[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 206
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 206


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Színes Hírek - 8.
mango

Ha szerda, - akkor egy kis könnyed kikapcsolódás, itt a Színes Hírek...



Most rendhagyóan kezdem: Rekordok a nagyvilágból

Leggyorsabb birkanyíró
Egy ausztrál lakos világcsúcsot állított fel birkanyírásban: az illető 8 óra leforgása alatt nem kevesebb, mint 471 állatról nyírta le a gyapjút. Trevor Bacon hivatásos birkanyíró Frances faluban döntötte meg a világrekordot, a Dél-Ausztráliai szövetségi államban. A korábbi világcsúcsot egy új-zélandi férfi tartotta, ő nyolc órán belül 427 birkát nyírt meg.

Leglassúbb postagalamb
A Hessen körzetben lévő Hessisch Lichtenau "büszkélkedhet" a világ leglassúbb postagalambjával: a madár öt év alatt tette meg a 220 kilométeres utat Wiesbadenből vissza "otthonába". Ez a teljesítmény napi 125 méteres átlagsebességnek felel meg, óránként pedig alig több mint öt méteres tempónak, így aztán ez a postagalamb még a csigák között sem tartozna a fürgék közé.
A "lajhárgalamb" tenyésztője, Oswald Drescher szerint egy normális sebességgel repülő galambnak másfél órára lett volna szüksége a 220 kilométeres táv megtételére..

Legtöbb karmú macska
Minden macskának kilenc élete van, de csak egynek 28 "lábujja" és ugyanennyi karma. Ez a macska Mooch, az Egyesült Államokban él, Maine-ben. Gazdái Becky és Bob DuVal szeretnék, ha bekerülne a Guinness Rekordok könyvébe. Azután támadt erre vágyuk, hogy a minap a rádióban meghallották: a világ "legkarmosabb" macskája egy Paddles nevű, amely ugyancsak az Egyesült Államokban él, ám csak 27 "lábujja" és karma van, azaz eggyel kevesebb, mint Moochnak. Aki ránéz a rekordvárományosra, igencsak meghökken a cica öles tappancsai láttán.

Legöregebb macska
A legöregebb élő macska Lady Kataleena névre hallgat, és 1977. március 11-én született, azaz idén volt 25 éves. Melbourne-ben él gazdájával Mrs V. Haywarddal.
Legkisebb hüllő
A Karib-tenger szigetvilágában él a világ legkisebb, 16 milliméter hosszú hüllője, amelyet két amerikai biológus fedezett fel. A Jaragua Sphaero nevet viselő törpegekkó a Dominikai Köztársaság Jaragua nevű nemzeti parkjában és a Beata-szigeten él. A tapadógyíkfélékhez tartozó törpehüllő méretében a Virgin-szigeteket benépesítő S. Parthenopion nevű gekkóhoz hasonlítható.

Legöregebb galamb
A világ élő legöregebb galambja Fitying, aki 22. évét tölti be idén. A galambok átlag életkora 12 év. A volt verseny-galamb tulajdonosai Valerie and Adam Whittingham, akik Angliában, Ashfordban élnek.

Skorpió-rekorder
Egy thaiföldi nő 32 napot töltött összezárva 3400 élő skorpióval egy 12 négyzetméteres szobában, megdöntve ezzel a világrekordot. Kanchana Ketkaew hat éve dolgozik az ízeltlábúakkal, és szervezete már ellenállóvá vált a skorpió mérgére. Az együttlét alatt kilencszer csípték meg a 30 éves nőt az állatok, amelyek folyamatosan cserélődtek, ugyanis a rekordkísérlet alatt 400 állat kimúlt és 500 "született". A korábbi rekordot egy maláj hölgy tartotta, aki 30 napot töltött 2700 skorpió társaságában.

Legalacsonyabb hőmérséklet
Mínusz 60 Celsius fokot mértek Oroszország északi tartományában, Jakutföldön. A fűtőrendszerek számos településen felmondták a szolgálatot. A nyugat-jakutföldi viljuji járásban a Csumpuruk meteorológiai állomás regisztrálta a rendkívüli hőmérsékletet.
Oroszországban mértek már alacsonyabb hőmérsékletet is, mínusz 78 fokot Ojmjakonban, de ez sem világrekord, mert az Antarktiszon mínusz 88 Celsius fokot is regisztráltak 1960 augusztusában.

Legnagyobb nemzeti park
Nagy Limpopo park néven hamarosan megnyílik három afrikai ország - Mozambik, a Dél-afrikai Köztársaság, valamint Zimbabwe - közös határának térségében a világ legnagyobb vadrezervátuma. A három állam vezetője közös irányítás alá helyezi a dél-afrikai Krüger Nemzeti parkot, a zimbabwe-i Gonarezhou, illetve a mozambiki Limpopo nemzeti parkokat. Az így létrehozandó hatalmas, 35 000 négyzetkilométernyi összefüggő szavannán őshonos - és ma is gazdagon tenyészik - Afrika déli részének sokszínű állatvilága, oroszlánok, leopárdok, elefántok, zebrák, zsiráfok, vadkutyák és antilopok. A Belgium nagyságú térségben ma meglévő falvak és települések érintetlenek maradnak. Az ide érkező turisták - határoktól függetlenül - szabadon közlekedhetnek a hatalmas területen, elegendő számukra a három alapító állam egyikében beszerezni a beutazási engedélyt, ami aztán ugyanúgy érvényes a másik két ország területén is.

Legeldugottabb lakott sziget
Tristan da Cunha a Guiness Rekordok Könyve szerint a világ legeldugottabb lakott szigete, melynek lakói néha 3 teljes hónapon át nem látnak még csak egy arra járó hajót sem. Legközelebbi sziget-szomszédai a tőle északra, 2334 km-re lévő Szent Heléna, illetve keletre 2778 km-re a dél-afrikai Fokváros. Nevét egy portugál hajósról kapta, aki 1506-ban fedezte fel a szigetet.

Legnagyobb molekula
A világ eddigi legnagyobb DNS-molekulamodelljét állították fel diákok, tanárok, kutatók, politikusok és televíziós személyiségek Nagy-Britannia egyik bevásárlóközpontjában. A tíz méter magas modell tartalmazza a makromolekulában előforduló összes atomot. Az építésben többek között részt vett az a 85 éves Francis Risk, aki 1953-ban kutatótársaival felfedezte az élőlényekben a tulajdonságok átörökítéséért felelős nukleinsavat. Az ötlet atyja Graeme Jones, a keele-i egyetem oktatója.
(Farkas Boglárka – gondola, guinnessworldrecords.com, FigyelőNet, Index, Origo, MNO, Ma, MTI)

Robotkomornával bővült az amerikai Oakmontban működő öregek otthonának személyzete. A műlány-lény neve Pearl, azaz Gyöngy. A robotkomorna ultrahang és optikai távolságmérő segítségével teremt kapcsolatot az otthon idős lakóival. Túl azon, hogy hangjelzéssel figyelmezteti őket az étkezések kezdetére és a fontosabb napirendi időpontokra, el is cseveg velük az időjárás alakulásáról és az aktuális tévéműsorokról. A New Scientist című brit tudomány folyóirat cikke szerint a műkomorna amellett, hogy képes szavakkal hangosan kommunikálni, érintés-érzékeny képernyőjén meg is jeleníti mondandója szövegét, még könnyebbé téve az idősek számára a megértést. A robotkomorna (ki)írása öles betűs, hogy könnyű legyen elolvasni. Pearl eddig minden tekintetben beváltotta a hozzáfűzött reményeket: az otthon lakói hamar megkedvelték a személyzet műtagját. Az egyetlen problémát az jelenti, hogy a robot az idős emberek szerint túl gyorsan mozog, ezért a fejlesztők most olyan program kidolgozásán fáradoznak, amelynek segítségével lassítható lesz Pearl és társai sebessége.

A legújabb tudományos vizsgálatok szerint a kutyák intelligensebbek, mint azt a tudósok korábban gondolták. A kaliforniai egyetem munkatársai szerint az ebek képesek számolni és ugatásukkal üzeneteket tudnak továbbítani. "A kutyák magatartását tanulmányozó szakemberek korábban azt gondolták, hogy a kutyák ugatásukkal egyszerűen környezetük figyelmét akarják magukra vonni, de a mostani vizsgálatok azt mutatják, hogy a különböző hangmagasságú vakkantások sokkal több jelentést hordoznak" - olvasható a New Scientist című brit tudományos szaklapban. Sophia Yin kutató szerint a kutyák, ha gazdájuk távol van tőlük, éles, átható hangon ugatnak, ha viszont idegen közeledik vagy az ajtócsengő szólal meg, akkor mélyebb, keményebb hangot ütnek meg. Ha játékos kedvében van az eb, akkor szabálytalanul változó, magas hangok törnek elő a torkából. A tudósok szerint a kommunikáción kívül a kutyák még számolni is tudnak, főleg ha ennivalóról van szó. Robert Young 11 kevert fajtájú eben végzett kísérletet. A vizsgálat első fázisában a kutyáknak meghatározott számú jutalomfalatkát mutattak. Néhány perc múlva egy ernyő ereszkedett a halmok elé, és Young bizonyos halmokból elvett, másokhoz hozzátett, míg voltak olyanok is, amelyeket változatlanul hagyott. A kutyák azokat a jutalomfalatkás halmokat, amelyekhez hozzányúlt Young, sokkal hosszabb ideig bámulták, mint azokat, amelyek érintetlenek voltak. A kutató szerint ennek az az oka, hogy az ebek, megszámolva a falatkákat, azzal szembesültek, hogy azok darabszáma nem egyezik meg azzal, mint amire számítottak.

Étkezési, vagy inkább étkezés utáni szokásaik rövidesen elronthatják a britek étvágyát - legalábbis azokét, akik nem szeretik a patkányokat. A "Keep Britain Tidy" (Tartsuk Rendben Nagy-Britanniát) elnevezésű környezetvédelmi szervezet ugyanis alapos tanulmányozás után megállapította, hogy mivel az emberek gondtalanul eldobálják a gyorsbüfékben felszolgált étel maradványait, a patkányok mind nagyobb számban mutatkoznak az angol városok utcáin. A rágcsálók napjában testsúlyuk egytizedét fogyasztják el. Az utcákra kerülő fast-food hulladék előcsalja őket természetes sötét életterükből, ami - a szervezet szerint - rövidesen lidércnyomásos helyzetet idézhet elő. A szervezet ezért a brit kormánnyal együttműködve mindent elkövet azoknak a gyorsbüfé láncolatoknak a megrendszabályozására, amelyek ma még nem bocsátanak szemetesládákat fogyasztóik rendelkezésére. A környezetvédők szerint az angolok napjainkban 80 százalékkal több szemetet dobálnak el az utcákon, mint a hatvanas évek közepén, mielőtt az első gyorsbüfék megjelentek a városok utcáin - áll az AFP jelentésében.

India történetében először, három bombayi moziban is bevezették szerelmesek részére kitalált dupla üléseket. Ez a konzervatív Indiában azért különösen érdekes, mert a közvélemény az egymás kezét fogó párokra is rossz szemmel néz, nemhogy a nyilvánosan ölelkezőkre. Ám mostantól, ha elsötétül a moziterem, szabad a pálya a szerelmeseknek. Semmi extrémre nem kell gondolni, egyszerűen India történetében először három moziban is kettős székeket vezettek be a szerelmesek örömére. Az ülések szélesebbek ugyan a szóló széknél, de középen nincs elég hely a karoknak, vagyis ha a szerelmesek kényelmesen akarnak ülni, át kell ölelniük egymást. Az első tapasztalatok azt mutatják, hogy a kettős székek főleg a főiskolás-egyetemista párok körében lettek népszerűek. "Igazi kulturális előrelépésnek tartom ezt az ötletet. Szerintem hülyeség az a nagy szemérmeskedés. Bombay többi mozijában is be kellene vezeti a kettős székeket!" - mondta a Reutersnak egy 21 éves fiú. Az egyik mozi menedzsere szerint a merész székmegoldás a házaspárok körében is nagy sikert aratott.

A házasságtan szerint a férjek sohasem emlékeznek a hitvesi csetepatékra, míg a feleségek soha nem felejtik el azokat. Egy új tanulmány próbál magyarázattal szolgálni erre: a nők agya jobban érzi és tartja emlékezetében az érzelmeket, mint a férfiaké. Amerikai pszichológusok egy csoportja nők és férfiak csoportjait vizsgálta meg abból a szempontból, hogy miként tudnak visszaidézni elborzasztó fényképeket három héttel azután, hogy látták azokat és megállapították, hogy a nők visszaidéző képessége 10-15 százalékkal pontosabb volt. Az amerikai tudományos akadémia közleményeiben megjelent tanulmányban Turhan Canli, aki a lélektan helyettes professzora a New York-i Állami Egyetemen /Stony Brook/, megállapította, hogy a nők agya jobban megfelel az emóciók felfogásának és emlékezetben tartásának. Canli, a tanulmány vezető szerzője hangsúlyozta, hogy a kísérlet során alkalmazott érzelmi ösztönöket nagyobb százalékban idézték vissza a nők, mint a férfiak. Ezek a megállapítások összhangban vannak azokkal a korábbi kutatási eredményekkel, amelyek szerint különbség van a nők és a férfiak agyműködésében. A tanulmány szoros kapcsolatot állapít meg a megismerő viselkedés és az agyszerkezet között, amikor az agy érzelmi ösztönök hatására aktiválódik. A tanulmány alátámasztja azokat a korábbi kutatási eredményeket is, amelyek szerint a nőknek általában jobb önéletrajzi memóriájuk van nemcsak az érzelmi események vonatkozásában. Igazolja azt is, hogy a feleség jobban emlékszik a hitvesi csetepatékra, mint a férje. Ennek egyik oka az, hogy az ilyen összetűzéseknek nagyobb jelentősége van a nők, mint a férfiak számára. Canli és kollégái a tanulmány készítése során egyénileg tesztelték 12 nõ és 12 férfi érzelmi memóriáját fényképek felhasználásával. Egyes képek közönségesek voltak, mások pedig olyanok, amelyek erős érzelmeket váltanak ki. Minden kísérleti alany megtekintette a fényképeket és egy háromfokozatú skálán helyezte el őket emocionális intenzitásuk szerint, vagyis hogy a képek érzelmileg mennyire intenzívek. Miközben a kísérleti alanyok a képeket nézték, az agyukat egyidejűleg MRI vizsgálatnak vetették alá. Ezzel azonosították, hogy az agynak mely része aktív. A nők és a férfiak kifejezetten eltérően reagáltak érzelmileg ugyanazokra a fotókra. Például egy férfi pisztolyt látott és azt semlegesnek nevezte, de ez a látvány nők számára nagyon is negatív volt és erős érzelmeket váltott ki náluk. A semleges képeken egy vízcsap, egy könyvespolc vagy egy közönséges táj volt látható. Az érzelmileg intenzívnek minősített képek holttesteket, sírköveket és síró embereket ábrázoltak. Egy piszkos vécé képe erőteljes emocionális választ váltott ki, különösen a nőkből. A kísérlet minden alanya három héttel később újból megjelent a laboratóriumban és meglepetéssel értesült arról, hogy vissza kell idézniük a korábban látott fényképeket. Ezt ugyanis előzőleg nem közölték velük. Minden személyt külön rászabott memóriateszt keretében megkértek arra, hogy idézzék vissza azokat a fényképeket, amelyeket korábban érzelmileg igen felkavarónak tartottak. Negyvennyolc új képet is kevertek a fotók közé és a képeket az illetők kevesebb mint három másodpercig láthatták. Az érzelmileg nagyon felkavaró képek közül a férfiak körülbelül 60 százalékot, a nők mintegy 75 százalékot tudtak visszaidézni - hangsúlyozta tanulmányában Canli professzor. Canli szerint a tanulmány elősegítheti a biológiai alapon nyugvó magyarázatot arra, hogy a depresszió klinikai esetei miért sokkal gyakoribbak nőknél, mint férfiaknál. A professzor szerint a depresszió kockázati tényezője a rágódás, vagyis a memóriához való visszafordulás és az időről-időre való visszaidézés. Az említett tanulmány megvilágíthatja a rágódás esetleges biológiai alapját.

És végül: (a valódiságáért nem kezeskedem…)

A romániai Moinestiben zajló temetésen a gyászolók megdöbbenve vették észre, hogy a temetőhöz vezető úton, a vállon vitt, nyitott koporsóból a „halott” asszony kifelé kukucskál. Majd a tetszhalálból feléledő nő kiugrott a koporsóból, és kiszaladt az útra.
…egyenesen egy arra haladó teherautó felé rohant, ami elütötte, - és most már tényleg meghalt.




Megjegyzés: Forrás: http://www.freeweb.hu/beluard/index16_erd02_11.htm
Ideje: Október 19, szerda, 19:20:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Színes Hírek - 8." | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Színes Hírek - 8. (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 19, szerda, 20:07:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Hoztad a formádat,de a legjobb volt a tetszhalott nő! Eszméletlen...képzelem a halottasmenetet,mennyire meglepődtek.A teherautó szépen elütötte,a mostmár , halott nőt visszapakolták a koporsóba sé mintha mi sem történt volna,elföldelték...eszméletlen.



Re: Színes Hírek - 8. (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Október 19, szerda, 21:18:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó,

Hát csak nézek...Hogy mik vannak... Az utolsó sztori félelmetes, szinte horrorisztikus.
A női agyról írtakat nagyon lényegesnek tartom. Megértettem sok mindent magammal kapcsolatban is.

Puszi Anna



Re: Színes Hírek - 8. (Pontok: 1)
- soman (soman@vodafone.hu) Ideje: Október 20, csütörtök, 08:30:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Színes híreidet olvasva tudatosul bennem, hogy végleg száműzöm tevékenységi körömből egyes sajtótermékek további vásárlását, mert felesleges. Írásaid teljes mértékben kielégítik szerény személyem arra vonatkozó kíváncsiságát, ami a világban történt érdekességekről tudósít. Ezek nagyon jók, és - nekem - többre nincs is szükségem. Tegnap a tévét is kidobtam az ablakon. Igaz, hogy most meg el kell viselnem az üvegesmester ügyködését, mert persze kinyitni elfelejtettem előtte. Most megyek, megkeresem a térképen, merre is van az a Tristan da Cunha, és utánanézek, hogyan lehet odaköltözni. :)))
(Anikó, a Leglassúbb postagalambos bekezdés végén szerintem van egy kitörlendő mondat.)



Re: Színes Hírek - 8. (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 20, csütörtök, 10:46:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Tetszet mind, de legjobb volt számomra, amit a nők agyáról írtál. Tényleg lehet benne valami. Ezek a csetepaték valóban másképp múlnak… :) Jó volt!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds