[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 124
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 124


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lelkes Miklós: TÜKÖRPILLANATOK /5/


CSIGÁK

A csigák nagy kertből jönnek ki, lakásunktól nem messze, ha esős az idő.


Ezt rosszul teszik, igencsak, mivel a kert zöld világában, ha nem is százszázalékos biztonságban éldegélhetnének, hiszen néhány állat étlapján csiga is szerepel, ám az aszfaltos úthoz képest mégiscsak menedékben. Ráadásul a kert féligmeddig gondozatlan, ott bőven volna eleségük.
A kerítésen túl is dús fű nő, de csak mintegy húsz centiméteres földsávon. Utána már ott az aszfalt, az autóbuszmegálló, időről-időre megszaporodó emberlábakkal, melyek gazdái nem mindig veszik észre a csigát, egyesek pedig, ha észreveszik is, rálépnek. A csiga házának kisebb sérüléseit ki tudja ugyan javítani, de ha összeomlik felette hátán hordozott hajléka, akkor elpusztul.
Még nagyobb veszélybe kerülnek a csigák, ha továbbcsúsznak abban az irányban, amely a járdáról az autóútra vezet: ott a szinte biztos csigahalál várja őket.
Kedvelem ezeket a kis fura, élő játékszereket. Visszateszem őket a kerítésen át a kertbe, ha éppen arra járok. Megpróbálom észrevétlenül tenni ezt, nehogy bolondnak tartsanak. A természet szeretete sok ember számára bolondság. Ők nem látnak veszélyt abban, hogy mesterséges anyagok áradata mind hátrébb és hátrébb szorítja, összezsugorítja a természetet. Nem látják a veszélyt ezek a kétábúak, mint ahogy a csúszóstalpú csigák sem érzékelik. Az emberektől azonban, sokkal bonyolultabb felépítésük miatt, némileg több lenne elvárható, mint a csigáktól. Lenne, lenne... mégis, de sokszor csalódtam, amikor többet vártam tőlük!

CINEGEFÉSZEK

A drótkerítést tartó vascső üregében széncinege-fészek, fiókákkal. A sötétben én csak egy fióka tátogó csőrét tudom kivenni, de a nagyobbik leányunoka, Szilvike, többét is megpillantja. Fannykát felemelem, hadd lássa ő is: a kismadár olyan fészekhelyet talált csemetéinek, ahová macska el nem érhet, sőt, még az ember sem veszi egykönnyen észre.
Már jön is a madár fiókáit etetni. Otthagyjuk a fészket, hogy ne zavarjuk a madárkát fontos, szeretetteljes kötelességében. Szeretet? A biológusok szerint csak állati ösztön ez, - de ki tudná pontosan meghatározni, hogy mi is az a szeretet? Az emberi szeretet alapja is ösztön, azzal a tudatosult rejtelemvilággal, amely rárakódik.


ÉGIGÉRŐ FENYŐFA

Pilisi telkünk egykori gyermek-fenyőfácskája néhány év alatt igen megnőtt. Bár gyakran látunk nála sokkal magasabbakat is, a kisebbik leányunoka, Fannyka, mégis csodálkozón "égigérő fának" nevezi.
Valójában igaza van: az a fa, amelyik felér az általunk már mesésnek, rejtelmesnek tartott felső zónába, igenis, égigérő, mert felért a MI égboltunkig. Mindenkinek lehet ilyen "égigérő" fája, nem kell hozzá más, csak képzelet, a mesék, álmok szeretete.

ZSÁKUTCÁK

Barangolok a budai hegyek között. A lejtőknél olykor nem tudok továbbmenni: az utca végén valaki, ki tudja mikor, elkerítette magának a mások továbbjutásához szükséges földdarabot. Régebben is történhetett ez, a törvényekre, rendeletekre, mások érdekeire fittyet hányó "protekciósok", arcátlanok rosszvoltából, de, persze, az elmúlt másfél évtizedben, az önzés elhatalmasodásával, méginkább.
Ezek között a zsákutcák és a mai, itt is, ott is megszaporodott "erkölcsi zsákutcák" között igen szoros az összefüggés: mindkettőt ugyanaz a becstelenség hozta, hozza létre.
Ideje: Július 23, szombat, 20:23:33 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Lelkes Miklós: TÜKÖRPILLANATOK /5/" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lelkes Miklós: TÜKÖRPILLANATOK /5/ (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Július 25, hétfő, 23:53:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Miklós,

Az Ön természet szeretete, szinte egyedül álló. Minden írásából sugárzik. Ez az írás nagyon megfogott. Sokszor előfordul velem is, hogy hajnalban felkelek, kiülök a kertbe és hallgatom a természet ébredését. Valahogy ettől megtelik a szívem szeretettel. Már szebb lett a napom ilyenkor. Jó volt újra olvasnom.

Szeretettel Anna



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds