[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 291
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 291


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: Lelkes Miklós: VILLANYKÖRTE


A villanykörte ég, ragyog, bár - ha közönséges villanykörte - kissé egyhangúan sárga fénnyel.Igy is gyönyörű, méltán írt róla klasszikus költőnk oly bájos banalitásokat, mint ....


“a villany a földi, a csillag az égi, a villany az új, a csillag a régi”
Igy csak egy igen-igen művelt Költő írhat, a Nép Okítója! Manapság ezen örökéletű sorokra nagyobb szükség van, mint valaha: egy-egy fiatal, a diszkódrog hatása alatt, könnyen másként vélekedhet égi és földi fényekről…Esetleg tragikusan másképp…
Az ember tudja, hogy a villanykörte nem fog örökké égni, de ezt úgy tudja, hogy azért mégsem tudja, vagy legalábbis reméli: örökké fog égni.Hálásan gondol Edisonra.
A villanykörte tényleg igen sokáig ég, de azért általában mégiscsak addig ameddig a benne tündérkedő vékony izzószál el nem törik vagy üvege szét nem pukkan, el nem sötétül vagy - ritkábban - a látszólag ép körtét valami rejtett baj nem éri.Utóbbi esetben meg lehet próbálkozni a villanykörte-belgyógyászattal, de tapasztalataim szerint kevés sikerrel.Ilyenkor az ember visszavesz valamicskét az Edisonnak előzőleg adott hálából és kelletlenül nekiáll a villanykörte-cserének.
Igen, de a feleség mániája, hogy férjét éppen villanykörte-csere közben fogja agyontütni az áram és ez /a hamvasztás költségein túl/ érzékeny veszteséget fog okozni a családi kasszának.Ez okból a feleség megtiltja a férjnek a villanykörtecserét és elindul villanyszereléshez értő szakembert keresni a házban.
A férj neje tilalmán annyira feldühödik,hogy csakazértis nekiáll az utált villanykörtecserének.Most már azzal sem törődik, ha esetleg tényleg agyonüti az áram, mert többet ér a tilalmazó feleségnek szóló ellentmondás, mint saját élete.Különben is: menni fog a dolog, mint a karikacsapás./azt már elfelejtette gyermekkorából, hogy a karikacsapás sem ment neki úgy, mint a karikacsapás/.
A baj csupán az, hogy a villanykörtét befogadó bakelit- és fémfoglalat úgy döntenek: nem válnak meg a szakadt izzójú körtétől, hanem elmennek vele világot látni, de legalábbis Európába, hiszen mindenki oda igyekszik.A férjnek a foglalatok döntése nem tetszik, mérgesen ezen is, azon is csavar egyet, mégis a bakelit-, meg a fémfoglalat győz.
Közben megérkezik az ijedt feleség, a fusizó mérnökfélével, a félezermesterrel.Utóbbi mindenhez ért -félig! A villanykörte cseréjéhez viszont kivételesen teljesen.Bakelit- és fémfoglalat vissza, új körte be, félezermester egész markát tartja, utána teljesen el.
Madách-i vég: feleség szidalmazása, amiért férjét nem tartja villanykörte-cserélésre alkalmasnak, okos feleség mentegetődzik.Férj egyre mérgesebb, nekiáll a féligrossz porszívó piszkálásának, hogy agyonüttesse magát az árammal és halálával bosszúságot okozzon a villanykörte-cserét tilalmazó feleségnek.Az áram azonban nem akar ingyen hóhér lenni.Ingyen még az áram sem, - hiába, ez a kapitalizmus!
Ideje: December 17, péntek, 20:23:22 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

HAPCI

"Lelkes Miklós: VILLANYKÖRTE" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds