[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 92
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 92


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hyppokrates, az elavult
chokito

Hallottam egy hírt. A rádióban. Kora reggel, de ettől még frászt kaptam tőle. És kicsit bedagadt az agyam is.


Istenem! Az állami szektorban egy dolog biztos, amire minden évben számítani lehet, az a leépítés. Nincs még egy ilyen stabil, jövőbe mutató pontja egy közszolgálati intézménynek, amire bizton építhet a következő évben végrehajtandó feladatainak kiötlésekor. Persze mint mindenhol, itt is vannak egyenlőbbek az egyenlők között, akikre ez pont fordítva vonatkozik. Legalábbis ezt a követetkeztetést tudom levonni az OEP legújabb intézkedéséről szóló hírből. Bár ez azért még ellenőrzendő, mert egy akkora marhaságról van szó, amit tutira vehető bevezetése előtt még biztos cáfolni, vagy pontosítani fognak még. A hír kettős volt: az első rész arról szólt, hogy kötelezték a háziorvosokat arra, hogy pontos és részletes havi betegnyilvántartást küldjenek az OEP-nek. Ebben szerepelnie kell a beteg nevének, betegsége leírásának, az erre adott gyógyszereknek, az alkalmazott eljárásnak, és hogy hova utalták be őket további gyógykezelésre. A háziorvosok szerint ezzel napi 1-2 olyan plusz munkaórára kötelezve őket, amit a kutya sem fizet meg. Hurrá! Éljenek az egészségügyi dolgozók aluldotáltságát csökkentő intézkedések! És éljenek a háziorvosok leterheltségét csökkentőek is!

A második rész még aranyosabb. Bármíly furcsa és szokatlan is, de valahogy ez is a háziorvosok adminisztrációs kötelezettségeit növeli. Ám ebben már gondosan ügyeltek arra, hogy kapjon a pofájára az is, aki viselkedésével NEM járul hozzá ezen adminisztratív teendők növekedéséhez. Illetve mit is mondok! Mindenképpen hozzájárul mindenki, de esetleg korántsem olyan mértékben, hogy az még elviselhetetlenebbé tegyé az orvosok amúgyis meglévő túlterheltségét. Arról van szó, hogy egy 1999-es rendelet értelmében azokat, akik pofátlan módon magukat egészségesnek, panaszmentesnek ítélik, és emiatt elmulasztják a rendelők várótermeiben tapasztalható zsúfoltság növelését, törölni kell az adatbázisból. Másszóval: törölni kell azokat, akik a "Huhú! Itt vagyok, de hozzám ne nyúlj!" elvét sem hajlandók alkalmazni, nem keresik fel bizonyos időközönként a háziorvosukat. Majd, ha egyszer lesz valami bajuk, és sürgős orvosi ellátásra szorulnak, majd jól elgondolkodhatnak azon, hogy érdemes volt-e addigi felelőtlen viselkedésükkel azt a látszatot kelteni, hogy az OEP-ben sem ártana időnként létszámleépítésben gondolkodni. Hiszen kevesebb, vagy abszolút elmulasztott látogatásaikról kevesebb, vagy abszolút nulla jelentés készülhet, nagy mértékben rontva ezzel az OEP adatfeldolgozó kapacitásának kihasználtságát. Márpedig, ha kevesebb a munkájuk, akkor ahhoz kevesebb ember is elég ... És ezen még az sem segít, hogy az adatbázisból való törlés is adminisztrációs feladat, erről jegyzőkönyvnek kell készülnie, azt fel kell dolgozni, iktatni kell, tárolni kell, stb. Hiszen ez egyszeri feladat, csak akkor történik meg, amikor a háziorvos kezében lévő stopperóra jelzi, lejárt az a beteg rendelkezésére álló idő, ami alatt legalább egyszer meg kellett volna jelennie a rendelőben. Törölni kell, mert súlyosan felelőtlen magatartásával megfosztotta háziorvosát attól, hogy a havi jelentésében hivatkozhasson rá, megfosztotta az OEP erre illetékeseit attól, hogy aktáját elővehessék, újabb bejegyzést tehessenek bele, ezt feldolgozhassák, iktathassák, tárolhassák, stb. Az ilyen felelőtlen, magát képzelt egészségesnek (gyk.: a képzelt beteg ellentétének hivatalos megfogalmazása) képzelő ember ettől kezdve meg is érdemli a sorsát.

Szerintem még akkor is gond lenne ezzel a rendelettel, ha VALÓBAN azt a célt szolgálná, hogy rákényszerítse az embereket a folyamatos egészségügyi kontrollra, a megelőzést szolgáló, "felelőségteljesnek" nevezett magatartásra. Csakhogy tartok tőle, itt egészen másról van szó. A háziorvosok ugyanis igyekeztek a helyén kezelni ezt a rendeletet, kötelező előírást, és magasról tettek rá. De ennek most vége! Mostantól az OEP szigorúan ellenőrízni fogja e rendelet betartását is!

Nekem valahogy úgy tűnik, hogy egyre nagyobb számban vannak e jeles intézménynél azok, akik veszélyben érezve munkahelyüket vadabbnál vadabb baromságokat találnak ki. Csak azért, hogy bizonyítsák, van feladatuk bőven, ennek ellátásához nemhogy sokan lennének, hanem kifejezetten emberhiányban szenvednek. Hogy ezt annak árán érik el, hogy a háziorvosoknak munkájuk végzése közben lassan már semmi idejük sem marad a gyógyításra? Zágsón, ahogy a művelt OEP-es mondaná. A jónéppel amúgy is az a probléma, hogy nem látják a fontossági sorrendet! Vegyék már észre, hogy mi a fontosabb! Gyógyításra ott vannak a támogatást nem kapó, ezért méregdrága magánorvosok, magánklinikák! Azokat egyenlőre úgy istenigazából csak az APEH szivatja. Addig viszont, amíg az OEP be nem kebelezi az APEH-et, fel kell építeni egy jól működő adminisztratív hálózatot, amely kiszolgálja az ötlet-team-et, végrehajtja, végrehajtatja annak határozatait. Mert bölcs ember előre tekint! Ne akkor kelljen már kapkodni, ad hoc intézkedéseket hozni!

De van ám az új, vagy felújított intézkedéseknek egyéb aspektusa is. Ahogy mondani szokták: átmeneti korban élünk, még nem minden tisztázódott le teljes egészében. Fejlődés persze van, de még mindig vannak dolgok, amelyeknek igencsak felemás megoldásai születtek. Az "európaiság"-nak vannak kötelező érvényű előírásai, többek között olyanok is, amelyeket a régi (gyk.: szocialista) rendszer is magáénak vallott. És épp ez a gond! Tűzzel-vassal harcolni kellene az akkor oly divatos jelszavak, már akkor is háttér és komolyanvevés nélkül puffogtatott frázisok ellen. Ilyen volt többek között a "legfőbb érték az ember" című roppant káros, a tömegek félrevezetését szolgáló, az akkori óriásplakátokon leggyakrabban előforduló lózung is. Mi sem természetesebb, ha az OEP is teljes mellszélességgel áll ki e nemtelen eszme undorító, népbutító sugallatával szemben.

Csakhogy ez a jelszó ma már EU-s előírás. Ennek szellemében pl. ma már mindenki természetesnek veszi, hogy ha a sötét utcán ránktámadó, életünket vagy pénzünket követelő akárkit jól szájonvágjuk, minket csuknak le gondatlanságból elkövetett súlyos fogkiverés címén. Teljesen természetes, hogy ha megfogjuk a 6-os villamoson zsebünkben matató zsebtolvaj kezét, akkor elkövetjük a "személyes szabadság megsértése, korlátozása" bűntettét, s ezért súlyosan lakolnunk kell. Elvégre ő is ember! Viszont mégiscsak bizonyítani kellene, hogy szakítottunk a régi, káros nézetekkel! Hát nosza, képezzük át a háziorvosokat abszolút adminisztratív állománnyá! Nekik nem okozhat gondot, hiszen már amúgyis régóta elterjedt mondás köreikben, hogy "Tudnék én dolgozni, ha nem lennének a betegek!" És máris bizonyítottuk, hogy újabb pofont adtunk a régi rendszernek, nálunk már nem az ember a legfőbb érték. Megmaradt a kecske is, és a káposzta sem szenved semmiben hiányt.

Nőnek is a káposztafejek!
Piszkosul.
Sajnos.

Ami a hír kapcsán még eszembe jutott ...
Háááát ...
Nesze neked, Hyppokrates! Azt hiszem, lassan ideje lenne újrafogalmazni az orvosi eskű szövegét. Egyszer, valamikor olvastam, és emlékeim szerint a gyógyításról szólt. Úgy tűnik, aktualitását vesztette. Új idők új szava új eskűt kíván. Legyen hát. Álljon itt az új szöveg, mindenki legnagyobb megnyugvására:

"Bürokratészi eskü

Esküszöm Bürokratészre, Adminisztratoszra, és Statisztikoszra, Kimutatoszra, valamint tanúként hívom az összes isteneket és istennőket, hogy erőimhez képest és megítélésemnek megfelelően eskümet és ezt a szerződést teljesíteni fogom.


Azt, aki engem erre a művészetre megtanított, szüleimmel azonosnak fogom tekinteni, életem meg fogom vele osztani, ha szüksége mutatkoznék, kimutatásaimmal ápolni, gondozni fogom őt. Fiú utódait testvéremnek fogom tekinteni, és ha el akarják sajátítani, őket is meg fogom erre a művészetre ellenszolgáltatás és szerződés megkötése nélkül tanítani.

Előadásokkal és a képzés mindem más módjával segíteni fogom tulajdon fiaimat, tanítóim fiait és mindazon tanulókat, akik orvosok gyakorlatának szokásai szerint a szerződést aláírták, és az esküt letették, de rajtuk kívül senki mást nem. Minden erőmmel azon leszek, hogy megítélésem szerint az adminisztrációs szabályok megtartásával betegeim javát szolgáljam, de nekik kárt és jogtalan sérelmet ne okozzak. Senkinek, még akkor sem, ha kifejezetten kérne erre, nem fogok a havi jelentési kötelezettségem teljesítése előtt gyógyszert adni, és senkit sem fogok ennek megfelelő tanáccsal sem ellátni, hasonlóképpen, asszonynak, felettes szervek dolgozóinak nem fogok betegnyilvántartáselhajtó szert kiszolgáltatni.

Becsületesen és lelkiismeretesen fogom életem és művészetem őrizni. Sohasem fogok hólyagköves betegeket műteni, hanem helyet adok ilyenkor a könyvvizsgálóknak, akiknek ebben tapasztalatuk van. Akárhány házban jelenjek is meg, betegeim nyilvántartása végett fogok oda belépni, és távol fogom magam tartani minden szándékos jogtalanságtól és egyéb erkölcstelenségtől, beleértve az asszonyokkal, valamint férfiakkal, legyenek azok akár szabadok, akár rabszolgák, létesítendő nem adminisztratív jellegű kapcsolatokat. Mindarról, amit az adminisztráció során, vagy azon kívül az emberek életében látok, vagy amiről hallomásból tudomást szerzek, s ami abból nem tartozik az OEP nyilvánossága elé, hallgatni fogok, és titokban tartom.

Ha eskümnek eleget teszek, és azt nem sértem meg, úgy élvezhessem életem és művészetem, váljak híressé minden ember szemében, minden időben, ha pedig megszegem eskümet, és hitszegővé válnék, legyen mindennek ellentéte a részem."


(Az eredeti, immár teljesen elavult szöveg erre a sorra kattintva olvasható)

Ideje: Március 06, hétfő, 17:47:07 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Anomáliák térben és időben

"Hyppokrates, az elavult" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Hyppokrates, az elavult (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Március 06, hétfő, 19:59:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon beleélted magad ebbe a cikkbe. :)



Re: Hyppokrates, az elavult (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 06, hétfő, 20:04:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Dagad a dagonya! Ez jut eszembe, meg az hogy mennyi minden van amire rá sem jövünk.



Re: Hyppokrates, az elavult (Pontok: 1)
- Fanta Ideje: Március 07, kedd, 10:33:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Minden pont úgy jó ahogy van! :-) - Különben nem olvashatnánk sziporkázóan szellemes írásaidat! :-)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds