[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 241
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 241


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Palin: Sarkig tárt világ
timurlink

-Sarki leves. Bálna bő olajban. Fókavér. Pingvinek. Sarki ormányos fóka, agyarral. Semmi vegetariánus alternatíva, ...


Michael Palin: Sarkig tárt világ

Az utazásairól elhíresült komikus ezen kötete egy 1991-es Föld körüli utazás története, Pontosabban az Északi sarktól a Déli sarkig, a 30. keleti hosszúságot követve, mert ez az út érinti -viszonylag -a leghosszabb szárazföldet.
1991: izgalmas év volt. A Szovjetunióban véget ért a kommunizmus. Dél-Afrikában pedig az apertheid. Etiópiában pedig véget ért a harminc éven keresztül tartó polgárháború. Bizarr az indulás időzónája: ”Ellenőrzöm az őrámon az időt, amikor eszembe jut, hogy ezen a ponton szabadon eldönthetem, hány óra legyen. Számolhatok japán, indiai, londoni idő szerint-a sarkokon nincs különbség -írja Palin.
Az első benyomás: egy grönlandi lakatlan katonai telepen, 1000 kilométerre a legközelebbi lakott településtől, egy kopogás olyan, mint egy horrorfilm effektje. Ám az északi őrök nem félnek. Grönland a Dán Királyság része, ám ez a jéggel borított terület 50-szer akkora, mint az anyaország. Öt katona tartja fenn mindössze. Júliusban elolvad a hó, augusztusban azonban újra havazni kezd. A meteorológiai előrejelzés darabos. Azt minden további nélkül kimutatják, hogy hetvenöt év múlva pálmafák fognak nőni Izlandon, de azt senki nem képes megmondani, hogy milyen idő várható délután.
A hatóság figyelmeztetése:” A jegesmedvék roppant veszélyesek lehetnek. Mindig hordjon magával fegyvert. Ne csalogassa őket ételekkel. A szemetet tegye a sátor bejáratától legalább 100 méterre, hogy idejében észrevegye a medvét. Ha meg kell ölnie az állatot, jelentse a hatóságnak. Nézze meg, hogy milyen nemű volt. Vigyázzon a koponyájára és a bőrére.”
Egy helyi fókavadász: Rahmanyinov zongoraversenyének CD-jét V. Askenazy dedikálta neki. A magányos viking, ki a Grönlandon él, nem lát embert évekig ősztől júliusig.
Figyelem! A legészakibb szupermarketben 1 doboz sör se vásárolható a kormányzó engedélye nélkül. Amikor sörszállítmány érkezik, a hajót már a mólón várják. A jeges Barents tenger egyetlen izgalmas epizódja a garnélahalászat. A helyi sör felirata egy norvég kisvárosban: Elsőként az Északi sarkon” A Sarkvidéki Múzeumban fennmaradt a Déli sarkról visszatért Amundsen díszvacsora-menüje:
-Sarki leves. Bálna bő olajban. Fókavér. Pingvinek. Sarki ormányos fóka, agyarral. Semmi vegetariánus alternatíva, kesereg Palin.
Palint egy Lappföldre tartó hajón veszi fel tagjául a Királyi Jegesmedve Társaság. A beavatási ceremónia egy étteremben zajlik. A zongorista hölgy azzal kecsegteti az utazókat, hogy Beatles dalokat fog előadni, úgy, ahogy azt még nem hallották. Mi tagadás, betartja szavát. A norvég vadlúd ehetetlen, viszont kávé mellé egy szelet füstölt rénszarvasszív mindenkinek jár. Szép jele a multikulturalizmusnak, hogy egy lappföldi hölgy így kommentálja Nyenyere tanzániai elnök reformjait.” Nagy beszédeket tartott a rádióban. Rá akarta venni maszájokat, hogy vegyenek fel alsóneműt, ha buszra szállnak.
Az orosz piac drága. Hét darab körte a havi átlagfizetés negyede. Leningrádi hirdetőtábla: Fóka, intelligens, szeretetreméltó, gyöngéd.”
Tartsanak vele, nem fogják megbánni
Kerekes Tamás
http://www.pythonline.com/plugs/palin/index.shtml

http://www.pbs.org/hemingwayadventure



Michael Palin: Sarkig tárt világ
Gabo Kiadó. Budapest, 2006
www.gabokiado.hu

Ideje: Május 15, hétfő, 17:08:14 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Anomáliák térben és időben

"Palin: Sarkig tárt világ" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds