[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 228
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 229

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ajándékeste Hoboval


Múlt héten szólt a barátnőm, hogy menjek vele színházba, mert a kollégái által előre megvásárolt jegyek közül egy megmaradt. Hobo fog József Attila verseket előadni.


Persze azonnal igent mondtam, és nagyon jól tettem, ez egy nagy élmény volt számomra. A feszült figyelemben még azt is elfelejtettem, hogy begörcsölt a lábam!

Valahol az elején és a végén is volt egy-egy vers, amit egyáltalán nem ismertem. Ettől aztán megállapítottam, hogy még vannak felfedeznivaló fehér foltok a JA kötetemben.
Már hallottam néhány művész és nem művész (pl. saját) hangján a Nagyon fáj-t, de ennyire szokatlan, újszerű, de talán éppen ezért megrendítő előadásban eddig még soha. Az Óda gyönyörű volt – a Mellékdalt énekelte. Elég sok verset dalban mondott el, hol halkabban, hol hangosabban. Van ereje a hangjának!



A végén a Drága barátaim kezdetű verset mondta - amit József Attila, talán igaziból is az utolsók között írt meg – majd meghajolt és vége volt az előadásnak.

Felkapcsolták a villanyokat, de mi továbbra is tapsoltunk. Aztán visszajött és elmondta, hogy ő kérte a villany felkapcsolását – látni szeretett volna bennünket. Jó sokan voltunk. Lejött a széksorok elé, és már nem, mint művész, hanem csak, mint egy ember állt ott, s beszélt hozzánk.

Elmondta, hogy január 7-e óta járja az országot, de a hazánkon kívüli magyar területeket is ezzel a műsorral, s ez volt a 91. előadása. Beszélt József Attiláról, hogy milyen jó nekünk magyaroknak, mert volt egy ilyen nagy költőnk. Szinte minden verse ma is élő. Az előadott, s társadalmi kérdéseket feszegető írásai közül is jó néhány – a politikai színezete ellenére – beilleszthető a mai magyar közélet valóságába (sajnos).
Később rátért a ma élő írókra, költőkre, s művészekre, valamint a mi (a hallgatók, nézelődők, szemlélődők) felelősségére, mert ha nincs, akinek fessen a festő, írjon az író, s előadjon az előadóművész, elenyészik a művészet, s a kultúra elsekélyesedik. Igaza van!

Már befejezte volna (néhányan már autogramra várakoztak), de a Művelődési Ház igazgatója megkérte, hogy még várjon egy kicsit, mert valami meglepetést hoz be azonnal. Így elmondott még egy verset, s végül az igazgató is megérkezett egy erre az alkalomra készített dísztárggyal, majd megköszönte Földes GYÖRGY művész úrnak az előadást. Amikor a név elhangzott, a terem, ami szinte teljesen tele volt, hangosan elkezdett vihorászni – kicsit még meg is sajnáltam az igazgatót (de nem nagyon).

Mindez történt 2005. június 7-én Salgótarjánban a József Attila Művelődési Központban (amit a városiak Józsinak becéznek).

Nagyon jó estém volt!

Ideje: Június 08, szerda, 10:36:08 - Lacoba

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Film Színház Zene

"Ajándékeste Hoboval" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ajándékeste Hoboval (Pontok: 1)
- skorpio Ideje: Június 08, szerda, 12:08:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Veva

Irigyellek ezért az élményért. Nagyon szeretem HOBO-t. Szerettem már akkor is amikor még nem volt ahogy titulálták" müvész úr". Szerintem soha nem terott rá igényt egyszerüségében és igazi érzelemdús előadásmódjában a tehetsége teszi müvésszé.
Üdv
skorpio



Re: Ajándékeste Hoboval (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Június 08, szerda, 12:38:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szívesen ott lettem volna Én is. Hobo nagy művész ! József Attiláról nem is beszélve. Együtt a kettő, nagy élmény lehetett, irigyellek érte. De majd figyelek, hátha lesz még fellépése valahol, és akkor megnézem. Jó hogy írtál róla, kedves Veva köszönöm. :)



Re: Ajándékeste Hoboval (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Június 09, csütörtök, 23:33:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Utánanéztem ennek az előadássorozatnak. Bár ez az évad már befejeződött, de mivel a József Attila emlékév december 3-ig tart,
Budapesten az Új Színház Stúdiószínpadán, az őszi idényben biztosan lesznek József Attila estek Hobo előadásában. Valami hasonlóról mintha beszélt volna az előadás végén!
Nézzétek meg, ha sikerül! Érdemes!!! Én szívesen megtenném még néhányszor! :)



Re: Ajándékeste Hoboval (Pontok: 1)
- Thilas Ideje: Június 14, kedd, 11:59:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia veva. Örülök, hogy jól érezted magad. A spontán, váratlan örömök azok, amelyeknek igazán fel tudják dobni az embert. Mindazonáltal az én véleményem Hobo-ról teljesen ellentétes a tiéddel. Unszinpatikus, tolakodó, nagyképű, beképzelt és szerintem nem is olyan nagy művész mint amilyennek tartja magát. Volt szerencsém nekem is JA estjéhez meg a Jim Morrison estjéhez is. Hááát... enyhén giccses volt mikor az "Itt ülök csillámló sziklafalon..." -ra ráült az odakészített műkőre... pff... dehát kinek ez, kinek az :) Más véleményen vagyunk.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds