[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 281
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 281


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ha szépet szeretnél hallani...
mango

Szívből ajánlom a műsort a Művészetek Palotájában.
1095 Budapest Komor Marcell u. 1.
tel.: 06-1-5553000 A belvárostól 10 percre.


A Nemzeti Hangversenyterem a legmagasabb akusztikai elvárásoknak is megfelelő adottságaival a világ vezető koncerttermeivel kívánja felvenni a versenyt. A közel 20 000 négyzetméter bruttó alapterületű épületrész ad otthont a Nemzeti Filharmonikus Zenekar, Énekkar és Kottatárnak, de a koncertteremben vendégzenekarok és kórusok is fellépnek majd, kapcsolódó stúdióiban pedig audio- és videofelvételek készíthetők.
Most remek programot ajánl: ma, azaz 2005. július 17-én (vasárnap) a Londoni Szimfónikus Zenekar ad hangversenyt itt.
Vezényel:
Sir John Eliot Gardiner
Helyszín: Nemzeti Hangversenyterem
Részletes leírás:
Beethoven: Coriolan – nyitány, op. 62
VI. szimfónia, op. 68
VII. szimfónia, op. 92

A Londoni Szimfonikus Zenekar tavaly ünnepelte fennállásának századik évfordulóját. 1904-es bemutatkozó hangversenyén a világszerte elismert, magyar származású dirigens, Richter János vezényelte az együttest. Az európai zenekarok közül elsőként, már 1912-ben Amerikában turnéztak, s egy évvel később első hanglemezfelvételük is elkészült. Az együttest a XX. század szinte valamennyi nagy karmestere vezényelte, és Sir Thomas Beecham, Pierre Monteux és Claudio Abbado is volt a zeneigazgatója. 1995 óta Sir Colin Davis tölti be ezt a tisztet. A zenekar utoljára 1977-ben adott hangversenyt Budapesten, akkor Abbado vezényletével.
John Eliot Gardiner 1943-ban született, és Nadia Boulanger-nál folytatott tanulmányai után, huszonegy évesen alapította meg első együttesét, a Monteverdi Kórust, négy évvel később pedig a Monteverdi Zenekart, az English Baroque Soloists elődjét. Operakarmesterként 1969-ben debütált a Varázsfuvolával Londonban. Az úgynevezett historikus irányzat egyik kiemelkedő alakja; számos zenetörténeti felfedezés és korszakalkotó jelentőségű felvétel fűződik a nevéhez.
Beethoven Coriolan-nyitánya 1807-ben keletkezett. A teljes Coriolan-kísérőzene H. J. Collin drámájához készült, amely Plutarkhosz nyomán ábrázolja a legendás, de elbukott római hős, Coriolanus alakját.
Beethoven az 1808-ban bemutatott VI. szimfónia partitúrájának első oldalára a következőket írta: „Pasztorális szimfónia, avagy emlékezés a falusi életre. (Inkább az érzelem kifejezése, mint festészet)”. Az első tétel a Vidám érzések ébredése falura érkezéskor címet viseli, a második egy patakparti idill, a harmadik vidám paraszti mulatság. A negyedik és ötödik tétel drámai feszültséget is hordoz: óriási vihar kerekedik, amely után azonban kisüt a nap, és a természet változásait figyelő ember félelmét, szorongását újra örömteli, hálás érzések váltják fel.
Az 1812-ben befejezett VII. szimfónia lassú, dallamos bevezetéssel kezdődik, majd lüktető ritmusok veszik át a főszerepet. Minden tétele különböző, jellegzetes táncritmusokra épül.

Érdemes megnézni, - nagy élményre számíthat a zenerajongó publikum.

Ideje: Július 17, vasárnap, 08:32:48 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Ha szépet szeretnél hallani..." | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.47 Seconds