[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 273
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 273


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Ez is egy vasárnap volt


Kora reggel a haifai pályaudvar napfényben fürdik, sehol egy lélek. A rend és a tisztaság jó érzéssel tölt el, mégis elémvillan a nyüzsgő, zajos Nyugati Pályaudvar.

Ellenőrzés - már mosolyogva fogadom. Elindul a vonat velem a Tel Aviv-i barátaimhoz. Megborzongok a ritka találkozás gyönyörűségétől. Bekapcsol a légkondicionáló, kellemesen hűvös. Az első megállónál vidám diákokkal, jól öltözött emberekkel népesül be a fülke, finom illatfelhő száll, ami emlékeztet a római pályaudvar különleges hangulatára. Vidáman kísér a decemberi ragyogó napsugár, a kéklő tenger, a hatalmas pálmafák, virágzó narancs- és banánültetvények látványa. Ilyenkor minden mély és mohazöld. Változik a táj, szépséges, mediterrán hangulatú házak emelkednek a domboldalakon.

Katona fiatalok népes csapata száll fel, ösztönösen összehúzom magam az ülésen, pedig nincs miért. Nevető lányok-fiúk, kezükben az „uzi” fegyver, ami láthatóan csak engem zavar. Ők nyugodtak, békések, természetes számukra minden, amit a hazájukért tesznek. Elröpül az a 2-3 év az életükből, örök barátságok, szerelmek, sorsdöntő találkozások megélői ők – a halál árnyékában.

Velem párhuzamosan, a hatsávos autóúton megcsillan a napfény ezer szikrája a végeláthatatlan autósoron. Megpillantom messziről a különleges gyémántbörze épületét, felgyorsul a szívverésem - percek múlva a Tel Aviv-i pályaudvarra érkezem. Ilyen látvány nincs sehol a világon. Kilépsz, megcsap az a leírhatatlanul párás meleg, ami átjárja tested-lelked.
Már barátaim ölelő karjaiban találom magam. Szép nap lesz a mai.

Gyorsan el is telik a nap. Este rohanva szállok ki a taxiból, hogy elérjem a vonatot. A hangosbemondó megzavar – Hederan terrortámadás történt -, ma már nem indulnak vonatok. A hatalmas Tel Aviv-i pályaudvar egy percre némaságba borul. Nincs pánik. Segítő kérdések mindenfelől, fegyelmezettség. Pillanatok alatt érkeznek a taxik, észre sem veszem, és már az autóban ülök négy különleges emberrel – egy európaival, egy etióppal és két orosz bevándorlóval. Percenként cseng a mobiltelefon, újabb és újabb részletek a terrortámadásról.

Nincsenek szavak – csak könnyek.

Hazatérek békés otthonomba. A kert melege simogat, lágyan átölel. Hosszú ideig újra csak egyetlen társam, a kedves, öreg számítógépem köt össze a világgal.










Ideje: Szeptember 13, hétfő, 08:31:38 - edami

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Ez is egy vasárnap volt" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ez is egy vasárnap volt (Pontok: 1)
Paulus (pars@freemail.hu) Ideje: Szeptember 15, szerda, 15:38:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Te elmondtál egy élményt, az érzéseidet, de abszolult nem néztél a dolgok mögé. meg se próbáltad. Ki robbantott, és miért. Mik az ő szemponjai? Miért képes valaki feláldozni magát és magával rántani a halálba ártatlanokat? Írásodban Izrael mintha maga a Paradicsom volna. (Az angyalkák, pufók, mosolygós katonák "Uzival") Talán nézz szét a Falon túl is. Ott van a Pokol.



Re: Ez is egy vasárnap volt (Pontok: 1)
wanderer75 Ideje: április 21, szombat, 15:38:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na, ha még olvasod a hsz.-eket ehhez, a régi írásodhoz, szeretném, hogy tudd, hogy én melletted állok, Veled érzek!!!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds