[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 143
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 144

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Májusi tűnődés
mango

Lehetetlen azt a szín-orgiát leírni, amit a természet tud produkálni ilyenkor...


Május.
A legszebb hónap egész évben, - mondom én, de nekem sem kell mindent elhinni.
Ez az a hónap, amikor én tetszhalott álmomból ébredek, amibe szeptember végén bújtam bele, átvészelni az őszt és a telet.
Már áprilisban érzem, hogy közeleg az én időm. Májusban aztán, amikor a legpompázatosabb a vidék – még a nagyvárosokban is! – az ember csak issza, issza a napfényt, amelynek már ereje is van néha, szemével magába fogadja a paletta minden színét egy-egy hegyre kacskaringósan felszaladó kis budai utca, kert vagy park láttán…Gyönyörűségesek. Naponta csodálom.
Lehetetlen azt a szín-orgiát leírni, amit a természet tud produkálni ilyenkor.
És az az illat-ár...Hömpölyög, árad az orgona, a nárcisz, és a legkülönbözőbb, a kései tavasz nyíló virágainak friss illata, a zöldbe szökkenő fák dús, telt aromájú bódulata.
…és ezzel együtt a szívünk is könnyebb lesz.
Májusban valahogy minden olyan szép és könnyű…
Ilyenkor csupa hála vagyok.
A fénylően zöld, friss leveleknek, és levelekért; a tulipánfa hihetetlen sok rózsaszín, hatalmas, tenyérnyi csoda-virágának és virágáért; a napnak, mert a kedvemért, - csakis értem, nekem! – meghosszabbodnak a nappalok, később ér a sötét; a pitypang aprócska, levegőben szálló „moszatjaiért”, amik néha százával csapódnak az arcomba itt fenn, Buda tetején, a hegyen kutyasétáltatás közben; és mindenki iránt, személy szerint, külön-külön is, egy-egy nekem kedves emberre gondolva.
Mindenért.
A sorsnak, hogy jövőm minden fenyegetettségéről elfeledkezhetem, mikor céltalanul útnak indulva, az autóból beleringathatom magam a természet legszebb ajándékainak egyikébe: a májusba.
Csak megyek céltalanul a fiamtól ideiglenesen elkobzott Hondával (és frissen meghosszabbított jogsimmal!) – és csak úgy, l’art pour l’art: örülök. A felgyűlt autósor sem emeli meg az adrenalin-szintemet, ülök, várom a zöld lámpát, hogy felkaptathassak a Kútvölgyi útra, nézelődjek a virányosi „paloták” kertjeiben, a hatalmas, bölcs fák őrt állnak már zsendülő lombokkal, és szól a CD majdnem a leghangosabbra véve a hangerőt. Épp annyira hangosan szól Kitaro, Puccini, Bocelli, Vangelis, Gluck, Bach, Ravel vagy Mark Knopfler zenéje, amennyi még nem sok…Ennyi szépséget egyszerre befogadni: napfény, május, szabadság - és Enya csak nekem énekel, amikor a lóerőket kiengedem a Hűvösvölgyi úton. Ritkán vezetek Budapesten: májusban még ezt is szívesen teszem. Elindulok, és talán Zsámbékon találom magam, körülölelnek a budai hegyek, minden csupa zöld, az ismeretlen arcok mosolygósak, és a szívemnek kedves arcok jönnek velem, bárhová megyek is, hiszen magamat és szeretteimet mindenhová magammal kell vinnem, - …mennyire szeretem ezt a vidéket, és ezt az állapotot…
Eszembe jutnak kedvenc íróm alázatosan szép sorai: „…úgy emlékszem, a boldogságnak egy-egy különösen tiszta, betelt pillanata máskor is, ritkán, térdre kényszerített (hacsak képzeletben is); egy ízlésemet kielégítő, szép táj szemlélése életemnek egy-egy nyugodtabb pillanatában – ha magamban voltam, (mert csak a magány engedélyez zavartalan boldogságot, vagy boldogtalanságot) – kiváltott múltam, s jövőm tisztázatlan összeütközése a tárgytalan hálaérzésnek olyan áramlását indította el bennem, hogy – nem tehettem mást – az égre néztem, s köszönetet mondtam.[…] A boldogságnak s a hálának ugyanaz a hulláma emelt magasra, amely gyermekkoromban oly gyakran vett tiszta hátára.
Az ember, mint a hagyma, rétegekből áll: egy gondolkodó hagyma. Őszinteség, mondjuk, de a hagymának ez a rétege a megvizsgált egy fej, sőt a fajta fennmaradásának szempontjából semmivel sem üdvösebb az álságnál, a szókimondás a hazugságnál: ki melyik rétegből szívja erejét. De az erényt is ez a hagyma találta ki, a maga hasznára. Vagy nem ő találta volna ki?
Én csak elmondom önmagamat, s minden szavamba egy zaklatott, szemérmetlen kérdőjelet zárok; ez a legtöbb, amit a magam, s tisztelt olvasóim érdekében tehetek.”
Általában ez így van, minden év májusában így van.
….és vannak elátkozott évek, - szerencsére, csak ritkán, - amikor még a május sem tud boldoggá tenni. Amikor fáj minden nap, minden egyes - egyébként csodaszép – nap, és annak minden egyes perce.
De ez már szigorúan magánügy, és keserves tények halmaza, sorozata.
Szerencsémre ezek a szigorú és kíméletlen tények sok-sok réteg alatt bújnak meg, vagy bújtattam őket...?! - talán önvédelemből. Olyannyira, hogy még a legfurfangosabb sebészujjak is alig-alig tudnák kitapintani, hol végződik a ruha, és hol kezdődik a tény…?
Talán nem is baj.
Így van ez jól.

Május van.
Örülnöm kellene, és határtalanul boldognak kellene lennem. Ahogy majd’ minden májusban.
Talán jövőre.
Azt mondják, jövőre is lesz május.


Ideje: Május 07, vasárnap, 19:06:42 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Májusi tűnődés" | Belépés/Regisztráció | 18 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 07, vasárnap, 20:23:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága barátnőm....mindazt amit leírtál érzem, átélem....Csak azt mondom én is, remélem lesz május jövőre is...pont ilyen illatos, kedves, színes és mi jövőre még jobban fogjuk ezt érezni...remélem...Fel a fejjel...Szeretettel Anna...:)))))



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Május 07, vasárnap, 21:28:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Minden hónapról úgy tudsz írni, hogy úgy érzem, az a legszebb. A végkicsengés szomorkás, inkább próbálj meg örülni!



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Május 07, vasárnap, 22:32:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömmel csaptam le már a címre is, mert annyira biztosan ismerlek, hogy ha május, akkor Te kinyílsz. Ahogy a természet is. És nemcsak a színei, hanem az illatok... Főleg esténként, mikor már a város zajai is elültek, és olyan az egész, mint valami ünnep: csönd és mámorító illatok kavalkádja. De hát, épp neked magyarázzam? :)
És még a hagymát is szeretem, ahogy Shrek is, hiszen nemcsak az emberek, de az ogrék is többrétegűek :)
Jól esett nekem most ez a kis esti kikapcsolódás, levezetésként a nyüzsis (bár remek) hétvége után. Jó éjt :)



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Május 08, hétfő, 08:38:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes...mintha szívemből szóltál volna. Május...nekem is kedvenc hónapom, s mégis ez az idei valahogy mégsem az igazi. Veled együtt bizakodom Anikó; talán jövőre! Köszönöm gondolataidat!



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- stefanicus (stefanicus@msn.com) Ideje: Május 08, hétfő, 22:27:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
hello kedves Mango !

csodállak és csodállak ezekért a gyönyörü öszinte ,pajkos szókért , grattissssssssss
nagyon élveztem soraid ,köszönet érte
mvh.shf



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Május 09, kedd, 01:01:49
(Adatok | Üzenet küldése)
Látod Ancika, milyen jó prózát tudsz írni...viszont a direkt filozófia kirabolta az első rész nagyon tiszta és ragyogó stílusművészettel megírt hangulatát...Novellát, Anikó, novellát írjál!



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Május 09, kedd, 09:02:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szépen írsz, szívmelegítő. Talán azért fogott meg annyira az írásod, mert tavaszi születésű vagyok, nagyon szeretem a tavaszt, a májust.



Re: Májusi tűnődés (Pontok: 1)
- edami Ideje: Május 10, szerda, 10:55:17
(Adatok | Üzenet küldése)
Szep ez nagyon, de tenyleg irj novellat, es irj irj remenykedj erzem van remeny


Szeretetttel
edami



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds