[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 122
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 122


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szakrális helyek enciklopédiája
TimurLink

Nemcsak az UNESCO tartja őket nyilván.


Misztikus és szent helyek enciklopédiája

Szakrális és kultikus helyek a világ térképén

A tápiószentmártoni Attila domb még nem szerepelhet a világörökség és az UNESCO listáján, mindenesetre készítettek egy ilyen jellegű térképet. Az UNESO nyilvántartásában 69O szakrális hely szerepel. Mielőtt elkezdtem volna a kötet(www.goldbook.hu), egy járt a fejemben, a Stonhenge. Igen ez szerepel, de szerepel még számos más is. A Siratófal, amire szintén gondoltam, viszont szintén szerepelt a listán. A legszembetűnőbb az volt, hogy szinte szótár kell egy ilyen kötethez, ugyanis számos ismeretlen fogalom szerepelt a könyvben. Ilyen a cenote)meredek falú, ásott gödör), gopuram(stilizált kapu), leyvonal(szent, illetve történelem előtti korok helyeit összekötő nyílegyenes vonal, egyesek szerint a természetes föld-energiavonalakat jelöli, menhir(egyetlen álló kőtömb), tumulus(ősi temetkezési halom). A másik, ami azonnal szemet szúrt, hogy a térkép vallásilag semleges, nem kedvez különösebben a keresztény vallásnak, Európa 29 ilyen hellyel dicsekedhet, a Közel-Kelet 18-al rendelkezik, a Távol-Kelet 32-őt mondhat magáénak. A második dolog, ami szembetűnő volt: a sokféleség. Található köztük: kőtömbsír, földsánc, karmelita rendház, zsinagóga(Londonban), sáncrendszer vaskori erőd, halomsír, monolit- oszlop, katedrális, szikla, kőkör, dombrajz, kőhalom, kápolna, sziget, plébániatemplom, folyosós sír, folyami erőd, sírhalom, sírkamra, barlang, kőkörív, síremlék, templom, sziklába metszett kép. A sokféleségben rendet teremt a kötet. Mitől szent egy hely? Sokan hisznek benne, hogy a Föld bizonyos pontjai eredendően különleges adottságúak, talán mert koncentrált, természetes, az ember által is érzékelhető földenergia forrásai, amelyek gyógyító hatásukon túl lehetővé teszik a természet erőivel való közvetlen kapcsolatot kialakítását. Tehát a földenergia, a gyógyító erőket képviselő magnetikus energiamezők. Másodsorban léteznek olyan helyek, amiket maguk az istenségek ítéltek szakrálisnak. Ide tartoznak a görög és az indiai istenek szentélyei, valamint az Isten és Szűz Mária jelenéseinek színhelyei. Harmadrészt, léteznek olyan helyek, amelyek az emberek hit-és érzelmi világához kötődnek. Ez a magfogalmazás valamilyen szinten természetesen minden szakrális jelentőségű helyre érvényes -írják a kötet szerzői: John és Anne Spencer. Másrészt minden kultúra hisz a halál utáni élet valamely formájában, ennek okán a szent helyek nagyobbára a halállal vagy a léleknek a túlvilágra költözésével hozhatók összefüggésbe. Az elmúlás helyett sokszor az eljövendő létformát kívánták hangsúlyozni. Az egyiptomi piramisok a kitűnő példái a másvilágba vetett hitnek, hiszen a halottakat a túlvilágon szükséges kellékekkel együtt helyezték örök nyugalomra. Analógiákat fedezhetünk fel a knowthi síremlékek esetében is: dr. Philip Strooke szerint a sírkomplexum rajzolata az emberiség egyik legrégebbi, négyezer éves holdtérképét vetíti elénk. Az épületet úgy tervezték, és építették meg hogy a holdsugár közvetlenül behatolhasson a sírba. Talán a knowthi és a newgrange-i építők hittek abban, hogy halottaik a Holdon kelnek életre. Sajnos mindössze huszonhat fekete-fehér képet tartalmaz a könyv. Az UNESCO által feltüntetett 6O9 helyből 177 részletes leírását tartalmazza a kötet.
Kerekes Tamás
A kiadó előszava:
TÖBB MINT 160 TÉMA A VILÁG MINDEN RÉSZÉRŐL, KÖZTÜK:

- A Brit-szigeteken talált menhirek, köztük Stonehenge, Arbor Low és Callanish.
- Barlangfestmények Európából, ahol az első emberek talán felfedezték a vallást.
- A kínai szent hegyek, a Fudzsi Japánban és a Kailas Tibetben.
- Az ősi sziklába vájt templomok az afrikai Lalibelában, Nagy-Zimbabwe romjai és az ókori Egyiptom emlékei, köztük a piramisokkal.
- Indián települések Kanadában és az Egyesült Államokban, például a Nagy Kígyó halma és az Ördögtorony.
- A maják és az inkák ősi városai, köztük a perui Machu Picchu és a mexikói Chichen-Itza.
- Bennszülött szent helyek Ausztráliában: Uluru és Katatjuta, az Álomkor legfontosabb települései.

Machu Picchutól az egyiptomi piramisokig: a perui Andok inka erődjétől a civilizáció hajnalának helyéig vannak bizonyos helyek a földön, melyek évszázadok óta lenyűgöznek minket rejtélyeikkel. A Misztikus és szent helyek könnyen használható hivatkozási rendszerben foglalja össze a legfontosabb szent helyek egyedülálló csoportját. Találunk itt ősi és modern, jól és kevésbé ismert helyszíneket egyaránt, ám mindegyik valamilyen élő vallás központja vagy a történelem homályába vesző hiedelem emlékműve.

A Misztikus és szent helyek az assisi, a cologne-i és vatikánvárosi nagy katedrálisoktól a távol-keleti templomokig és kolostorokig feltárja a szent helyekhez kötődő mítoszokat és legendákat, és sok esetben megvizsgálja az állítólag a modern korban az egyes helyszíneken bekövetkezett csodákat is. Nélkülözhetetlen olvas­mány mindazok számára, akiket érdekelnek a vallásos hit gyökerei a világ minden táján.


A SZERZŐ(K)RŐL

John és Anne Spencer több mint húsz éve kutatják az ősi rejtélyeket és paranormális tevékenységeket. Tagjaik a Pszichikai Kutatótársaságnak, a Rendellenes Jelenségek Tudományos Kutatása Társaságnak és a Szellemklubnak. John emellett a Brit Ufókutató Társaság kutatási igazgatója (és korábbi elnöke).

John és Anne számos megoldatlan rejtéllyel kapcsolatban folytat kutatásokat és végez kísérleteket mind az Egyesült Királyságban, mind külföl­dön. Számos kutatócsoport vezetői és tagjai; többek között a kísértetek, a kopogó szel­lemek, a telekinézis, az ESP és a lélek túlélése témáiban végeznek vizsgálatokat.

Összesen több mint 15 könyvük jelent meg a paranormális jelenségekről, köztük a nagy sikerű Kí­sértetek és szellemek enciklopédiájának első és második kötete.



Misztikus és szent helyek
www.goldbook.hu
info@goldbook.hu


http://www.thomaskerekes.blogter.hu/

http://www.transycan.net/cafe
thomaskerekes@msn.com

Ideje: December 08, péntek, 10:17:52 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Könyvismertetők

"Szakrális helyek enciklopédiája" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.54 Seconds