[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 86
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 86


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok....


Keresztury cikkének egy részét leközlöm, mely a literán megtalálható... Ebben a fiatal feltörekvő nemzedékről ír olyan keserűen, mintha a dió, amely a fáról lehullott, eleve romlott lett volna, és szétrágása után meg nekifogott volna a cikkírásnak nagy buzgalommal.


Minden elismerésem mellett: abban egyet értek, hogy ne keverjük a tömegkultúrát és a magas kultúrát. De mindenkinek bemutatkozási és fejlődési lehetőséget kell adni, ez a demokrácia. Minden tiszteletem ellenére: A "férgese" lehullik" amúgy s, mint a beteg diófáról a levél meg a beteg dió. Mindenesetre én előre nem permetezném le olyan szerrel, amely öl, semmi pénzért azt a fát, amely értékes új hajtásokat hajthat. Egy kis nyesegetésre így, ősszel mind rászorulunk. Mellesleg: meg lehet nézni a poetry.com oldalt, ahol én is rendszeresen publikálok, és az antológiába, ki-kicsodába is beválogattak, milyen show-szerű találkozót "rittyentettek össze". (A minisztérium éppen ezért is nem adott pénzt a díjátadóra való kiutazásomra). Nem Amerika a példa. Szó se róla. De ennyire arisztokraták se legyünk! "Az elmúlt évtizedben a honi kultúrában vitán felül a fesztivál műfaja volt a legtermé­ke­nyebb: a fesz­­ti­vál nő, nő, növekedik, osztódással sza­porodik; ha a tendencia folytatódik, hamarosan össze­­­érnek a ren­­dez­vé­nyek, s egyetlen egybefüggő, permanens fesztivál lesz a nyár. Kérdés, hogy jó-e ez nekünk. Mi az hogy! - rikkanthatunk első kör­ben Gyurcsány Ferenc magyar hangján: miért ne volna ör­ven­detes, hogy­­­ha vannak ren­dezvények, s a kultúrára éhes magyar fiatalság nincsen arra kárhoztatva, hogy a falán ló­­­gó poszterrel sze­mezve húzzon ki három szörnyű, tétlenségbe dermedt hónapot. Csak­hogy. Csakhogy ev­­­­vel az egésszel egy prob­­léma van, mindösszesen. Az, hogy e fesztiválok által a kultúra fo­galma oly mér­­­tékben kitá­gult, fel­­­­hígult és kiüresedett, hogy lassan minden eredeti tartalmát és jelen­té­sét el lehet fe­lej­­­teni - ez pedig hosszú távon ir­dat­lan ká­osz­hoz, az értékek totális relativizálódásához, vi­szony­­la­gossá­gá­­hoz vezet. Nem szól­nánk egy szót sem, ha an­nak volna te­kintve ez az egész nyári örömködés, karneváli cé­­có, ami való­já­ban: profitorientált üz­­leti vál­lal­ko­zá­sok so­ra, ahol a tö­meg­igények jegyében, az adott anya­­gi kon­­dí­ci­ók függ­vé­nyében felvo­nul a honi (esetleg a nemzetközi) szó­rakozta­tó­ipar meg­fi­­­zet­hető el­ső-, har­mad- vagy épp ne­gyed­­vo­na­la - s nem kívánná a leg­sze­ré­nyebb esemény is évről évre igé­nye­sen nagy­­szabású kul­tu­rá­lis ren­dez­vény­nek ál­cáz­­­­ni önmagát. Ám a fesztiválok túlnyomó több­sége nagyzási má­­ni­ában szen­ved, a leg­­régebbiekhez, a leg­népszerűb­bek­hez méri önmagát, definitív módon minden ere­jéből, úgymond, értéket, hagyományt teremt - ez pe­­dig bántja a fület. Ma már min­­den önerős falunapra, nyílt tereken zajló össznépi leittasodásra kö­te­lező módon rá­húzzák ezt a jól hangzó, az égvilágon sem­­mi­ne­­mű tartalommal nem bí­ró kul­­tu­­rá­lis masz­lagot - egyfe­lől az ilye­tén­képp meg­célozható pályázati pén­zek re­ményében, másrészt hogy az ökör­sü­tés, kurjongató kol­básztöltés piszkosul trendi, s eu­ró­pai le­gyen. Ennek je­gyé­­ben és szellemében ma már minden kul­tú­ra, amit a szervezők annak mondanak: hagyo­mány­­­teremtő kul­tu­­­rális program, ha szervezett formában összeverődött félrészeg emberek nyil­­­vá­no­s­­ság előtt egy kondér slam­­bucot meg­főznek, és alatta mag­nó­ról szól a cigányzene. Ha a helyi asszony­­kó­­­rus fel­­­lép, ha teli tü­dő­ből megfúj egy trombitát egy szépreményű helyi zeneiskolás, vagy felvonul egy kur­vá­nak maszkírozott tízéves kislányokból álló mazso­rett-csoport, az meg már egye­­­nesen európai színvonalú ma­gas­kul­­tú­ra - arra meg már fogalom sincs, ha a Zámbó Jimmy tesóját is megnyerik. Hogy a feszti­vál össz­művészeti legyen, a délu­tá­ni holt időben fel­­ültetnek egy-egy írót a pódiumra, a meghonosodott gya­kor­lat szerint, hogy üveges tekin­te­tő punkok­nak, a napon verejtékező másna­po­­soknak egy fél órát olvas­sa­­nak. Mintha az összes fesztivál egy­fajta na­gyot­mondó ver­seny­be nevezett vol­na be - szem­rebbenés nél­kül próbálnak értékteremtő kultu­rális ese­mény­ként eladni egy sör­kar­­nevált, ahol az egyet­len cél az, hogy az eseményt szponzoráló sörgyár pro­fit­ját gya­rapítva több na­pon át minél töb­ben be­rúgjanak, s e cél ér­de­ké­­ben az iváshoz play back-ről ször­­nyűbb­­­nél is ször­nyűbb har­­mad­­­osztályú együt­te­­sek vo­­nyítanak. Nem két­séges, a rendezvények három­ne­gye­dének csak oly távol­ról van a létező legpo­pu­­lárisabb igényektől el­té­rő kul­­túrához köze, hogy az már sza­­­bad szemmel nem is ér­zé­kelhető. Megoldás? Ötlet, javaslat? Az nincs, természetesen. Jobb volt, míg nem volt ennyi minden? Nem. És a végszó sem az, ruhánkat szaggatva, hogy jaj, jaj, romlik, zül­lik a vi­lág, hisz tárgyunknál maradva is tudunk em­lí­teni sze­rencsére kivételeket, néhány gyökeret vert rangos ellenpéldát, értékes vál­tozatot: a li­te­ra bő­­ségesen be­szá­molt ezek­ről a nyár folyamán. Ám mindezek a tévés ródsók nyomvonalán mozgó tren­det aligha fogják érdemi­leg befo­lyá­­­solni, irá­nyá­ban mó­­do­­sí­ta­ni - a nyári fesztiválok jellemző formája a kurá­to­rok elvakítását szol­­gáló, kulturális masz­­­laggal leöntött blöff marad. "
Ideje: Szeptember 11, szombat, 12:26:26 - Halogen

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok...." | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok.... (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Szeptember 13, hétfő, 07:54:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A mi városunkban külön szokták választani a kettőt. De pl. az Ünnepi Könyvhéten azt látom évről-évre, nincs az a tolongás, mint egykor az "átkosban". Nem olvasnak az emberek, már az értelmiségiek is egyre kevésbé. Nincs rá idő. De itt, minálunk van pár ember, aki irodalmi esteket szervez, méghozzá színvonalasakat. Igaz, a résztvevők száma ritkán több, mint 30-40 fő. Kányádi Sándor és Eperjes Károly esetében fordult csak elő, hogy nem fértek be az érdeklődők a terembe.



Re: Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok.... (Pontok: 1)
- Ywerd Ideje: Szeptember 15, szerda, 13:34:22
(Adatok | Üzenet küldése)
Na most csapom ki magam a fullextráról?
Ez a hapsi egy pöcs. Nem magyarazáni kell, meg mindenki kedvét elvenni a következő lélegzetvételtől, hanem csinálni valamit. Rinyálni én is tudok, hülyeségeket beszélni éppúgy. Ki a halál fasza mondta ennek, hogy a Rockmarathon, vagy Dark fesztivál egy szinten van a Szárnyas sárkány fesztivállal? Ki mondta ennek, hogy a Sziget fesztivál nem egy nagy mámorból kell, hogy álljon? Ki mondta ennek, hogy bárkit is érdekel a sekélyes világmegváltó rinya? Ne izélj már! CSinálj jobbat, de ne bántsd azokat, akik erölködnek! Ifjú művészek? Kivennéd a kezükből a tollat, lenyesnéd a kezüket, mint a faágakat, mert neked nem tetszik valami? Elmehet a rákba! Az ifjú alkotók 80 százaléka önnön terápiaként kiírja magáéból a dolgokat. Röhögjük ki őket és zavarjuk el, úgyis világelsők vagyunk öngyilkossági rátában akkor már megdobhatjuk valamennyivel. Jah... és a nyár. Miért szúrja a szemed, hogy szórakozni akarunk? És az miért, hogy együtt? És miért baj az, hogy erre jó egy fesztivál. NA a Falunapokat szídni meg megintcsak egy övön aluli húzás! Vedd elő a tárcád, és segíts nekik jobb fellépőket szerezni! Zavard ki a tévét mondjuk a csökmői sárkányhúzásra, vagy dobd meg egy kis reklámmal a csíksomlyói passiót, de ne ugasd le! Nem ezt érdemlik azok a szerencsétlenek, akik kézzel lábbal kapálódznak. Ennyi a véleményem erről a cikkről... sőt! Tudod mit? Attól, hogy egy szónak a latin eredetű szinonímáját is odacsapod nem lesz kultúrálisabb hatása a szövegednek, csak képmutatóbb. Huhhhhh!!! Na most jöhet az Ywerd per.



Re: Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok.... (Pontok: 1)
- Halogen (tukkancs@zwallet.com) Ideje: Szeptember 15, szerda, 20:51:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Úgy látom, sikerült felkavarnom az állóvizet... Szóval van véleményetek! Az enyém sajnos nincs jól elválasztva, az elején van, az idézőjel előtt... Csak hajrá! Szólásszabadság van, és az, hogy valaki elismert, neves ember, még írhat olyat, aminek se füle, se farka.



Re: Keresztury szerint a mai fiatal irodalmárok.... (Pontok: 1)
- Halogen (tukkancs@zwallet.com) Ideje: Szeptember 16, csütörtök, 21:14:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
YWERD írta: Roppantmód kíváncsi lennék más korosztályok véleményére a témában.

Kérlek Benneteket, ne legyetek restek véleményt nyilvánítani!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds