[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 159
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 159


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ne ítélj elsőre
chokito

... hogy ne ítéltessél. Mondja a köz. Nade ki tudja ezt megállni?


Ezúttal hétfő helyett kedden reggel, a szokásos hételeji hangulatban, rém morcosan, dühösen, "az egész világ az ellenségem, meg különben is mindenki kapja be" tiszta szívű meggyőződésével igyekeztem a munkahelyem felé. Ez az az érzés, amikor az ember legszívesebben megfojtana mindenkit, belekötne az élő fába is, olyan gondolatok cikáznak a fejében, amik köszönő viszonyban sincsenek valós énjével, és amelyekre utólag úgy emlékszik vissza, hogy "de jó, hogy nem volt nálam a világpusztító atomfegyver indítótáskájának kulcsa!". Ezt a hangulatot külön fokozta, hogy a Batthyányi téren (szintén szokás szerint) a villamosról leszállva már csak az elvileg csatlakozó HÉV-szerelvény távolodó hátsó lámpáit láttam. "Ma sem érek be időben" mondtam magamban, és a pokolba kívántam mindent és mindenkit. Folyamatosan fokozódó dühvel megcéloztam hát a másik vágányon benn álló szerelvényt. Nyugodtnak látszó, kényelmes léptekkel, hiszen ilyenkor már 10 percenként indulnak a járatok, időm van úgyis bőven. Amint megyek, mendegélek, elhúz mellettem egy kifejezetten kellemes kinézetű, aránylag csinosan öltözött, rendkívül jó alakú fiatal lány. Mondanom sem kell, ha lehet még fokozni valamivel a hét eleje hangulatát, ez a lány profi módon tette. Rám sem nézett, még azt is megkockáztatom: észre sem vette, milyen sziszifuszi munkára kényszerített azáltal, hogy a fenekére ragadt tekintetem által kiváltott bőséges nyáltermelődésemet valahogy eltitkoljam a külvilág elöl. Kezdtek kifejezetten barátságtalan gondolatok érlelődni bennem, ám végül megelégedtem azzal, hogy megállapítottam magamban: még néhány év, és ő is megcsúnyul, mint minden hasonló korú. Éreztem, és tudom, hogy rém barátságtalan gondolat ez, nem is igen szokásom, és a hét eleje sem szokott ilyenekre ragadtatni, ráadásul az igazságtartalma is rettentő messze van a valóságtól, de akkor valahogy mégis ez volt bennem.

Nem tudom, megfigyeltétek-e már, de azok, akik huzamosabb ideig egy adott járaton utaznak, mindenféle megrögzött hülye szokásokat vesznek fel. Ilyen pl. az is, hogy mindig ugyanarra a kocsira szállnak, vagy legalább igyekeznek ugyanazon az ajtón felszállni. Nos, a lány szemmel láthatóan hasonló cipőben járva rendíthetetlen léptekkel igyekezett az első kocsi felé. Természetesen ez még külön feldühített, mert hát milyen alapon ignorálja az általam favorizált második kocsit??? Hogy jön ő ahhoz, hogy engem döntéskényszerbe hozzon, miszerint: feladva elveimet én is az első kocsiban utazzak, vagy maradjak a jól bevált másodikban???!!!

Ilyen gondolatok közepette valahol, úgy a negyedik kocsi magasságában jártunk, amikor a lány hirtelen megtorpant, visszafordult, és a nem sokkal előttem lévő ajtóhoz sietett. Térdig érő tátott szájjal figyeltem, amint az abban az ajtóban hatalmas nagy szatyorral meglehetősen nehezen mozgó idős hölgy kezéből a szatyrot kivéve segített neki felszállni a szerelvényre. Majd mint aki jól végezte dolgát, indult tovább az első kocsi felé. Engem természetesen továbbra is levegőnek nézett, de a látványtól annyira ledöbbentem, hogy ez már el sem jutott igazából a tudatomig.

Egy csapásra omlott össze bennem az egész világ! Egyre erősebben dörömbölt homlokom mögött a gondolat, hogy igazságtalan voltam szegény lánnyal, és ideje lenne ha megbocsátani nem is, de valamivel elnézőbbnek lennem vele szemben. Be kellett látnom, hogy noha soha sem értettem egyet az olyan véleményekkel, amelyek szerint minden fiatal megcsúnyul, ha idősebb lesz (lám, pl. én sem!), ezúttal elvetettem a súlykot. Minél tovább ragoztam magamban a dolgot, annál inkább éreztem, hogy bocsánatos bűn az ő fiatalsága. És hát igen! Óriási tévedés volt részemről azt feltételezni, hogy néhány év múlva ő is csúnya lesz. Akiben a külsején kívül, belül is lakozik ennyi szépség, annak igen nagy esélye van arra, hogy élete végéig megőrzi fiatalságát, szépségét.

Feltéve persze, hogy továbbra is sikerül elkerülnie, helyükön kezelnie a magamfajta kötözködő, nem csak a hét elején morcos, és nem csak akkor undorítóan negatív gondolkodású embereket.
Természetesen engem kivéve.
Bár az is igaz, hogy minek maradjon szép, meg fiatal, ha engem észre sem vesz???!!!

Summa summarum: továbbra is nagyon utálom a hét elejét!


Ideje: Október 27, péntek, 20:26:03 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Ne ítélj elsőre" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 27, péntek, 20:48:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én viszont szeretem, ahogy írsz :))))



Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Október 28, szombat, 09:12:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon élethü, kár, hogy néha egész héten tart ez az állapot...Ugye, az elsö kocsiba szálltál fel? Bár teljesen lényegtelen a kérdés... :)))))
Nagyon tetszett!
Zsuzsi



Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Október 28, szombat, 14:32:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tetszett az írásod, és lám ismét beigazólodott egy elvem, miszerint én soha nem a külsőség alapján ítélem meg az embereket!! Első beszélgetés általában elég, hogy elhatározzam, hogy megtartom a három lépés távolságot valakivel, vagy közvetlen és barátságos leszek vele.
Zsuzsi



Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Október 29, vasárnap, 07:20:03
(Adatok | Üzenet küldése)
:-))) Tetszett az az őszinte önirónia, ahogyan írsz.



Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- Fanta Ideje: Október 29, vasárnap, 09:00:45
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ne add fel, Chokito! Legközelebb ess hasra! :-):-):-)

Remek kis írás, nagyon tetszett mind tartalmában, mind stílusában. Ismét hoztad a Tőled már elvárt színvonalat!



Re: Ne ítélj elsőre (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Október 29, vasárnap, 11:03:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Jó volt olvasni ezt az ironizált morcos reggelt. :) Azt hiszem hétfőn eszembe jutsz majd. :))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.57 Seconds