[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 105
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 106

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Bronte lányok
mango

Az a környezet, ami a legtöbb embernek elviselhetetlenül zárt lett volna, szinte szárnyakat adott a Bronte testvéreknek.


Semmi sem állhat élesebb ellentétben a Bronte lányok örömtelen életével, mint romantikus és melodramatikus írásaik, amelyik forradalmasították az angol regényt.
Charlotte Bronte Jane Eyre, valamint húga, Emily Bronte Üvöltő szelek című regénye 1847-ben jelent meg, s mindkettő szenvedélyes szerelmekről szól.
Patrick Bronte tiszteletes hat gyermeke szinte teljes elszigeteltségben élt egy szürke kőből épült parókián, a kietlenségében is szép angol lápvidéken, Haworth-ban. A gyermekek még egészen kicsik voltak, amikor anyjuk rákban meghalt, s négy év múlva tuberkulózis vitte el a két legidősebb testvért.
Charlotte, Emily és Anne, valamit az egyetlen fiú, Branwell gondozásának feladata jólelkű, ám tartózkodó nagynénjükre és befelé forduló apjukra hárult. Mivel ily módon szinte teljesen magukra maradtak, a gyermekek képzeletükben egy külön világot építettek fel.
Az a környezet, ami a legtöbb embernek elviselhetetlenül zárt lett volna, szinte szárnyakat adott a Bronte testvéreknek. A parókia nyirkos nappalijában éjről éjre szorgosan rótták történeteiket saját készítésű, alig 15-20 négyzetcentiméteres jegyzetfüzeteikbe. Száz ilyen füzet maradt fenn, de az írás csak nagyítóval betűzhető ki…
Egymást buzdítva teremtették meg királyoktól, lápi lidércektől és gyilkosoktól nyüzsgő álomvilágukat.
Mindhárom nővér elhagyta néha Haworth-t, hogy tanítson, ám mindig visszatértek a szeretett lápvidékre: írásaik világába.
A Bronte nővérek írói sikereire azonban komor árnyékot vetett fivérük alkoholizmusa és kábítószer-függősége. Az otthoni élet valóságos rémálom lett.
Branwell 1848 őszén elhunyt. Három hónappal később tuberkulózisban meghalt Emily, és ez a betegség a rákövetkező év tavaszán Anne-nel is végzett.
Charlotte 1854-ben feleségül ment apja segédlelkészéhez, ám az ő boldogsága sem tartott hosszú ideig: nem egészen egy év múlva várandós állapotban meghalt.
Ez idő tájt egyre több nő lépett fel íróként, - ez a XIX. század elejétől értendő. Környezetük mindennapi életéről írtak, valamint a nők jogaiért és érdekeiért szálltak síkra, szociális problémákkal foglalkoztak műveikben. A három Bronte-nővérnek is férfi álnevet kellett használnia, hogy hírnevet szerezzenek. Regényeik olvasmányossága miatt életművük máig is él, a közönség ifjúsági regényként, vagy filmforgatókönyvek alapjául fordul hozzá, bár a mögöttük rejlő társadalmi probléma már megszűnt.
A három lány szomorú sorsa regénybe illő.
Ideje: Szeptember 19, hétfő, 20:53:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"A Bronte lányok" | Belépés/Regisztráció | 21 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Szeptember 19, hétfő, 21:00:20
(Adatok | Üzenet küldése)
Drága mangó! A szivemből szóltál,mikor a Bronte nővéreket hoztad a lapba.Legalább ötször olvastam az Üvöltő szeleket.Megfogott a misztikuma,a film is jó volt. Talán mindent amit elérhettem elolvastam tőlük. Most hirtalen Jan Erye jut eszembe. Szomorú sors volt az övék és az irodalomba menekülve kirták magukból azt a sok bánatot ami érte őket. Szeretettel:Bogi.



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Szeptember 19, hétfő, 21:25:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A Jane Eyre nekem is nagyon tetszett. Középiskolás koromban olvastam. Kíváncsi lennék, Charlotte igazi szerelme is hasonlóan romantikus volt-e.



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Szeptember 20, kedd, 09:51:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó, szívemnek nagyon kedves regények íróiról írtál. Többször olvastam sok évvel ezelött szinte összes megjelent művüket. Most, hogy fel elevenítetted, azt hiszem előveszem őket újra....
Szeretettel Anna



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Szeptember 20, kedd, 12:09:28
(Adatok | Üzenet küldése)
Jane Eyre, Vilette, Shirley, Üvöltő szelek....
Időtlen regényklasszikusok! Nekem, mint egy menthetetlen romantikusnak, alapműnek számítanak! A világirodalom bánja, hogy a nővéreknek bizony tragikusan rövid életet szánt a sors. Ami Charlott-ot illeti, W. M. Thackeray iránt érzett romantikus szerelme (plátói) ihlette a Jane Eyre-t, ha jól tudom. Fantasztikus tehetségek voltak mind a hárman!!!!!!!



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Szeptember 20, kedd, 16:09:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hogy én mennyi mindent olvastam? Meglepődök magamon. Köszönöm, hogy emlékeztetsz rá.



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: Szeptember 21, szerda, 10:59:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon fiatal voltam, mikor olvastam a Bronte könyveket. Jane Eyre -el kezdtem. Nagy hatással volt a könyv rám, barátnőimre, hetekig téma volt, sokszor megvitattuk. Jó, hogy felidézted. Talán ismét elővesszük a regényeket.



Re: A Bronte lányok (Pontok: 1)
- boblogan (mertek@fw.hu) Ideje: Szeptember 21, szerda, 14:30:53
(Adatok | Üzenet küldése)
Valamikor gyerekkoromban kaptam a Jane Eyre-t nagyanyámtól. Akkoriban semmit nem olvastam. Pár éve belekezdtem. Már éppen belemelegedtem volna (kb. 100 oldalt elolvastam, és bár elég lassan csordogál az eseménysor, de a stílusa miatt tetszett), amikor a tv-ben adták a filmváltozatot. Megnéztem, aztán abbamaradt a könyv olvasása... Majd talán egyszer, ha megszeretem az olvasást, folytatom... :) Köszi, hogy írtál róluk, érdekelne, hogy a nővérek mennyire azonos, vagy éppen különböző módon dolgozták bele regényeikbe a közös sorsukat, ezért a Jane Eyre mellé elolvasok majd egy-egy Emily- és Anne-művet is... De ez még a távoli jövő zenéje... :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds