[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 60
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 60


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Lelkes Miklós: AKIK MEGIRIGYELTÉK A MEDVÉT


Volt egy erdőszéli házikó, melyet körüldalolt száz rigó. No, lehet, hogy nem éppen száz, hanem csak kilencvenkilenc... nehéz dolog ám a rigószámolás!

Abban a házikóban éldegélt Takarékos Pista, csinos és kedves feleségével, Julcsival. Dolgozgattak, foldozgattak.Jöttek az őszi esők, majd pedig a tél is megmutatta hideg nagylábujját. Így szólt a férjéhez Julcsi:
- Hej, de jó volna, ha mi is átaludhatnánk a telet, mint a medve! A két disznó már ott van a kamrában, szalonna, sonka,, kolbász, hurka formájában. Ha átaludnánk a telet, megmaradna a tele kamra, egészen tavaszig. No és nem kellene bajlódnom a fűtéssel, neked meg fahordással, hólapátolással...
- Hüm-hüm... – morfondírozott a dolgon a férje. Van abban valami, amit mondasz! Ha a medve átalussza telet, miért ne tehetnénk mi is ugyanúgy?! Betapasztjuk az ajtót, ablakot, bebújunk a jó meleg dunyha alá, - és dirmidurmi, tavaszig!
Így is tettek. Elsötétítették a házat, jobban kitessékelődött onnan a világosság, mint akármelyik medvebarlangból. Egy teljes napot átaludtak, csakhogy egy nap még nem világ, de mégcsak nem is a tél. Éjféltájt felébredtek.Így szólt Pista asszonyához:
- Nem tudom, hogy a medve miként csinálja azt a hosszú alvást, de engem felébresztett a bendőm. Korog-morog, mint a mérges mackó. Ennem kell valamit!
- Nekem is! - helyeselt Julcsi.Át kell menni a kamrába, kolbászért!
Igen, de, mivel nem fűtöttek be, a meleg dunyha alól egyiküknek sem akaródzott kimászni a szobahidegbe, és ráadásul elnégykézlábazni a sötétben a kamráig, meg vissza. Julcsi Pistát buzdította kolbászhozatalra, Pista meg Julcsit. Végül Julcsi kigondolt valamit: hátára vette a dunyhát! Úgy nézett volna ki, ha világosság lett volna a házban, mint egy óriási teknősbéka. Így már melegben tudta kitapogatni az utat a kamráig. Megfogott egy kolbásznakgondoltat, de túl vékonynak, szőrösnek, és nyávogónak találta.Nem csoda, mivelhogy a macska farka volt az. A cicus a kamrában melegítette volna a kolbászt. Julcsi ezek után kitapogatta a valódi kolbászt, de a macskát is behúzta a dunyha alá, úgy vélte, jó lesz lábmelegítőnek.
Pista megköszönte a kolbászból neki juttatott részt és dícsérte áldozatvállaló feleségét, de azért megkérdezte:
- Te duruzsolsz, galambom?
- Nem én, hanem lábmelegítőm, a macska, dorombol! - vallotta be Julcsi.
A macska azonban nem sokáig volt lábmelegítő, ismét kiszökött a kamrába sonkát melegíteni.
Vannak enyhe telek, de nem mindig viszi el a kutya a telet, legtöbbször szót fogad a közmondásnak. Ez a tél, bár eleinte nyájaskodott, hamar kimutatta fogafehérét.A kutya fázni kezdett az óljában, beállt ajtókaparászónak. Ez utóbbi idegesítette Pistát. Odaszólt Julcsinak:
- Ereszd be a kutyát, nekem ő lesz a lábmelegítőm! A macskát úgysem adtad kölcsön!
A kutya alighogy elhelyezkedett Pista dunyhája alatt, máris ki onnan, - egyenesen a kamrába, sonkát melegíteni láb helyett. A sonkát viszont a macska már melegítette. Összekapott a két négylábú. A kutya győzött, és ezért megjutalmazta magát sonkával.
- Hol itt a takarékosság?! - mérgelődött Pista. A medve kutya és macska nélkül szokta átaludni a telet. Nem lát senkit sem hivatlanvendégül barlangja kamrájában!
Odakint varjú lesett, a hó meg esett, nem is akarta abbahagyni. Ráadásul kopogtattak.
A postás jött, levelet hozott, pedig ritkán szoktak ilyet kapni. Az állt a levélben, hogy vasárnap látogatóba jönnek hozzájuk Julcsi szülei világvégi kis falujukból.
- No, itt a medveálom vége! - kiáltott fel Pista. Holnap péntek, azután szombat, mégutána vasárnap. Nem maradhatunk szégyenben a szüleid előtt!
Beágyaztak. Julcsa tüzet rakott, Pista havat lapátolt. A kutya már előbb kiszökött az ajtón, jókora darab sonkavígasszal. A macska pedig megsértődött és észrevétlenül elbújt a beágyazott dunyhák között, - önmaga-melegítőnek.
Vasárnap nagy rend, ízes ételek, sütemények várták Julcsi szüleit. Az após így szólt vejéhez:
- Hej, látom, nálatok télen is akad ám munka! Már csak így van vele az ember, nem aludhatja át a telet, mint a medve...
- Hát igen... - hagyta rá kissé fancsali képpel Pista. Medvepróbálkozásukról mélyen hallgatott, nem akarta, hogy évekig rajtuk nevessenek abban a világvégi kis faluban.
Szép, nem szép, de én is gondoltam már arra: de jó volna átaludnom a telet! Hát hiszen annyi minden jó volna, és ha az a volna ott nem volna...
Ideje: április 22, péntek, 12:58:30 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Lelkes Miklós: AKIK MEGIRIGYELTÉK A MEDVÉT" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds