[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 124
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 124


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve
102

Jazz-tanszakon végzett a bécsi konzervatóriumban, majd a hetvenes évek végén megalakította a Hallucination Company nevű zenés színházat.


Johann Hölzel 1957. február 19-én született Bécsben, két ikertestvére még a szülés során meghalt. Zenei tehetségére már korán fény derült: negyedik születésnapjára zongorát kapott ajándékba, ötéves korában pedig megállapították, hogy abszolút hallással rendelkezik. Jazz-tanszakon végzett a bécsi konzervatóriumban, majd a hetvenes évek végén megalakította a Hallucination Company nevű zenés színházat. Eredetileg basszusgitáron játszott Stefan Weber jazz-hard-rock együttesében, a Drahdiwaberlben. A legnagyobb hatással a Beatles, Cliff Richard, Elvis és Bob Dylan zenéje volt rá - utóbbi It's All Over Now Baby Blue című dalának feldolgozása zárja Falco harmadik albumát.

A hetvenes évek végén Berlinbe költözött és a német énekes, Bilgeri dalszerzőjeként dolgozott. Művésznevének eredete egy rövid, Nyugat-Berlinben töltött időszakra vezethető vissza. 1977-ben itt, tévéközvetítésben látta az NDK-s síugró, Falko Weißpflog nagy ugrásait, amelyek lenyűgözték. A sportolóra a közvetítők ragasztották rá a Falke (magyarul Sólyom) becenevet, amelyet Hölzel aztán "angolosítva" saját céljaira használt fel. Szólókarrierjét 1980-ban kezdte, amikor is három lemezről szóló szerződést írt alá az egyik kiadóval. 1982 elején jelent meg első nagylemeze az Einzelhaft. Még ugyanebben az évben saját maga énekelte el azt az egy (egyetlen előadónak sem kellő) - egyébiránt eladásra szánt - dalát, így született meg a Der Komissar, amely a '80-as évek egyik legnagyobb slágere lett. A dalt tartalmazó második lemeze, a Junge Röemer már egész Európában átütő sikert hozott. Történt mindez annak ellenére, hogy anyanyelvén, vagyis németül énekelte dalait. Ekkortól kezdve dolgozott együtt a Bolland testvérekkel, akik olyan világslágereket írtak számára, mint a Vienna Calling, a Jeanny, vagy a Comin' Home. 1985-ben átütő sikert ért el a Rock me Amadeus című dallal, amelynek alapötlete a klasszikus osztrák zeneszerző, Wolfgang Amadeus Mozart zenéjéhez való visszanyúlás volt, és amelyet az Oscar-díjas Amadeus című film tett világhírűvé. A szám az első olyan német nyelvű sláger volt, amelynek sikerült felkerülnie az amerikai slágerlisták első helyére. A kislemez három hétre kibérelte a New York-i Billboard magazin rangsorának vezető pozícióját.
Harmadik és negyedik szólólemeze Falcot a világsztárok közé emelte. Az aktuális pop- és búlvársajtó tele volt átmeneti Hollywood-ba költözésének hírével, illetve részletesen taglalta újabb és újabb világsztár színésznőkhöz fűződő rövidebb-hosszabb viszonyait. Ide vonatkozóan ajánlott hallgatmány az Emotional albumot záró Kiss of Kathleen Turner című opusz.

Ezekben az években (1985-87) kristályosodott ki végül senkivel össze nem keverhető, rendkívül dinamikus zenei- illetve a beszédet és éneket keverő egyéni előadói stílusa, amelyben a német és angol (olykor francia) nyelv akár egy mondaton belüli keverésével különös, mély dalszövegekkel párosult. Egyes dalai szókimondó szövegük miatt kisebb-nagyobb viharokat kavartak. A Jeanny címűt például Németországban és Hollandiában számos rádió- és tévéadó nem volt hajlandó műsorára tűzni, mivel a szám egy fiatal lány eltűnését meséli el a tettes szempontjából. A dalhoz készült videoklip csak felerősítette a kritikus hangokat.

Sikerei nyomán, világturnéin végül sikerült megvalósítani fiatalkori álmát, zenés színházat tárhatott a koncertekre tóduló tíz- meg százezrek elé. Jómagam két alkalommal lehettem részese élő előadásainak, és bátran állítom, kevés hasonlóan szuggesztív, dalainak nem pusztán élő újrajátszására törekvő zenész-zeneszerző-előadót kínáltak számunkra a nyolcvanas, kilencvenes években. Falco zenész színházat kreált nagyban, - és valódi történeteket mesélt.

Az 1988-ban megjelent ötödik lemeze, a Wiener Blut nem hozta meg a várt sikert, így lemondta az albumhoz kapcsolódó turnét. Kezdeti sikereihez az 1992-es Nachtflug című lemezzel tudott visszatérni; a Titanic című angol-német kétnyelvű szám ismét előkelő slágerlistás helyezéseket ért el. 1996-ban áttette székhelyét a Dominikai Köztársaságba. Ebben az évben jelent meg Naked című kislemeze - az utolsó, amelyet még megélt. 40 éves korában, autóbalesetben szerzett fejsérüléseibe halt bele Puerto Plata üdülőhelyen a Dominikai Köztársaságban, miután sportkocsija egy autóbusszal ütközött össze.

A sors fura fintora, hogy sok éves sikerszünet utáni, immár újra világslágert (Naked) tartalmazó Out Of The Dark című visszatérő albumának megjelenését már nem érhette meg.
Három napja töltötte volna be ötvenedik életévét.
Rajongtam, rajongok az életműért, amelyet a számára megadatott, viszonylag kevés év alatt létrehozott.

Lemezei:
Einzelhaft (1982)
Junge Röemer (1984)
Falco 3 (1985)
Emotional (1987)
Wiener blut (1988)
Data de groove (1990)
The remix hit collection (1991)
Nachtflug (1992)
Out of the dark (1998)
Greatest hits (1999)

(ötlet: fényesi / forrás: wikipédia)
Ideje: Február 22, csütörtök, 17:37:50 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve" | Belépés/Regisztráció | 26 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Február 22, csütörtök, 18:14:43
(Adatok | Üzenet küldése)
Sajnos nem ismerem a fenti hírességet, de ez bizonyára az én ismerethiányomból fakad...



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Február 22, csütörtök, 19:53:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszi 102 ezt a nagyszerű ismertetőt! (Titok: én sem ismerem!)



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Február 22, csütörtök, 20:12:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves 102-es!

Persze, hogy nem ismerem :((((, de igy már egy kicsit igen. Érdekes volt leirásod, gyorsan ki is kerestem és feltettem valamit töle a Milyen zenét hallgatsz most-ra /II./ - /Nem lehet közvetlenül belépni, csak a fórumon keresztül.../

Valóban nagyon rövid ideig adhatott ...
Zsuzsi



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Február 23, péntek, 09:32:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Emlékszem 102! Bár én a keményebb műfajban utaztam, de Falco-val kivételeztem! Imádtam az egyedi szövegeit és dallamait! A Mozart ismertetőhöz fűzött megjegyzésed alapján már sejthettem volna... :) Gratulálok! (Ja, most meg nem birom a fejemben abbahagyni a Wiener blut-ot!)



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- mango Ideje: Február 23, péntek, 14:47:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hát persze hogy ismertem, - nagyon is. De igazából nem nekem muzsikált...

Piro barátunk rosszul mondja, mert Bartókot ne, ne, jaj, neee, mert az nekem pont annyira nem kell, mint mondjuk Mahler, de egy finom kis Chopin vagy Knopfler netán Kitaro ezerszer inkább, mint egy hang Falco...
Ugye Kedvenc Számom, ezért nem csappant a "népszerűségem" és a "tetszési index"-em...???!!!

Az írás viszont jó ;)

Kéretik többet küldeni! Grrrrrrrrrrrrrrrrr.....



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Február 23, péntek, 14:58:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Rock Me Amadeus!!! Köszi! :-)))) Persze hogy ismerem ezt a számot!



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- blue Ideje: Február 23, péntek, 15:03:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mai napig szívesen meghalgatom, akárcsak a srácok, mert átkeverve már egészen más, még jobb lett az a zene.

sziamia: gaby



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- Fata_Morgana Ideje: Február 23, péntek, 18:09:38
(Adatok | Üzenet küldése)
Ma itt elég sokan hallgattak Falco-t szerintem, magamat is beleértve. :) Sosem rajongtam érte, sem a német nyelvű dalokért, de nem lehetett nem hallani és emlékeket hívtak elő az ismerős dallamok... Szívesen olvasnék és tanulnék még Tőled! :)



Re: Egy másik zseniális könnyűzenész nem könnyű életműve (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: Február 24, szombat, 05:30:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Én imádtam Falco-t annak idején, főleg az első lemezeit... Nemrég eszembe jutott a manus, mivel nagyjából egyidősek volnánk, de hát az Ő kora már csak az emlékekben mérhető. A -milyen zenét hallgatsz most- topicban én (meg) emlékeztem... Látom Te is, aminek nagyon örülök, írásodhoz gratulálok. (t-170)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds