[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 65
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 65


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Lelkes Miklós: A CSÁBÍTÓ SONKA


Három majom rongyokba csavart füstöltsonkát talált az erdei úton. Szekérről esett le, gazdája nem vette észre, továbbszekerezett.

A majmok meg is osztozhattak volna a sonkán, de önző módon mindegyik magának követelte azon a címen, hogy ő látta meg elsőnek, pedig egyszerre vették észre.
Arra ment a róka, hallgatta egy darabig veszekedésük, majd így szólt:
- Javasolom, hogy aki a legszebbet álmodja közületek, azé legyen a sonka!
A majmok meghökkentek.A legszőrösebbik, Muk, felkiáltott:
- Ez nem lesz jó! Esetleg valamelyikünk előbb ébred fel és megeszi!
- Ezen könnyű segíteni! - válaszolta a róka.Egymáshoz kötözlek benneteket és akkor efelől nyugodtan alhattok!
A legkisebb majom, Mik, azonban fejét csóválta:
- Ez nem lesz jó! Te, róka, amíg mi alszunk, elcsenheted a sonkát!
- Ezen könnyű segíteni! - nyugtatta meg őket a veresbundás.Akasszátok a sonkát egy magasan levő ágra, oda, ahová én nem tudok felmászni!
Igy történt.Az egymáshoz kötözött majmok egy idő után horkolni kezdtek.A róka szerelmes pillantásokat vetett a magasban himbálódzó fínomságra.Mókus futott felfelé a fatörzsön, odaszólt neki:
- Ó, te gyönyörűfarkú, fürge szépség, segíts nekem! A szél magávalvitte ünnepi kalapom, ráadásul a sonkát, amit szegény beteg édesanyámnak vettem, felhajította a fára! Látod?! Légy szíves, rágd el a kötelét, hogy leessen!
A mókus nevetett:
- Ostoba róka, azt hiszed: segítek?! Multkor majdnem elkaptál a földön, amikor makk után kutattam, akárcsak a kisöcsémet! Még szerencse, hogy nem tudsz fára mászni!
A róka erre rögtön másfelé forgatta észcsavaros beszédét:
- Igazad van, bölcs mókus, mindmáig bűnös, alattomos állat voltam! Bánatomban öngyilkos leszek! Lefekszem ide a földre, a sonka alá. Rágd el a sonka kötelét, hadd essen rám az a hatalmas húsdarab, hadd üssön agyon!
A mókust sem ejtették azonban születésekor a fejelágyára, úgy tett mintha habozna, gondolkozna, majd így szólt:
- Rendben van, de halálod előtt be kell vallanod valamennyi bűnöd és bocsánatot kell kérned azoktól, akik ellen vétkeztél! Várj csak, idehívok néhány károsultat!
Hamarosan madarak, mókusok, erdei egerek gyülekeztek a “színpadi előadásra”.Lent a róka, aki már nagyon vágyott a sonkára, egyre ócsárolta, szidta önmagát és hamis könnyek között, sunyi pislogásokkal kért bocsánatot.Az ágakon elhelyezkedő két- és négylábú népség ezen igen jól szórakozott, nevetgélt, felkiáltásokkal segítette a róka önmarcangolását.Végül a mókus megunta a heccet és felkiáltott:
- Sajnos, úgy döntöttünk: mégsem segítünk neked az öngyilkosságban, amelyből a végén sonkagyilkosság lehetne! Sok tyúkot, libát, kacsát lophattál a faluban, mert közeledik bírád, a vadász, duplacsövű puskával. Két kopókutyája mellette fut…
E hír nem volt igaz, de a róka annak hitte és gyorsan kereket oldott.
Vadász helyett hatalmas, csillogó szemű medve jelent meg.Rábámult a két- és négylábúakkal telt fára, azután jól megrázta: hátha lehullik valamelyik.Persze, nem hullott le egyikük sem: a kétlábúak elszálltak, a négylábúak jól megkapaszkodtak az ágakon, azután elfutottak.A sonka madzagja viszont elszakadt.A disznóbólvaló leesett és kupán ütötte a medvét.No, az annyi volt kemény kobakjának, mint a semmi! A mackó megörült a sonkának, rögvest felfalta. Utána még vagy ötször megrázta a “sonkafát”, de mivel az nem kedveskedett neki több sonkával, elcammogott.
A felébredt majmok egymás szavába vágtak, úgy mesélték “gyönyörűszép” álmukat. Amikor azonban észrevették, hogy a sonkából csak némi csont maradt, iszonyú haragra gerjedtek.Ráadásul alig tudtak megszabadulni kötelékeiktől.Ezt követően megegyeztek abban, hogy csak az az álnok róka ehette meg a pompás disznóbólvalót. Legközelebbi találkozásukkor a róka hiába tagadott, esküdözött ártatlanságára, a majmok alaposan elpáholták.
- Ó, az az átkozott, csábító sonka! - szitkozódott a róka, amikor a majmok végre otthagyták. Előbb bevallatta velem minden vétkem, utána a kutyás vadászbíróság elé akart hurcolni, most meg a majmokat uszította rám! Üldöz a Balszerencse!
Nehogy a Balszerencse csak őt üldözze, egy felbukkanó tapsifüles után eredt.A nyuszit azonban szárnyai alá vette a Szerencse: elmenekült.
Ideje: Február 16, szerda, 14:36:08 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Lelkes Miklós: A CSÁBÍTÓ SONKA" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds