[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 153
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 153


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Emlékezés Gregor Józsefre
zsuka49

Gregor József. Operaénekes...
Élt 66 évet.


Gregor József
operaénekes (1940 – 2006)


1940. augusztus 8-án született Rákosligeten. Énektanulmányait magánúton végezte, majd 1959-63.- ig a Magyar Néphadsereg Művészegyüttesének énekkari tagja volt.

1964-88.-ig Vaszy Viktor szerződtette a Szegedi Nemzeti Színházhoz.
Vaszytól muzikalitást, színpadi kultúrát, énektechnikát, előadóművészi kultúrát tanult.
Közben a '60-as évek elején a Magyar Néphadsereg Kórusában is énekelt.
Az operaszínpad és a hangversenypódium mellett a rádió és a televízió is rengeteget foglalkoztatta. Talán ennek is köszönhető, hogy sikerült az ország vezető basszistájává válnia.
1976-tól rendszeresen fellépett az Operaházban.
1988-89.-ig a győri Kisfaludy Színház tagja majd 1989-91.-ig a Szegedi Nemzeti Színház operatársulatának igazgatója.
1991-től a színház örökös tagjává választották.

A basszus valamennyi nagy szerepét elénekelte: pl. Kékszakállút, Fülöp királyt, Leporellót, Koncsak kánt, Ochs bárót, Gremint, Mozart Requiemjének basszus szólamát, Bach János passiójának Jézusát, Sarastro (A varázsfuvola), Falstaff, Mefisztó (Faust), Ozmin (Szöktetés a szerájból), Borisz Godunov, Pomádé király (Pomádé király új ruhája), Don Pasquale, Bartolo, Basilio (A sevillai borbély), Don Magnifico (Hamupipőke), Szilágyi Mihály (Hunyadi László), Don Alfonso (Cosí fan tutte), Dulcamara (Szerelmi bájital).

Nemzetközi hírnevet szerzett, hiszen hangját a világon mindenhol elismerték és csodálták.
Pályája csúcsaként a világ egyik legjelentősebb operaházába, a New York-i Metropolitenbe rendszeresen meghívást kapott és fellépett a világ más híres színpadain is. Pl.: az antwerpeni, a baltimore-i, a denveri, a houstoni, a portlandi, a genti, a dallasi, a római és a trieszti operaházakban.

Ő is elhelyezhette lábnyomát a pesti Broadway aszfaltján, s így a magyar művészet halhatatlanjai közé került.
Mindezek mellett a Magyar Állami Operaháznak állandó közreműködője és az ország koncertpódiumainak is rendszeres résztvevője, s egyben a Szegedért Alapítvány kuratóriumának is a tagja volt.

Művészetét Liszt díjjal, Érdemes és Kiváló művész címekkel, majd 1999. március 15-én Kossuth-díjjal ismerték el.
Szülőhelyén, Rákosligeten 1999-ben Centenáriumi Emlékérmet vett át, 1995-ben Gárdony, 2001-ben pedig Budapest XVII. kerületének díszpolgára lett.
Szeged városa 2001-ben Pro Urbe díjjal tüntette ki a világhírű művészt.
2006. október 27.-én délután tért örök nyugalomra, hosszú betegeskedés után.
A Szegedi Nemzeti Színház saját halottjának tekinti.

Neve örökre bekerült - nem csak a magyar nép - hanem a világ neves nagyjai közé.
Ideje: Október 29, vasárnap, 16:42:47 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Emlékezés Gregor Józsefre" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Emlékezés Gregor Józsefre (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Október 30, hétfő, 03:08:05
(Adatok | Üzenet küldése)
Köszönöm neked ezt a kitűnő nekrológot Zsukám! Gregor a legkedvesebb operaénekesem volt.Imádtam a játkát,humorát és brilliáns énektudását,hangját.



Re: Emlékezés Gregor Józsefre (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Október 30, hétfő, 08:22:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Örülök megemlékezésednek! Nyugodjék békében!



Re: Emlékezés Gregor Józsefre (Pontok: 1)
- Noa_Noa Ideje: Október 30, hétfő, 12:33:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Szerettem, szeretem.

Nyugodjék békében.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds