[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Színes Hírek - 11.
mango

....még mindig él a Színes Hírek, - mazsolázás az internet hírvilágából. Innen-onnan...




A szlovákiai Rozsnyóhoz közeli Buzgó-barlangban áll az a fantasztikus méretű cseppkő, amelyet a Guiness Rekordok Könyve is nyilván tart. Ezt a gigászi méretű természeti képződményt nem könnyű megközelíteni: rengeteg sötét és keskeny folyosón kell végigmenni, sőt még egy drótkötélpályán is végig kell egyensúlyozni, de a csodálatos látvány megér némi fáradozást. A Rozsnyói Barlangászok Cseppkövének keresztelt látványosság 32,6 méter magas - hogy könnyebb legyen elképzeli ezt a méretet, ez egy tizenhárom emeletnyi magas lakóháznak felel meg! Ez a sztalagmit, vagyis álló cseppkő, leszármazottja csupán egy még nagyobb óriásnak, amely valószínűleg egy földrengés során dőlt le. Ennek maradványain növekedett ez a csodálatos képződmény.

"A sajtó szeret úgy beállítani, hogy a pénzemet guruként keresem. Szörnyű! Én kicsit másképp látom a dolgot: egyszerűen csak elmesélem, mit láttam a nagyvilágban, lehetőleg úgy, hogy jól összezavarjam a hallgatóságot." Tom Peters (1942-) a Guiness Rekordok könyve szerint a világ legjobban fizetett vezetési tanácsadója. Egyes becslések szerint a tanácsadásból, előadásokból, valamint könyveihez kapcsolódó szerzői jogokból származó éves jövedelme 6,4 millió dollár. A Business Week Peters-t úgy jellemezte, hogy "a gazdasági élet legjobb barátja és legszörnyűbb rémálma is egyben." Ami a szívén az a száján. Könyvei és előadásai meglepően őszinték, és ezért sokan stílusát túlzottan népszerűnek találják. A dolgokat nem lehet ennyire leegyszerűsíteni – mondják kritikusai. Pedig úgy tűnik a menedzsment irodalmat fogyasztó közönség pontosan erre vágyik. Világos és érthető eligazításra. Peters természetesen nem egyik pillanatról a másikra vált nemzetközi sztárrá. 1942-ben született Baltimore-ban. A viszonylag eseménytelen középiskolát mozgalmas egyetemi évek követték. Mérnöknek készült, és mivel egyetemi tanulmányait a Haditengerészet finanszírozta, négy évig a hadsereg elit utász csapatában szolgált. Az Amerikai Tengerészet mélyépítő egységét még a Második Világháborúban alapították. Logójában ez olvasható: "CAN DO", vagyis "nincs lehetetlen". Ahogyan Peters később megfogalmazta: "mindent megcsináltunk, de ehhez teljes természetességgel kellett felülírni a szabályokat. A háborúban a hadsereg egy szabályok nélküli társadalommá válik, ahol csak a teljesítmény számít." Mindezt Vietnámban tapasztalta meg. "Vietnám érdekes kaland volt. Olyan helyeken építettünk hadállásokat, ahol azoknak a fizika törvényei szerint nem szabadott volna megépülniük. Mi, mégis megcsináltuk. Improvizálni – ez volt a legfelsőbb parancs."

A maga 600 ezer fölötti eladott darabszámával a 12 éve futó Mazda MX-5 a valaha gyártott legsikeresebb roadstar - mint ahogy ezt a Guinness Rekordok Könyve is elismeri. Ez az eredmény elsősorban a kocsi stílusának és olcsó árának köszönhető, de azért nem kevés szerepet játszik benne az sem, hogy a Mazda évről évre limitált kiadású verziókat jelentet meg, amelyeket az ínyencek is előszeretettel vásárolnak.

Huszonhét év. Egy ember életében talán a legszebb kor, de kutyák között a 20 év feletti kor ritka, mint a fehér holló. Nem is csoda, ha meggondoljuk, hogy a bevett átszámítás (első kutyaév=14 emberi év, majd utána minden év 7 emberi évet jelent) szerint ez a 27 éves eb egy 196 éves emberrel egykorú. Valószínűleg az orvostudomány még hosszú évszázadokig kutathatja az öregedés titkait, mire egy ember megérheti ezt a kort. A szenzációs kutyáról a Guiness Rekordok Könyve számolt be. A Bramble névre hallgató collie még ma is aktív, rendszeresen jár sétálni a gazdáival, sőt hetente egyszer még úszni is jár, amire egy korábbi hátsérülés miatt van szüksége. Ami igazán meglepő, hogy a kutya kizárólag vegetáriánus koszton él, főleg rizst és zöldségeket eszik. A világ eddig ismert legidősebb kutyája Ausztráliában élt és néhány hónappal túlélte a 29. születésnapját.

A paradicsomról…A világ talán legnépszerűbb gyümölcse. Évente közel 100 millió tonnát takarítanak be belőle, többet, mint a világon termesztett többi főbb gyümölcsből (alma, banán, narancs, szőlő). Bár a paradicsomot többnyire zöldségnek nevezik, növénytani szempontból gyümölcs. A Guiness Rekordok könyve szerint a legnagyobb paradicsom három és fél kg-os volt és Oklahoma államban termett (2001-es adat). Nem ajánlatos dohányozni a növény közelében vagy azt megelőzően, hogy a növényhez nyúl valaki, ugyanis a dohány olyan vírust hordoz, amelyre a paradicsom érzékeny. Amellett, hogy a paradicsom A és C vitamint tartalmaz, likopinban is gazdag, ami antioxidáns anyag. Egyes vizsgálati eredmények azt sugallják, hogy a paradicsomban gazdag étrend hozzájárulhat a rák kialakulásának megakadályozásához. Az 1800-as évek derekán nyílt meg Nápolyban az első pizzéria, aminek következtében fellendült a paradicsom utáni kereslet. Azóta töretlen a paradicsom „népszerűsége”, - a fentiek tudatában ezt a pizzának köszönhetjük…

Egy kínai férfi a világ legmagasabb embere a Guiness Rekordok Könyve szerint. A Belső-Mongóliában élő pásztor 236 centi magas. Állandóan show-műsorokban szerepel, de azt mondja, nem örül, hogy ilyen magas. A világ legmagasabb emberének a derekáig érnek a többiek: a 236 centis magasság a világ minden pontján szokatlan és gyakran kényelmetlen lenne. Minden ajtón és kapun csak görnyedten fér át, és a biztonsági átvizsgálásra is több időt kell szánnia. Bao Xishun állva és fekve is 236 centis, huszonkét orvosi vizsgálaton esett át, míg a Guiness Rekordok Könyve elfogadta őt a világ legmagasabb egészséges emberének. A pásztor-ember a kínai tévé show-műsorában elmondta, hogy nem büszke a magasságára, sőt, kifejezetten zavarja, ahogy az emberek rácsodálkoznak a magasságára.
"Gyűlölöm, ahogy megbámulnak az utcán. Úgy néznek rám, mint egy különleges állatra” - mondta Bao.

Japánban él a világ legöregebb házaspárja: egy 104 éves férfi és felesége, aki 103 éves. A pár jó egészségnek örvend. Hasonlóan gondolkodnak, emlékeik azonban különböznek, ha a hosszú élet titkáról kérdezik őket. Joicsi Gomi, nevére pontosan emlékszik, de bizonytalan lesz, ha dédunokája koráról kérdezi. 104 éves, felesége, Kazono Gomi pedig 103 évvel büszkélkedhet. Azért álltak a nyilvánosság elé, mert a Guiness rekordok könyve szerint egy amerikai 105 és 100 éves pár büszkélkedhet a világ legrégebben együtt élő házaspárja címével. A Gomo házaspár szerint ez a cím őket illeti, mert ők együtt 207 évesek, amiből 72, - vagyis 2x 72 évet - házasságban éltek. Reménnyel kell élni, és akarni kell az életet. Ezt mondja az életében dolgozott Joicsi a tartós házasság és a hosszú élet titkáról. Felesége, Kazono máshogy vagy másra emlékezik, mert férje szavaira azzal válaszolt, hogy az ember az ő korában már csak unja magát. Hozzátette azt is, már nem nagyon leli örömét semmiben. Nem úgy Joicsi, aki azt mondja, a legjobban párja társaságát élvezi. De lehet, hogy minderről egy szobor tehet? Joicsi Gomi napjában kétszer megsimogatja a saját magáról mintázott fából készített mellszobrot. Aki így tesz, úgy tartják a japánok, az sokáig élvezi az életet.

Te is szoktál éjszaka furcsa zajokat hallani? Olyan dörmögőt, tudod, ami nagyon hasonlít a horkolásra. Hát, igen, ez horkolás. S ha nem tudtad volna, ebben a "sportban" is van egy ember, aki sokkal jobb a többinél. Horkolni nem szép dolog, és hallgatni sem túl kellemes. De azért biztos vagyok benne, hogy egyszer az életben mindenkiből feltörnek azok a furcsa hangok. Persze, nem szabad azt gondolni, hogy a velünk egy szobában alvó, és iszonyatosan horkoló ember szándékosan műveli ezt a tevékenységet. A horkolás nem rossz szokás, és nem a szándékon múlik. Egyszerűen biológiai tényezők kényszerítik az embert a furcsa hangok kiadására. A horkolás a légzőrendszer felső, ideiglenes elzáródásának a következménye. Általában az akadályoztatott orrlégzést kísérő jelenség. Egyszóval nem áramlik úgy be a levegő a szervezetünkbe, mint ahogyan kellene. Ha a száj zárva van, akkor a kifelé áramló levegő nem tud kijutni, ezért az orr felé áramlik. Előbb vagy utóbb, de az agy felé oxigénhiány lép felé. Aztán következik a hirtelen ébredés, és minden megy rendesen a maga útján. A levegő szépen ki és beáramlik, ahogyan kell. Aztán az illető szépen visszaalszik, és kezdődik minden elölről. Jönnek megint a furcsa zajok, és az álmatlan éjszakák. S hogy ilyenkor mi a megoldás? A lökdösés, orrbefogás nem mindig hatékony megoldás. Íme, néhány jó tanács, amit nem árt betartani, ha tudjuk magunkról, hogy horkolunk. Ne aludjunk háton, a fejünk legyen magasabban a testünkhöz képest. Na, és most következzen a lényeg. Lássuk, ki a rekordtartó a horkolás területén. A Guiness Rekordok könyve szerint, a horkoló rekorder egy amerikai férfi, akit Mell Switzernek hívnak. A horkolás erősségét egyébként decibelbe mérik. A rekordtartó esetében a 87,5 decibel hangosságot is elért a horkolási zaj. S hogy legyen elképzelésed arról, hogy ez milyen hangerősséget jelent, hasonlításképpen itt van a légkalapács. Ez az a szerkezet, amellyel a betont fúrják. Ez azt hiszem elég hangosnak nevezhető. A fáma szerint rekorderünk hét szomszédját űzte el tíz év alatt. Az átlag horkolás egyébként 35 decibeles, amely egy autó zajának fele meg. Nem ritka azonban a 70 decibel erősségű szuszogás sem. Ezt én már nem nevezném valami baráti zajnak. Már csak azért sem, mert ez egy olyan teherautó erősségű ricsajnak felel meg. Egyébként, a statisztikai adatok szerint minden negyedik ember horkol, hatvan év felett pedig minden második. Szóval, horkolni nem jó dolog. Aludni viszont minden ember szeret. S ha lehet, mindenféle zajtól mentes övezetben.

A világ eddigi legnagyobb tömegű csontos halát fogták ki Japán partjainál - állítja egy amerikai tengerbiológus. Tierney Thys, a kaliforniai Sea Studios Foundation munkatársa nem kereste a szenzációt – a National Geographic Society támogatásával tanulmányt akart készíteni a kevéssé ismert, óceánokban honos holdhalról (Mola mola) - arról a fajról, amelyet már korábban is az óceánok behemótjaként ismertek. Az adatok gyűjtése közben azonban ráakadt egy hatalmas fogásra, ami a Föld legnehezebb ismert csontoshala lehet. A szóban forgó egyedet 1996-ban, a Japánban található Kamogawához közeli partoknál fogta ki a helyi halászati társaság. A SeaWorld munkatársainak mérései szerint a hal 2,7 méter hosszú volt és 2,3 tonnát nyomott. A korábbi csúcstartó hátuszony-hasuszony fesztávolsága meghaladta a 4,2 métert, hossza pedig a 3 métert - a kamogawai holdhal méreteivel tehát nem számított különlegességnek. Nem úgy a tömegével. A legnehezebb óceáni holdhal rekordját az Állati Guiness Rekordok Könyve szerint eddig egy 1908. szeptember 18-án Sydney-től 40 km-re kifogott egyed tartotta. A The Wide World Magazine korabeli száma tudósított a rendkívüli fogásról - a holdhal 3,1 m-es hosszával, 4,26 m-es fesztávolságával és 2,2 tonnás súlyával hosszú időre világcsúcstartó lett. Tierney Thys szinte biztos benne, hogy a két rekordtartónál még hatalmasabb holdhalakat rejt az óceán vize. Kutatásai során ugyanis számos olyan feljegyzéssel találkozott, amelyek ezeknél is nagyobb halakról számoltak be. Így például 1999. augusztus 8-án a tokiói nemzeti Tudományos Múzeum halászati részlegének egyik munkatársa egy 3,25 méter hosszúságú holdhalat fogott ki. "A hal több mint két tonnát nyomott, ám a pontos tömegére nem derült fény, mivel a monstrum túl nagy volt ahhoz, hogy a kikötő mérlegére tegyék, így a partot érést követően megnyúzták."

1897-ben jelent meg Bram Stoker regénye Drakula gróf válogatott rémtettei címmel. A Guiness-féle Rekordok Könyve szerint ez a gróf számít a leggyakrabban megfilmesített irodalmi alaknak, messze lekörözve Hamletet, vagy bárkit, akiről azt gondolnánk, hogy róla már minden bőrt lehúztak. A könyv publikálása majdhogynem egybe esett a mozi születésével, mondhatni együtt születtek, és mint a vámpírok, együtt maradnak halhatatlanok. Azóta bár folyamatosan, mégis hullámzóan tör a filmtörténetre a vámpírosodás, aztán a Drakula-mítosz mellé jöttek még a denevérek becsempészve a mitológiába egy kis "racionalitást". Stoker óta tudja minden földi halandó (vámpírfilmek alapján minden nyugati meggyőződése is), hogy Budapesttől keletre egy rejtélyes, más világ kezdődik. Bár a vámpírfilmek irodalmi alapanyagát állítólag a román Vlad Tepes - Drakula grófja adja - részben a földrajzi közelség miatt, részben talán Stoker miatt, a lényeg, hogy sokak számára magyar, vagy erdélyi jellegzetesség a vámpír-lét. Persze mindenképp rásegít erre az a korai feljegyzés, hogy bizony-bizony kis bolygónk első vámpírfilmje nem a hírhedett Nosferatu, hanem a tízes évek végén készült egy Lajthay Károly nevével fémjelzett film, ami sajnos azóta elveszett. Az Underworld készítői feltehetőleg nem csak anyagi megfontolásból választották tehát fővárosunkat a forgatás helyszínéül, hanem koncepció volt a hiteles színtér. Ugyanakkor a film semmiképp sem akar hagyományos lenni: szó sincs itt Nosferaturól, keresztről, meg vérszívásról. Ezek a vámpírok már ízig-vérig huszadik századiak: a kastélyukban videokamera figyel, mobiltelefonnal rohangálnak, és nem utolsó sorban speciálisan kifejlesztett művérrel táplálkoznak. Van itt még egy másik faj is, a hagyomány szerint hasonlóan táplálkoznak és fertőznek, mint a vámpírok, csak sokkal primitívebbek a módszereik. Az Underworld története szerint a vámpírok és a vérfarkasok évszázadok óta harcolnak egymással annak ellenére, hogy az ősük közös. A film elsősorban formailag megkapó - gótikus-barokkosan világított éjszakai Budapest - ahol felsejlik egy-egy magyar felirat, ismerős metró, ezért igazán érdemes megnézni egy budapestinek. Hogy az amerikai közönség miért erre a filmre váltotta a legtöbb jegyet 2003-ban arra is inkább a látványvilág és a két műfaj (vámpírok vs. vérfarkasok, semmi emberi fenyegetettség) érdekes keverése adhatott okot. A film története ugyanis nem igazán érdekfeszítő. A siker részben abból is adódott, hogy az akciójelenetek formailag szemérmetlen Mátrix-utánérzések. A fent említett Stoker regényben nincsen árnyéka Drakulának. Nem így a vámpírfilmekben, ahol az expresszionista kontrasztosság, a fenyegető árnyék a vámpír állandó attribútuma. Minden más változhat. Most éppen a gótikus és a kék jött divatba. De attól a vámpírfilm még marad a hullámvölgyben, továbbra is csak árnyéka régi önmagának.

A sós és zsíros étkei miatt gyakran bírált amerikai McDonald’s gyorsétteremlánc a jövőben friss gyümölcsöt is árul – bár egyelőre csak Nagy-Britanniában. Áprilistól szőlővel és szeletelt almával jelentkeznek a McDonald’s brit éttermei. A 6-7 dekányi friss gyümölcsöt zacskókban, nem egész 1 fontért fogják árusítani az egészséges életmód híveinek. További újítás a hozzáadott cukor nélkül készülő gyümölcslé, a 266 kalóriás tésztasaláta, amely kevesebb, mint 5 százalék zsírt tartalmaz. Bírálók szerint a cég mostani lépése csak ellensúlyozni akarja, hogy a gyorséttermi ételek (hamburgerek, sült krumpli, cukros üdítőitalok) elhízáshoz vezetnek. A McDonald’s egyik fő riválisa, a Burger King egyébként már korábban piacra dobott vegetáriánus hamburgert – jegyezte meg az AP hírügynökség.

Svédországban ikreket szült egy 58 éves izraeli asszony. A középkorú izraeli nõ korábban hormonkezelésen esett át. A picik császármetszéssel jöttek a világra: a kisfiú 2300, a kislány pedig 2100 grammal. A boldog anya így nyilatkozott: „Én vagyok a legidősebb asszony Izraelben, aki valaha is szült, és a legboldogabb anya a világon.” A Guiness Rekordok könyve szerint a világrekorder egy olasz nõ, aki 63 évesen szült egy kisfiút.
Ideje: December 08, csütörtök, 17:42:35 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Színes Hírek - 11." | Belépés/Regisztráció | 30 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: December 08, csütörtök, 18:02:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekes híreket hoztál.nekem a paradicsomos tetszett legjobban. Mivel én minden reggel éhgyomorra 3 deci paradicsomlét iszom sose halok meg rákban.De,izgalmasak a többi híreid is.



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- soman (soman@vodafone.hu) Ideje: December 08, csütörtök, 19:20:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezettel olvastam végig mindegyik hírt, már ideje volt érdekes válogatásodnak!



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: December 09, péntek, 06:47:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó híreid nagyon jól estek így korán reggel...:)))))



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: December 09, péntek, 13:01:49
(Adatok | Üzenet küldése)
Mindegyik hír jó, nehéz választani... :))



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- Julianna (oredit.1@posta.net) Ideje: December 10, szombat, 07:24:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy él a Színes Hírek!



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- Maurice Ideje: December 10, szombat, 11:18:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves és érdekes írások...



Re: mango : Színes Hírek - 11. (Pontok: 1)
- kepe Ideje: December 10, szombat, 11:33:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
érdekesek ezek a hírek.kár,hogy lassan kifogynak.

üdvözlettel:kepe,a járulékos bírka



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds