[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 269
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 269


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Színes Hírek – 15.
mango

Az interneten fellelhető meghökkentő vagy éppen tanulságos és érdeklődésre számot tartható újdonságokkal újra itt vagyok.


Ez év áprilisában jelentkeztem utoljára a sokak által kedvelt hírcsokorral. Az eltelt hét hónapban sok minden mást írtam, - de a Színes Hírek valahogy a feledés labirintusában „eltévedt”.
Most – ha nem is a legújabbakkal, - de az interneten fellelhető meghökkentő vagy éppen tanulságos és érdeklődésre számot tartható újdonságokkal újra itt vagyok.

**

Macbeth-nek mégis voltak - és vannak - utódai, méghozzá nem is akármilyenek. Lehet, hogy a XI. századi skót királyra szállt átkok megfogantak rajtuk: Cawdor VII. Earlje és mostohaanyja között dúl a háborúság a család ősi skóciai kastélyáért.
A XIV. századi századi, legendák övezte építmény körül akkor kezdődtek a bonyodalmak, amikor 1993-ban meghalt a VI. Earl, és az Inverness közelében lévő várat második feleségére, a csehszlovákiai születésű Angelika Ilonára hagyta. Az özvegy és az elhunyt gyermekei közötti viszonyt jól jellemzi, hogy mostohalánya, Lady Liza Campbell csak "Diabolika"-ként, esetleg "Lady Macbeth II"-ként emlegeti az asszonyt, apja végrendeletét pedig "méregpohárként".
A VII. Earl örökölte a családi címet, a birtokhoz tartozó földet és fajdvadászterületet, a kastélyt viszont nem, és elvesztését ugyancsak fájlalja. Kilenc éven át mostohaanyjával együtt vezették azt a céget, amely turistalátványosságként kezelte a kastélyt, a hozzátartozó golfpályával, étteremmel és ajándékbolttal. Az özvegy azonban erről pár évvel ezelőtt lemondott. Amikor az asszony Amerikába utazott vakációra, az earl "bevette" a várat: feleségével, három gyermekével és sógorával a tanyájáról beköltözött a kastélyba. A bérleti szerződés alapján azonban csak a vállalkozás igazgatói lakhatnak ott, de ők is csak télen, amikor a vár zárva van a turisták előtt.
Ilona pert indított az earl ellen, akit még azzal is megvádolt, hogy hanyagul kezelte a kastély értékes műtárgyait, mert nem szerelt fel riasztóberendezést. A bíróság azonban úgy döntött, hogy a vitát peren kívül kell rendezniük.
William Shakespeare Macbeth-je, amelyen angol színházi babona szerint olyan átok ül, hogy a nevet színpadon kívül tilos kimondani, némileg meseszerűvé tette a középkori skót királydrámát. A darabban Macbeth a három boszorkány jóslatára és felesége ösztönzésére öli meg Duncan királyt. A valóságban azonban Macbeth sógora megölése miatt fordult szembe az uralkodóval és csatában győzte le Duncant, aki az összecsapásban halálos sebet kapott. Macbeth-et ezután választották királlyá. További eltérés a valóságtól, hogy a drámában Macbeth utódok nélkül hal meg.
Bár a Cawdor családot a darab híressé tette, és évente 100 ezren látogatnak a kastélyba, ami komoly bevételt jelent, a jelenlegi earl nagyapja egyáltalán nem volt elragadtatva a kétes hírnévtől. Egyszer azt is kijelentette, hogy bárcsak Shakespeare soha nem írta volna meg átkozott darabját – adta hírül az AP hírügynökség és az MTI-Panorama.
*
New Yorkban egy árverésen 225 ezer dollárt fizettek azért az autóért, amelyben John Fitzgerald Kennedy egykori amerikai elnök utazott dallasi meggyilkolásának reggelén, 1963. november 22-én. A Lincoln Continental belső része még ma is eredeti állapotában látható, bár az autót időközben részben felújították. A vevő már az árverés előtt értesítette az aukciós házat, hogy mennyit szán a kocsira, és meg sem jelent az eseményen - jelentette a Reuters hírügynökség. Az árverésen Kennedy elnök más tárgyait is magas áron adták el. Hintaszékét például 80 ezer dollárért, egy 1961-ben készült vízfestményét 30 ezer dollárért vették meg. Más elnökök hátrahagyott tárgyait is árverezték, Franklin Delano Roosevelt egy töltőtolla például 7 ezer, ezüst öngyújtója 2 ezer dollárért kelt el.
*
Egyes kutatások szerint saját törzsének egyik tagja végezhetett Ötzivel, a dél-tiroli Alpokból előkerült bronzkori vadásszal. Erre utal annak a nyílhegynek a megmunkálása, amelyet a bolzanói Dél- Tiroli Régészeti Múzeum munkatársai a jégember bal válla alatt fedeztek fel. Annaluisa Pedrotti professzor szerint a gyilkos nyílvesszőt Ötzi szülőföldjén, az Alpok déli vidékén készítették. - Az Ötziben talált nyílhegynek nagyon különleges, hegyes formája van. Ilyen nyílhegyet kizárólag az Alpok déli vidékén és a mostani Észak- Olaszország területén készítettek őseink. Az északi területeken laposabb nyílhegyet használtak - hangsúlyozta Pedrotti a BBC internetes oldalának adott interjújában. Mint ismeretes, a 165 centiméter magas és 40 kilogramm súlyú, természetes állapotában mumifikálódott jégemberre turisták találtak rá 1991-ben a dél-tiroli Ötz-völgyben.
*
Több mint egymillió brit minden idők legnagyobb brit egyéniségének "választotta meg" egy felmérésben Winston Churchillt, aki a második világháború idején állt Nagy- Britannia kormányának élén. A BBC felmérésének eredménye szerint a válaszadók a szivarja nélkül elképzelhetetlen egykori konzervatív miniszterelnököt meggyőző fölénnyel jutatták az első helyre a másodiknak befutó Isambard Kingdom Brunel mérnök előtt, aki az első, vasból készült propellerhajtású óriás hadihajók konstruktőre volt. Churchillre a több mint egymillió válaszadó közül 447 423 szavazott, míg a hajóépítő mérnökre 56 ezerrel kevesebb voks jutott. A harmadik helyre Diana, az autóbalesetben elhunyt, tragikus sorsú hercegnő került 222 055 szavazattal. A három "dobogós" brit után sorrendben Charles Darwin, William Shakespeare, Isaac Newton, I. Erzsébet királynõ, John Lennon, Horatio Nelson és Oliver Cromwell következik. – írja egy MTI tudósítás.
Az 1874-1965 között élt Churchill 1940. május 10-én került először a brit kormány élére, és legemlékezetesebb parlamenti beszédében kijelentette: "Nem ígérhetek Önöknek mást, mint vért, munkát, verítéket és könnyeket". A második világháború idején sikerült a briteket egyesítenie és mozgósítania a Hitler elleni háborúra. A háború után pártja veresége miatt távozni kényszerült a kormány éléről, de 1951 és 1955 között Churchill még egyszer miniszterelnök lehetett. A háború történetét feldolgozó könyvéért 1953-ban irodalmi Nobel-díjat kapott.
*
Valószínűleg II. Ramszesz fáraó egyik feleségének hatalmas méretű szobrát találták meg mintegy száz kilométerre Kairótól. Német és egyiptomi régészek csoportja Sarkija tartományban, Tel-Baszta községben bukkant rá a szoborra. Ez az eddigi legnagyobb méretű szobor, amelyet Egyiptom északi részén valaha is találtak a kutatók. Súlya meghaladja a száz tonnát, magassága 11 méter, szélessége pedig három méter. A vörös gránitból készült szobor hátán hieroglifák láthatók, bal kezében lótuszvirágot tart. A restaurálást követően a hatalmas szobrot azon a helyen állítják fel ismét, ahol megtalálták. A tudósok ugyan még nem mondták ki a végső szót, de valószínűsítik, hogy a szobrot Merit Amenről vagy Nefertariról, II. Ramszesz fáraó egyik feleségéről mintázhatták. – áll az MTI jelentésében.
*
Régészeti kutatások szerint vízforrások lelőhelyét jelölik a perui Nazca-vonalak néven ismert rajzolatok a Limától délre húzódó sivatagban. Johny Isla archeológus szerint a 2000 éve készített gigantikus rajzok az életet és termékenységet jelentő vízzel hozhatók összefüggésbe.
A gigantikus rajzolatok egy olyan síkságon fekszenek, amelyet három folyó is átszel. A régiek szemében ez a terület a termékenység szimbóluma lehetett. A rajzokkal az egykori lakosok valószínűleg vízlelőhelyeket akartak jelezni, hiszen a folyók a nagy nyári hőségben teljesen kiapadtak, szinte eltűntek a föld színéről - hangsúlyozta a Reutersnek adott interjújában Isla, aki munkatársával, a német Markus Reindellel 1997 óta dolgozik a Nazca-vonalakat övező rejtély megfejtésén.
A kutatók szerint szintén a vízzel való kapcsolatra utal, hogy egyes trapézformák keletre, illetve északkeletre, a folyók forrásvidékére mutatnak. Isla és Reindel szerint feltételezésük helytállóságának további bizonyítéka, hogy a trapezoidok sarkánál emelt kis halmok, sírok alatt olyan tengeri kagylók maradványait fedezték fel, amelyek évszázadok óta a termékenység és a víz jelképei az Andokban élő népek között. A korábbi feltételezések szerint a rajzolatokat a Kr. e. 200 és Kr. u. 650 között létezett Nazca-civilizáció alatt hozták létre, és a Palpa-vonalak is ebben az időszakban készültek. Isla szerint azonban éppen fordítva történt, a nagyközönség előtt kevésbé ismert Palpa-vonalak az ősibbek, és a Nazca-civilizáció lakói nagy valószínűséggel e területről vették át a mintákat. A kutatók munkájuk során olyan rajzolatokat is találtak, amelyeknek a hosszúsága eléri a 15 kilométert. Ezzel a felfedezéssel megdőltek azok a korábban hangoztatott állítások, amelyek szerint a Nazca-kultúrához tartozó emberek egymástól távol eső, elszigetelt völgyekben éltek és nem érintkeztek egymással. A kutatók szerint a rajzokat létrehozó népek társadalma összetett és igen erősen tagolt volt. A Nazca- és a közelében húzódó, kevésbé ismert Palpa-vonalak egy része élőlényeket ábrázol, másik része geometriai formákat. A terület egykori lakói a vonalakat úgy hozták létre, hogy a kiválasztott nyomvonalról eltávolították a kavicsokat, amelynek következtében a földfelszínen előtűnt a finom homok. A titokzatos vonalak felfedezése óta több elmélet is napvilágot látott arról, vajon mire szolgálhattak a rajzok, amelyeket áttekinteni szinte kizárólag a magasból lehet. Egyesek szerint Földön kívüli kultúra termékei, idegen lények keze munkája. Mások szerint kultikus célokat szolgálhattak, esetleg csillagászati jelölések lehettek, amelyeket naptárként használtak. – írja az MTI.
*
És végül egy lassan aktuálissá váló hír:
A karácsonyon kívül nincs még egy olyan ünnep az évben, amelyet a gyermekek olyan izgalommal várnának, mint december 6-át, Szent Miklós napját, amikor a jó magaviseletűeknek meg a rosszaknak ajándékot hoz a Mikulás - csak éppen a csintalanabbaknak virgáccsal, krampusz közvetítésével.
Miklós, az egyik legtiszteltebb szent, aki a történelem folyamán védőszentje lett Oroszországnak, Görögországnak és Szicíliának, valamint a vízen utazóknak, halászoknak, révészeknek, kereskedőknek, a házasságnak és az anyaságnak, Krisztus után a III. évszázad vége felé született Lykia kisázsiai római provincia fővárosában, Patrában. Már fiatalon sokat olvasta a Szentírást, majd teológiát tanult egy kolostorban. Myra (Müra) - ma Demre - püspökévé választották és ebben a tisztségében részt 325-ben vett az egyház életében jelentős első niceai ökumenikus zsinaton, amely elítélte az arianus eretnekséget. Életéhez számos csoda és legenda fűződik. A legismertebbek: megajándékozott három leányzót, hogy biztosítva legyen a hozományuk, Nagy Konstantin császárt álmában arra kérte, hogy kegyelmezzen meg ártatlanul elítélt és börtönbe vetett katonáknak, s éhínségtől mentette meg püspöki székhelyét, Myrát. A legenda szerint megszerezte és az éhezők között szétosztotta egy Egyiptomból Konstantinápolyba tartó hajó búzarakományát, a szállítmány mégis hiánytalanul megérkezett rendeltetési helyére. Alighanem innen ered, hogy a tengerészek védőszentjükként tisztelik őt.
Miklós püspök Krisztus után 350 körül hunyt el - arra nincs egyértelmű bizonyíték, hogy december 6-án költözött volna el ebből a világból. Földi maradványait római szarkofágban temették el a püspöki templomban. A keleti egyház bizonyíthatóan a VI. század óta szentként tiszteli. Emlékére pompás templomot építettek Myrában és Konstantinápolyban. A Myrában épült templomot földrengések, majd arabok és mamelukok támadásai többször súlyosan megrongálták, ennek ellenére megmaradt népszerű zarándokhelynek. A IX. században új templomot építettek a helyén, s két évszázaddal később kibővítették. 1087-ben dél-itáliai normann kalózok elrabolták Szent Miklós földi maradványait és magukkal vitték Bariba, ahol azok napjainkban is az apúliai-római stílusban épült katedrálisban (San Nicola) nyugszanak. Egyes csontok, amelyeket a normannok állítólag Myrában felejtettek, ma az antalyai (Törökország) múzeumban láthatók. Az ókori Myra ragyogása az évszázadok folyamán elhalványult, templomát betemette az idő. A XIX. század elején azután Oroszország érdeklődni kezdett a templom iránt, s a cárok kiásatták, majd a krimi háború után helyreállíttatták. Az oroszok által a templom mellé építtetett kápolnán ma is látható a cirill betűs felirat.
1962-63-ban azután a török hatóságok befejezték a felújítási munkálatokat és 1989 óta Demre Szent Miklós-temploma - az ókori Myra maradványaival együtt - jelentős turisztikai célpont. Ezt még az is indokolja, hogy jól megközelítő, mivel a 120 kilométerre fekvő Antalyától és a közeli "török Rivierától" jó autóutakon vagy hajón könnyen elérhető. Demre nevezetessége végül a templomhoz vezető út mentén található kis park, közepén Miklós szobrával, amely a gyermekbarát szentet hátán ajándékokkal teli zsákkal, gyermekektől körülvéve ábrázolja - emlékeztet az APA összeállítása.




Megjegyzés: Részleges forrás: http://www.freeweb.hu/beluard/index16_erd02_12.htm
Ideje: November 15, szerda, 17:22:32 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Színes Hírek – 15." | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Színes Hírek ? 15. (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: November 15, szerda, 20:07:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Mangó,

Hihetetlenül alapos, s egyben érdekes a cikked... de már nem is csodálkozom rajta... Söt!

Azért remélem, hozzám eljön a Mikulás. Most jut eszembe.... Sok-sok ajándékkal, mindenkinek...

Millio puszi
Zsuzsi



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: November 16, csütörtök, 09:02:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Tetszett mango, főleg a Nazca-vonalak...! :))



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: November 16, csütörtök, 10:56:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez meglepetés! Ismét vannak Színes Hírek. És nagyon érdekesek, színesek! Örülök.



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: November 17, péntek, 09:02:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm neked mango, hogy ismét bővítetted az ismereteimet!!:)))
Puszillak, és jöhet ez a színes hír többször is ám!!! Jó tudni az ilyen dolgokról!:))
Zsuzsi



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: November 17, péntek, 09:28:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves mango!

A Mikulás tükrében akkor mostmár Te is sok mindent új megvilágításban láthatsz!

Kevésbé lesznek érthetetlenek számodra a Miértek! :))))))))



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: November 17, péntek, 13:17:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anikó! Ez nagyon jó! Ki is nyomtattam, hogy legyen időm elolvasni rendesen, sőt a kollégáimnak is jó olvasnivaló!Köszönjük! Erika



Re: Színes Hírek – 15. (Pontok: 1)
- vica2 Ideje: November 18, szombat, 17:16:33
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem tagadod meg a szakmádat. Valóban így van, kitárult a világ, sok minden olvasható a neten, ami meghökkent, vagy éppen eszedbe juttat régi, elfelejtett dolgokat, ismereteket.


puszillak, Éva



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.47 Seconds