[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 217
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 217


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Montmartre ékköve
mango

A Szent Szív-templom a város fölé magasodó hófehér kupolájával elválaszthatatlan Párizs látképétől.




Párizs felejthetetlen város.
Az Eiffel-torony fényei, a Szajna-parti sétautak meghitt magánya, a Notre-Dame kikezdhetetlen maradandósága, az elmaradhatatlan harmonikaszó, a Quartier Latin nyüzsgése, a Champs Elysée lüktetése, - mind-mind örök emléke annak, aki ebben a városban eltölt pár napot.
A Szent Szív-templom a város fölé magasodó hófehér kupolájával elválaszthatatlan Párizs látképétől.
A belvárostól észak felé haladva, a Montmartre egyik dombjára (pontosabban a Butte nevű dombra) épült csodatemplomból bámulatos kilátás nyílik a városra. Lábunk alatt egész Párizs…
A templom története is érdekes. Az 1870-71-es német-francia háború után a franciák visszanyert önbizalmát volt hivatott hirdetni, amikor e kegyhely építését a XIX.században Paul Abadie vezetésével megkezdték, amihez minden segítséget megadott a város, lévén, ez államilag támogatott feladat volt. Történt mindez 1874-ben, és az egykori híres építész emlékezetében elevenen élt az általa valamikor megcsodált périgueuxi Saint-Front katedrális: így a Sacré-Coeur ennek szokatlan, román-bizánci stílusjegyeit viseli magán. Ez ellenérzéseket váltott ki annak idején, és támadták külseje miatt. A dómot a katedrális utánérzésének érezte a város elöljárósága.
A kegyhely fekvése páratlan: Párizs számos pontjáról kitűnően látható az égbeszökő, szikrázóan fehér kupola.
Chateau-Landon Párizstól délre fekszik: a fehéren ragyogó köveket innen szállították az építéshez. Az alapozás igen nagy erőfeszítést igényelt, mivel a Butte dombon és környékén évszázadok óta gipszet bányásztak a párizsi stukkódíszek számára, így a talaj meglehetősen laza szerkezetűvé vált. Teljes egészében csak 1919-re készült el Paul Abadie nagy álma, - ennek ellenére már 1891-től tartottak istentiszteletet a templomban.
A középső nagy kupola nem európai stílusú: keleti hatást mutat. A harangtorony 80 méter magas, és benne látható a világ egyik legnagyobb harangja. Tizenkilenc tonna, és három méter magas, és Savoya tartomány adományozta a templomnak 1895-ben.
Elsősorban zarándokoknak szánták, amint ezt mozaikjai is tanúsítják, - de az eredeti színes üvegek a második világháborúban elpusztultak.
Főhomlokzata monumentális: hosszú lépcsősoron közelíthető meg. Az ezek melletti teraszos kitérőkön pillanthatunk vissza a domb meredeken kacskaringózó, szűk utcácskáira. Csodaszép látvány.
Még ma is megosztja a véleményeket a Basilique du Sacré-Coeur, - van, ki ma is ízléstelennek, sőt, egyenesen csúfnak tartja.
Szerintem lenyűgöző épület, mind monumentalitásában, mind vakító fehérségével, - amivel valóban bizánci hatást mutat.
Meglehet, mindkét álláspont szélsőséges…
Tény, hogy különleges építmény, mely megépülése óta zarándokok tömegét vonzza, akik a megváltó szeretet szimbólumát tisztelik „Jézus Szent Szívében”.
Párizs a Sacré-Coeur-rel együtt az, ami: a gyönyörű és örök Párizs.
Ideje: Október 03, hétfő, 18:56:11 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"A Montmartre ékköve" | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 03, hétfő, 19:11:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Írigyellek,hogy láttad ezt a csodát.Párizs biztosan megér egy,több misét...Bogi



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Október 03, hétfő, 20:42:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Október 03, hétfő, 21:01:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Sokan így jobban ismerik, bár Te is a végén megemlíted: catholiques sur la basilique du Sacré-Coeur de Montmartre...Döbbenetes erejű, de nem a franciásan finom esztétikumot hivatott képviselni, és sok francia nem szereti. Belülről szebb, mint a külső megjelenés, és van benne valami visszataszító szabadkőműves jelleg...

Párizsról azért fontos megemlítenem, hogy hajnalban takarítják, tízkor undorító módon szemetes, elszort gyümölcshéjak, csikkek milliárdjai, elhagyott újságok. Én is így olvastam újságot, mert megfizetni nem tudtam...az Eiffel-torony undorító. Ha valaki a szép Párizst akarja látni, a város legrégibb részein bolyongjon.
Azért az elcsatolt városékért odaadnék ezer Párizst.



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: Október 03, hétfő, 21:04:15
(Adatok | Üzenet küldése)
"Párist, e hitvány, dölyfös ember-bábelt
Csak gyűlölni és megvetni tudom.
A dalai, a csipkés-finomak,
Mikért egy költőnk vágyva könnyet ontott:
Nekem: káromló, rút rikácsolás,
S én visszavetem néki, mint a rongyot!"


(Reményik Sándor)



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 04, kedd, 09:43:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azt írod: "Még ma is megosztja a véleményeket a Basilique du Sacré-Coeur, - van, ki ma is ízléstelennek, sőt, egyenesen csúfnak tartja." Olyan nehéz ezt számomra elképzelni, még akkor is, ha tudom, ízlések és pofonok... Én is csodaszépnek látom, s bár annak okán, hogy csak egy fél napot tudtam Párizsban tölteni, csak kívülről tudtam megcsodálni ezt a valóban figyelemreméltó szépséget, így is megmaradt az emlékeimben. A Montmarte hangulata már önmagában is magával ragadja az embert és visszahívja. Remélem, életemben még lesz alkalmam több időt elölteni ott, és egyszer belülről is megcsodálhatom ezt az épületet. Örülök, hogy írtál róla - a szépség ugyan relatív, én mégis azt mondom, vannak kikezdhetetlen szépségek :)



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- szemilla Ideje: Október 04, kedd, 10:23:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jaj, nekem is csodaszép, és nemcsak mert kívül-belül szépnek találom, hanem mert szeretem azt a környéket... a lépcsőket, a festőket, az utcazenészeket, még a galambokat is. És egyszer épp esküvő volt, mikor ott jártunk... az ember azt hinné, minden esküvő egyformán szép... de azt hiszem nekem az volt a legszebb esküvő, amit valaha láttam.



Re: A Montmartre ékköve (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 04, kedd, 10:45:31
(Adatok | Üzenet küldése)
Megoszlanak a vélemények, de nekem tetszik ott nagyon sok minden. Csak sajna még nem voltam :(( de ami késik, nem múlik... Jó, hogy emlékeztettél egy régi vágyamra! Üdv.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds