, sokat kíván és követel. Ámde csodás barát! Holtunkig sem veszíthetjük el, ha pedig meghalunk, végképp befogad. Ez a barátunk mindig kéznél van, és támaszkodhatunk rá, ha megbotlunk és tántorgunk. (Tolsztoj)

Betegnek gyógyvíznél és orvos kezénél jobb a szép vigasztaló szó. (Pázmány Péter)

A szív a szívhez szól, s egy pedáns, egész erkölcs tanítása sem ér fel egy okos asszony szeretetteljes, gyöngéd csevegésével, ha szívből vonzódunk hozzá. (Rousseau)


A föld telve van égi dolgokkal, s minden közönséges csipkebokor lángol Istentől. (E.B.Browning)

Az élet hosszú a szerencsétlennek, rövid a boldognak, játékszín az okosnak, álom a szerelmesnek, mámor a könnyelműnek, pusztaság a szegénynek, örömház a gazdagnak. (Kisfaludy Károly)

Az idő, melyet Isten számunkra enged, drága szövet, melyet mindenki a maga módján hímez ki. (A.France)

Az a seb öl, mit az ember magától is rejteget. (Inczédy László)

Nagy emberek azért vannak, hogy még nagyobbak keletkezzenek. (Emerson)

Az asszonynak szívében a feje. (Byron)

Minthogy magam is megismertem a bajt, tudom, hogy segítségére kell sietni a szerencsétleneknek. (Vergilius)

Mit tehet arról a drága hegy (mely aranykővel tele volna), ha kincseit belőle nem szedik; mit tehet róla a magyar nyelv is, ha fiai őtet sem ékesíteni, sem nagyítani, sem felemelni nem akarják? (Bessenyei György)

Nem az élesszeműek vezetik a világot. Nagy dolgok valamelyes áldott, meleg, értelmi ködben teljesülnek be. (J.Conrad)

A csoda a hit legkedvesebb gyermeke. (Goethe)

Ne keresd boldogságod a világ nyüzsgésében, mentől mélyebbre vonulsz szívedbe, annál magasabbra szállsz az égbe. (O.Ludwig)

__

…tartva magamat a fent említett mondáshoz, miszerint „ne sokat egyszerre!” – ma itt rekesztem be a „bölcsességeket”. Ám ha szükség van még effajta „lelki támaszkodóra”, - jöhetnek újabbak is.
Léleküdítő, zöld bársonyba kötött könyvecském sok-sok szépséget rejt még.
Ideje: December 14, szerda, 18:02:42 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Léleküdítő" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: mango : Léleküdítő (Pontok: 1)
- cincoka Ideje: December 14, szerda, 18:16:19
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem azért mondom,de az Aforizmák könyve is ugyanilyen bölcs mondásokat tartalmaz.Érdekesk ugyan,de a mai ember nem tud ezeken ellazulni.Főleg most a nagy bevásárlási tülkedésben.



Re: mango : Léleküdítő (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: December 14, szerda, 18:29:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó,

Szeretem a bölcsességek könyvét én is. Sokat forgatom és bizony némelyik nagyon el tud gondolkodtatni.
Szerintem a legtöbbet mondhatjuk örökérvényűnek, annyira igazak. Ebből látszik, hogy az ember körül a szinpad változik, de maga az ember hasonló buktatókon verekszi át magát bármelyik korban.....

"Betegnek gyógyvíznél és orvos kezénél jobb a szép vigasztaló szó. (Pázmány Péter)"

A te kis csokrodból, most ez fogott meg legjobban...:))))

Szeretettel Anna :))))




Re: mango : Léleküdítő (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: December 15, csütörtök, 06:26:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Szeretni való szép gondolatok, kellemes cikk.
Bár a Byron idézet nem éppen hízelgő, Byron sem annak szánta.



Re: mango : Léleküdítő (Pontok: 1)
- Paulus (pogonyi.pal@chello.hu) Ideje: December 15, csütörtök, 08:47:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon okos és bölcs mondások. Csak azt nem értem, hogyan van az, hogy ezek a szerzők, gondolkodók, ennek ellenére jórészt boldogtalanul éltek, haltak? Úgy tűnik, könnyebb a bölcsességet leírni, mint a szerin élni.



Re: Léleküdítő (Pontok: 1)
- soman (soman@vodafone.hu) Ideje: December 16, péntek, 03:46:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdemes időnként ilyeneket olvasni. Egy-két bölcselet lehet akár egy jövendő írás gyökere is.
Az a jó gondolat, mely továbbgondolkodtat...



Re: Léleküdítő (Pontok: 1)
- aMaizahMonc Ideje: December 16, péntek, 17:18:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Jónapot Mangó

Azt kell mondanom, ez nem cikk, hanem kiollózás.

attis



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds