[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 343
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 344

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Magándallam, - március tizenötödikén
mango

Sok minden fér el egy ilyen nyilvánvalóan köznapi csütörtökben, ami azért ma kicsit más, mint a többi csütörtök.




Azt hiszem, utoljára azokon a régi, gyermekkori tavaszokon volt ilyen a március tizenötödike, mint amilyennel ma ajándékoz meg minket a természet: igazi tavasz van…
Emlékszem, a kötelező sötét szoknya, fehér blúz és fehér térdharisnya volt az egyenöltözet, - így mentünk ünnepelni.
Aztán jött sok-sok olyan március tizenöt, amikor még a télikabát sem került le rólunk, vagy éppen hatalmas hóvihar vagy fagy, de legalábbis nagyon hideg volt ezen a napon.
Ma mintha újra a régi lenne a tavasz…Mintha újra az eszmélésem körüli időszak lopódzott volna vissza egy kicsit…
Verőfényes, tündöklő ez a piros betűs csütörtök, - itt a hegyen olyan mély a csend és a békesség, hogy szinte hallani lehet.
Tudom, ez képzavar, - de ellentmondásaink ütközéséből akár okosodhatunk is, - és bevallom, másként nem tudom leírni azt a csodálatosan szép időt, amit most tapasztaltam, ahogy a kutyámmal a hegyen csavarogtunk.
Ha azt írom, hogy zümmög a levegő, nyílnak a virágok, szinte hallhatóan pattannak a rügyek és ontja fényességét a nap, - akkor túl dagályosnak hangzana az egész mondat.
Pedig így van.
Sétálok Cipóval a kedves kis budai utcákon és semmi sem tudja megzavarni a nyugalmamat és a gyönyörködésemet a tájban.
Alattam, a lábam alatt egy csodás félkaréjban lüktet Budapest – ide semmi zaj nem ér fel, csak a vakító sárga fény zúgása és a mélykék csönd.
Fenséges.
Nem tehetek róla, én ezidőtájt kezdek feléledni tetszhalott álmomból, amibe a szép, simogatós ősz elmúltával hullok minden évben.
Most lényem minden rostjával ebbe a gyönyörűséges napba vagyok lehorgonyozva, és nincs semmi, ami elronthatná ezt a kézzel fogható, tapintható, érezhető csodát.
Bennem rend van, béke és nyugalom. És várakozás.
Várom a következő és az azután következő napot, mely egyre szebb lesz, minél beljebb jutunk a tavaszba, amit én annyira várok…
Sok minden fér el egy ilyen nyilvánvalóan köznapi csütörtökben, ami azért ma kicsit más, mint a többi csütörtök. Előre jelezte szokatlanságát ez a tavasz, hiszen a tél is kegyes volt velünk. Most mégis hálás vagyok ennek a mai napnak ezért a rengeteg fényért és csendért, ami körüllebeg…
Jegyzetemnek nem tárgya semmi más, csak a tavasz köszöntése március idusán, - pont úgy, mint gyermekkoromban.
Írásomban talán pátoszt vél felfedezni az olvasó. Ez olyan titokzatosság lehet, amikor az emelkedettség eléri azt a hangmagasságot, amelyen a hang, - ha kimondjuk, megbicsaklik. Jobb, ha egy lépésre a végső céltól rábízzuk a szavakra a munka nehezét, - a megértést; hogy az, a tehetetlenség törvényénél fogva maga fussa be az útját, éppen csak alkalmat adni alája, lehetőséget hogy megéledjen.
Az alkalom - jelen esetben - ez a pár, bennem kóborló mondat le-, és kiírása. Most átadtam gondolataimat a betűknek, - és innentől kezdve mindenki önmagán át látja a mai napot.
Én így, ahogy fentebb olvasható.
Méltósággal, betelt szépséggel, emlékezéssel, áldott, mélységes szeretettel, békével és renddel a szívemben.
Gyönyörű nap van.
Igazi tavasz.





Budapest, 2007. március 15.
Ideje: Március 15, csütörtök, 10:37:58 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Magándallam, - március tizenötödikén" | Belépés/Regisztráció | 26 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Március 15, csütörtök, 11:18:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A magam szemével is, és mostmár egy nagyon kedves , és nekem nagyon fontos barátom szemével is nézem ezt a Tavaszcsodáját! Ez maga a gyönyörűség - ám azért félek is kicsit tőle - mondtam is a napokban egy nagyon kedves Lánynak, nekünk , őszinte érzésű embereknek sok veszélyt rejtegethet magában ez a Szerelemtavasz...



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 15, csütörtök, 11:48:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikóm! Oly szép az írásod, hogy átszerkesztve akár szabad vers is lehetne! Szeretettel: Erika



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Március 15, csütörtök, 14:41:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A Tavasz - valami csoda. És te gyönyörűen megfogalmaztad mindazt, amit érzünk. Kint töltöttem ma pár órát és élveztem a természet leheletét, én a Tappanccsal, úgy, mint te a Cipóval. Élvezettel olvastalak.



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- meva Ideje: Március 15, csütörtök, 19:25:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó!
Megtaláltad a legfontosabbakat: rend, béke, nyugalom, szeretet. Írásodat elolvasva ugyanígy érezhetünk.
Szeretettel: Éva



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- Tithonos Ideje: Március 16, péntek, 14:29:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valami túlvilágias és emelkedett békességet ragyog ez az írásod. Többszöri olvasásra is ajánlott... Annak különösen, aki keresi a harmóniákat az életben...



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Március 16, péntek, 18:23:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Istenem! Drága Mangó...

Pesti "lány" lévén elképzeltem a látványt, gyönyörü, s mégegyszer gyönyörü! Kedvet adtál, hogy otthon legyünk... Köszönöm szép irásodat!
Szeretettel:
Zsizsu :-)))

Ui: Mostanában szeretem a kutyákat, nagyon! Ugyannyira, hogy egyik "vevömnek", ahol dolgozok azt mondtam ma, hogy ha ÖREG leszek én is veszek majd egy kiskutyust, mert az övé tündéri. SZEGÉNY! Nem öreg... Jaj, de buta vagyok!
Szóval lesz kutyusom, azt gondolom...

:-))))



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Március 17, szombat, 13:36:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tetszett az írásod! Pátosz nélküli tisztaság, őszinteség, az élet várakozó öröme sugárzik át az olvasóra. Minden ünnepinél ünnepibb szavakat, gondolatokat találtam benne!
Szeretettel: Péter



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- winner Ideje: Március 18, vasárnap, 17:52:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A tavasz már csak ilyen. Békés, nyugalmat árasztó írásra serkent. Na és sok egyébre is.



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 20, kedd, 08:08:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Képzeld Anikó! 1959 óta először nem voltunk ellenségek a Salgóvári Petőfi tábla alatt. Először ünnepelt, koszorúzott, dalolt velünk a város vezetése is. A polgármester asszony mondott beszédet (egy szó sem esett aktuálpol-ról), 20 civilegyesület, párt, intézmény koszorúzott (köztük a Fullextra) a vár aljában egy civil szervezet zsíroskenyeret osztott, amit minden párt, nem párt képviselője elfogadott (mi is), de az asztal túl oldalán is szeletelt az egyik oldal, a másik oldal kente a kenyeret, a harmadik pedig mosogatott. Sosem hittem volna.



Re: Magándallam, - március tizenötödikén (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Március 20, kedd, 11:03:13
(Adatok | Üzenet küldése)
Igen... Az a legjobb a magándallamban, hogy saját elhatározásból, nekünk tetszően, kellő hangmagasságban, és a maguk módján szól, a mi ünnepünkről.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds