[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 133
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 133


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Gyönyörű, hosszú ősz
mango

Itt a hegyen olyan mély a csend, hogy szinte zúg. Nem is tudom, hogy lehet ezt szavakba önteni…?! Azt hiszem sehogy. Vagy az én szókincsemmel van a baj…?! Meglehet.


Én talán még hasonlóra sem emlékszem…
Ez az ősz olyan bársonyosan langyos napokkal lep meg minket, hogy a magamfajta meditatív, író embert mélázásra ösztönzi, és bennem önkéntelenül is főképp emlékeket – szép emlékeket - mos partra.
Hadd legyek most nagyon is szubjektív ebben a kis szösszenetben.
Kivonva magam a nagyvárosi létből, itt a hegyen, a zajt, az embertelenséget, a fékcsikorgást kirekesztve életemből, hadd érezzem át ennek a szép, hosszú és bűvös, meleg ősznek minden simítását az arcomon.
Nekem – önző módon, - csakis a szikrázóan szép emlékeknek és gondolatoknak a jegyében telnek napjaim.
Nem hagyom semmivel elcsúfítani.
Ezen az őszön nekem minden olyan álomszerű és meghitt.
Én nem törődöm semmi mással, csak a még október végén is ragyogó napfénnyel, a hellászi-kék éggel, a halkan hulló rozsdállt falevelek zizzenésével, az avar ezerszínű, és egyre nagyobb halomba rakódó halmaival, amit a kutyám olyan szívesen dúl fel egy-egy nagyobb séta alkalmával. Még ő is élvezi ezt az áldott meleget…
Itt a hegyen olyan mély a csend, hogy szinte zúg.
Nem is tudom, hogy lehet ezt szavakba önteni…?!
Azt hiszem sehogy. Vagy az én szókincsemmel van a baj…?! Meglehet.
De amit itt „hallok” éjszakánként a még mindig nyitott ablak mellett, - az valóban megfogalmazhatatlan.
Így aztán ez a kedves csend hagy engem a gondolataimba merítkezni: életemben az elmúlt időszak szépségeivel babrálgatni, még akkor is, ha éles kontúrok nincsenek, csak édesen elmosódott, boldog körvonalak, és az emlékezés önműködő, szorgos munkája, valóságra-vetődése segíti őket világra, az értelmező fénybe.
Néhány nap szépséges mámorából a mai napig nem bukkantam még a felszínre, de nem is akarok…
Pedig minden gondolatomat többször is körbejárom, még ha mégannyira érvényesnek is vélem, - mindig a hátam mögé nézek: fonákjáról is megfelel-e a valóságnak…?!
Boldog tapasztalással nyugtázom: igen.
És ebben támogatást is kapok, még ha néha a gonosz messzeség fáj is kicsit, - de ez a visszajelzés mindig még boldogabbá tesz…Jól emlékszem minden másodpercre, és annak minden szépsége ma is ugyanolyan tisztán fénylik bennem, mint amikor megtörténtek…
Így hát nap mint nap ebből merítek erőt.
Úgy élek, ahogy ősszel még soha talán.
Örömmel.
Szokatlan ez nekem így, a nyár elmúltával, amikor – ezidáig - mindig becsukódtam.
Most megélem a nekem olyan kedves, csendes, szelíd októberi napokat, sőt, szeretem őket. Háborítatlanul, magamba és magamra figyelve.
A reggel varázslatai…
Amikor a vizslámmal kora reggel először kilépünk a kapun, érzékeny orrát a levegőbe döfve önfeledten szimatol, szívja magába ennek a szépséges ősznek összes ízeit. Ekkor még csípős a levegő, az utcán parkoló autók ablakai párásak, néha a fű itt-ott már deres is. Ám délre szinte nyár lesz.
Olyan későnyári idő. Ezzel áltatom magam, de túl messzire nem is járok az igazságtól.
Egyre önzőbb vagyok, és makacsul összpontosítok arra a varázslatra, amit ez a szokatlanul meleg ősz, ez a kivételes október eleje adott nekem – örök gyönyörűségemre. Nem tudok szabadulni tőle, de kicsit sem akarok, olyan jó vele töltekeznem.
És egyre nagyobb elszántsággal, (mintegy új erőre kapva) tudatosan távol tartok magamtól minden mást, ami kicsit is ronthatná az én első, boldog őszöm bennem ragyogó szépségét.
Azt hiszem, el fog múlni az ősz-rettegésem.
Egyrészt, mert ezt megígértem már versben is, - és amit én megígérek, azt mindig igyekszem betartani. Másrészt, mert tanulom az ősz szeretetét valaki olyantól, aki régóta ezen évszak szerelmese…Talán neki van igaza – tűnődöm.
És mikor idáig érek gondolataimban, - máris mosolyogni van kedvem. Már az emlék emlékétől is…
És ezzel együtt sokasodnak, omlanak az új versek, - az ajánlást már sokan jól ismerik.
2006 ősze nekem valamiféle újjászületést hozott.
Valami olyan bizonyosságot, - ami, mint tudjuk, „csak egyszer adódik az ember életében”. Eddig is sejdítettem, most már biztos vagyok benne. A világot, az életet, a régi, de új fényt kapott érzelmeket türelmesen-mohó kíváncsisággal firtatom...
Azt hiszem, az életünk során, - útközben, - ritkán, de akad állomás, ahol az embernek valóra válik egy-egy egy dédelgetett álma, elér, vagy megkap ajándékba valamit, amire szinte egész életében titkon várt, vágyott.
Nincs ez korhoz, időhöz kötve. Beleszólása sem nagyon. Csak elfogadja amit a nap, a perc kínál. Aztán vár. És továbbálmodhat…
És ha ez ősszel történik, - hát megszereti az őszt is.
Bármi történik is a világban, a magam számára kikanyarított kis mikro-világ ezen az őszön gyönyörű.
Szóval…- szép ősz ez. Nagyon szép.
Mintha az első, igazi-szép őszömet élném.
És ezt meg kell köszönnöm. Mégpedig annak, akit ez illet. A sorsnak...? A természetnek...? Vagy akár csak egyetlen egy embernek...?
Azt hiszem mindháromnak, egyszerre.

*
2006.október 22.
Ideje: Október 23, hétfő, 13:58:02 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

mango

"Gyönyörű, hosszú ősz" | Belépés/Regisztráció | 30 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- pacal2 (pacal2@freemail.hu) Ideje: Október 23, hétfő, 15:56:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Anikó!
Azt írod:" Ezen az őszön nekem minden olyan álomszerű és meghitt."Nemcsak ez a mondatod , de az egész írásod is az!
Nagyon szépen, meghitten építed a gondolatok fonatát, s közben tanítasz!
Engem... Köszi!

pacal Laci



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 23, hétfő, 16:32:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igazad van, Anikó - tényleg szép most az ősz. Napsugaras, melengető, derűs - bárminek, bárkinek is köszönhető, hogy megláttad ezt, örülni kell neki. Ahogy minden egyes napnak, minden egyes órának ebben az életben. Örülök, hogy örülsz :)



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Október 23, hétfő, 18:40:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen - Kedves mango ! Meg kell köszönnöd mindháromnak ezt az érzést , ezt az új szerelmet , mert ez szerelem a javából - mindháromba egyszerre ! Az pedig ugye tudjuk mindnyájan , hogy milyen széppé tudja varázsolni az ember életét ! Tőle szép az Ősz , az öszes évszak , az egész életünk ! És az a pajkos csend még rátesz egy lapáttal erre az érzésre - van idő nyugodtan átgondolni , hogy milyen szerencsések is vagyunk mi az életben - mennyi szépség jut nekünk , csak meg kell látnunk ! Nagyon örülök , hogy te látod ! valahogy jó érzést , melegséget kapok tőle Én is a közelgő Tél előtt !



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- blue Ideje: Október 23, hétfő, 18:49:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikó, mindig azt mondom, hogy minden évszaknak, hónapnak, napnak megvan a maga szépsége, jelenleg az ősznek is. A télnek is meglesz. Ott is fog sütni a Nap, csak hideg lesz, ha hideg lesz, és persze hó, sok, remélem. Aztán jön a tavasz, és minden virágba fog borulni, zöldek lesznek a fák levelei, harmatos lesz a fű, majd megérkezik a nagyon-nagyon meleg, és élvezi az aki ezt a nagyon-nagyon meleget szereti. Spec, én jobban érzem magam a hűvösben, esőben - nemhiába rák jegy szülötte vagyok, és nem tudom önmagam meghazudtolni, imádom a vizet. Csodaszép volt a cikked, élvezettel olvastam minden betűjét. pusza: gaby



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Október 23, hétfő, 19:30:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Szép írás... Még irigyellek is. Nekem már évek óta nincs időm arra, hogy észrevegyem a természet szépségeit. Nem is emlékszem rá, mikor sétáltam utoljára csak úgy, céltalan. Mindig csak a célok, a feladatok, az idővel való állandó hajsza... Élni már nincs időm... :-(((( Rávilágítottál, hogy mi mindenről maradok le.



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Október 23, hétfő, 20:34:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Szívemből szóltál, ez az ősz gyönyörű. :) Ölellek. :)



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Október 23, hétfő, 21:01:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Csoda szép, ahogy a természetről, s a körülötted levő csendről írsz. Már, már teljesen belefeledkeztem az ősz varázslatába, amikor megszólalt bennem valami. Mitől is más ez az ősz? Nos, a végére már érthetővé vált. Az érzés,...amely mindent megváltoztat...A boldogság, mely átölel, mindennél fontosabb. Szeresd az őszt! :))) Szeretettel: Éva



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Október 24, kedd, 08:09:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, Anikó, hogy neked gyönyörű az ősz, hogy boldog vagy. És sikerült is szavakba önteni. Nagyon jó volt olvasni! Szeretettel: Edit



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Október 24, kedd, 10:36:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elvileg én sem vagyok "ösz" kedvelö, bár azt a fajtát, melyet leirsz - napsütéses, hulló falevelekkel - nagyon kedvelem.

S ha az ember a lelkében boldog, minden évszakot gyönyörünek talál... s ezt valóban meg kell köszönni.
Mindhárom emlitettnek...

Nagyon szépen irtál, ismét jó volt ittjárni.
szeretettel:

Zsuzsi



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Október 24, kedd, 20:28:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nekem az ősz a színeivel mindig is a kedvencem közé tartozott, főleg ha ennyire csodálatos az időjárás is hozzá.... Írásod fantasztikusan érzékelteti azt a hangulatot, amit az ember egy merengő magányos erdei sétán élvez.... Ha még szerelem is társul hozzá, akkor igazi....Örülök, hogy írásod boldogságot közvetít....Ölellek szeretettel Anna...:))))



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- vica2 Ideje: Október 25, szerda, 21:36:26
(Adatok | Üzenet küldése)
:))) Bocs. Te nagyon szerelmes vagy és boldog.
Meghallod a csendet...
Szerelmese vagyok a hegyeknek, éreztem érzéseidet, tehát nincs baj az írásoddal.

Sok boldogságot, hogy részese legyél az apró csodáknak.

Éva :))



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Október 26, csütörtök, 10:00:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Anikó egyáltalán nem vagy önző, mert örülsz ennek a csodálatos ősznek és élvezed minden egyes pillanatát.
Bevallom neked, hogy én is az ősz szerelmese vagyok, az egyik kedvenc évszakom. Persze mellette tudom, hogy minden évszaknak megvan a maga szépsége, de valahogy a legközelebb ez áll hozzám, meg a tavasz.
Annyi, de annyi életöröm csendül ki soraidból, hogy öröm olvasni!!!:)))
Szerintem még a rosszkedvűeket is egy kicsit feldobja az írásod, annyira pozitív a kicsengése. Köszönöm, hogy olvashattalak, és gratulálok ehhez az életérzéshez is. Jó lenne, ha több ilyen írás születne itt a fullon, tán akkor nem lenne annyi bánatos emberke!!!:))))
Puszillak szeretettel: Zsuzsi



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 26, csütörtök, 11:52:31
(Adatok | Üzenet küldése)
Örülök, hogy te is beálltál az őszt kedvelők táborába! Szép írás!



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Tupir Ideje: Október 27, péntek, 13:18:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anikó!
Kár, hogy nem láthatod a Bükköt ilyenkor. Az erkélyünkről éppen az erdőre látni, ami most úgy nézz ki, mintha az Ősz, a szeszélyes festő ecsetjével csupán színpamacsokat fröccskölt volna szét a fákra. Aranysárga, barna, rozsdabarna, vöröses színekben pompázik minden. Káprázatos a táj. Talán ezért is szeretem az őszt, itt nálunk mindig tele van gyönyörű színekkel. Ha nem felejtem el csinálok neked képeket, hogy lásd. Jutka



Re: Gyönyörű, hosszú ősz (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Október 27, péntek, 14:28:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olyan gyönyörű,mint maga az írás is. Köszi, hogy íly módon közvetítetted érzéseidet, megosztva velünk örömödet!
( Én meg csak azt látom, hogy őszülök)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds