[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 84
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 84


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Aforizmák a magyar költészetről


Kosztolányi volt a legszerencsétlenebb figura a magyar költészet történetében. Infantilizmusa után megvénült. A férfikor kimaradt az életéből.


Aforizmák a költészetről

Ady és József Attila között az a különbség, míg Ady minden nőt megcsalt, addig József Attilát minden nő megcsalta.


A nők azért gyűlölik Petőfit, mert ő volt az egyetlen férfias költő.


A nők a férfiban saját nőiességüket imádják.

M
adách annyira gyűlölte a nőket, hogy ő tudott egyedül hiteles női alakot megteremteni.


Vörösmartyban volta romantika egyetlen realistája; miután feleségül vette ábrándjai hölgyét, képes volt kuplerájba járni.


Ady legnagyobb teljesítménye a vérbaja volt.


Ha egy irodalmár veri a nőket, akkor vagy tehetségtelen költő, vagy kispolgár. Molnár Ferenc mindkettő volt.


Petőfi a nőkben éretlen gyermekeket látott. Ezért vette feleségül a legférfiasabb nőt.


Vajda mindig egy nagy késsel a kabátja alatt látogatta Ideálját. De sosem lett volna annyira nyárspolgár, hogy leszúrja. Igazi férfi volt.


Balassit azért szerette a legtöbb nő, mert azt tette velük, amire minden nő titkon vágyik, hogy megerőszakolják.


Berzsenyi fizikai erejével próbálta csodálatra bírni a nőket. Felnőttként rájött ennek igazára, és feleségül vette a magyar irodalom egyik legbutább asszonyát. Tudta, hogy az intellektus egyetlen nőt sem vonz.


Sokan nem tudják, hogy Tóth Árpád volt a magyar irodalom legtudathasadásosabb személyisége. Egyszerre volt kispolgár, és költőóriás.


Szabó Lőrincet megvetem. Képes volt azt elérni, hogy egy nő miatta öngyilkos legyen. Ezek után már nem érdekelnek a versei.

Babits számomra a magyar irodalom legmulatságosabb figurája. Ö volt a legügyesebb kezű kontár, aki királynak hitte magát.


Jókai Mór tudott legtöbbet a szerelem művészetéről. Miért is? Fiatalon idősebb, idősen fiatal nőt vett feleségül.


Kosztolányi volt a legszerencsétlenebb figura a magyar költészet történetében. Infantilizmusa után megvénült. A férfikor kimaradt az életéből.


Dsida volt a magyar irodalom egyetlen tengerésze. Minden kikötőben egy asszony várta.


Reményik számomra a legellentmondásosabb. Evangélikus létére az Ószövetség istenéről prédikált.


Gárdonyi művei közül az a legnépszerűbb, amit letagadott., A Göre Gábor-könyvek. Ennyit a magyar olvasói szokásokról.
Ideje: Augusztus 24, szerda, 21:39:52 - Jules

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Aforizmák a magyar költészetről" | Belépés/Regisztráció | 4 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Aforizmák a magyar költészetről (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 25, csütörtök, 10:30:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jules...Csak egy kérdésem lenne: hol találtad ezeket az aforizmákat...?!

Ha nem "fájna" egyik-másik, - még jót is derülnék rajta...
Én tudom, hogy az aforizma "igazságot kifejező, tömör, szellemes mondás", és mosolyt csal az arcra...Itt nem mindenhol nevettem. De valószínűleg csakis az elfogultságom lehet ebben a ludas...



Re: Aforizmák a magyar költészetről (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Augusztus 25, csütörtök, 11:13:24
(Adatok | Üzenet küldése)
Találóak ezek az aforizmák,nekem tetszettek,de akkor lennék igazán megnyugodva,ha a cikk írója találta volna ki őket.ha,viszont az aforizmák könyvéből ollózta akkor csak összeszerkesztette és válogatta. Bogi



Re: Aforizmák a magyar költészetről (Pontok: 1)
- lelmik Ideje: Augusztus 25, csütörtök, 21:14:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves "jules"!

Jónéhány tréfás aforizmája nagyon kitűnő, és hihetetlenül bátor, még akkor is, ha számbaveszem humorba csomagoltságát.
Ady vérbajának, mint csúcsteljesítménynek, említése nagyon szellemes, de az is elég erős.
Nos, eszembe jut két másik, nagyon ismert, nagyon köztiszteletben álló, sőt, istenített személy, vérbaja, és nevetnem kell arra a gondolatra: micsoda felzúdulás lenne, ha ezt, akár humoros formában, megemlíteném.No, inkább nem!
Gratulálok!

Szívélyes üdvözlettel: Lelkes Miklós



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds