[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 57
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 58

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Lelkes Miklós: AZ ÖRDÖGISKOLA


“Az ördöggyerek nem azért ördög, hogy jó legyen!” E híres mondás nem tőlem származik, hanem a Pokolból, ott is Szúrósszarvú Páltól, a pokolkormány műveletlenségügyi miniszterétől.

Ez a Pál szerette hozzátenni: “Nem angyalokat akarunk nevelni!”
Az ördögiskolák vigyázba álltak, ehhez igazodtak.Az ördögtanár mindig kihirdette, hogy másnapra mi a lecke.Aki megtanulja, elkészíti - rossz jegyet kap! Aki nem - jót.Minnél inkább nem, annál jobbat! Szeretnétek ilyen iskolába járni?
Hanem, tudjátok, azért az iskola a Pokolban is iskola.A kötelező rosszalkodás nem túl vonzó.Egyes ördögfiókák csakazértis megtanulták, elkészítették a leckét.Közöttük volt a pöttömnyi ördögöcske, Ördöngősennyakatekertszarvú Csűrömcsavaromcsavarom Tivadar.
Szeretnétek ilyen szép hosszú nevet?
Ez a Tivadar merő dacból elkészítette a szájattáttató nehézségű számtanleckét, valamint megtanulta a nagy pokolköltő, Innyehinnye Mumusgyulus lelkesítő versét, amelyik így kezdődik:“Üstökben a víz forr, csobban. Vasvillára szívem dobban. Rossz lelkekért zsákkal megyek.Gonoszlelkű ördög leszek!”
Meg is kapta Tivadar a rossz jegyeket, ellenőrzőkönyvecskéjébe pedig az elmarasztaló beírást.
Más ördögöcske mindebbe belenyugodott volna a pad alatt, de a pöttöm Tivadar felpattant a pad tetejére:
- A Tanár Úr kibírhatatlanul igazságos, ami nem illik egy felnőtt ördöghöz! Talán az az Ön feladata, Nemtisztelem Tanár Úr, hogy jóra oktatgassa, nevelje az ördöggyerekeket?! Hiszen, ha a törvény azt mondja, hogy a feladott leckét nem szabad megtanulni, elkészíteni, akkor az a jó gyerek, aki nem tanulja meg, nem készíti el, mert engedelmeskedik.Neki kell rossz jegyet kapnia! Én pedig, aki elkészítettem, megtanultam, igazából jó jegyet érdemlek, mert nem fogadtam szót!
Meghökkent az ördögtanár.Nézett erre, nézett arra, tapogatta a saját szarvát, bontogatta a szőrt bolhás bundáján.Ördögadta kölyke! Van valami abban, amit mond!
Lett az ügyből nagy, iskolán belüli, iskolán kívüli ribillió.Most mit csináljanak, mit akarjanak, kit-mit vakarjanak?!
Tivadar furcsa véleménye eljutott egészen Szúrósszarvú Pálig, a pokolkormány műveletlenségügyi miniszteréig.Ez a Pál éppen szilvásgombócot evett, pedig nem azt szerette, hanem a rosszmájú májgombócot savanyú lében.Kedvetlen volt emiatt úgyis.Rárivallt széltoló szekértolóira:
- Küldjétek fel ezt az Ördöngősennyakatekertszarvú Csűrömcsavaromcsavarom Tivadart a Föld felszínére! Ott járjon iskolába, ne itt. Ne neveljünk mi tudókat, inkább derék lúdlopókat! Ilyen okból, olyan okból, ne legyen sok okos kosból!
Igy tettek.Tivadar átkerült az ördögiskolából az emberiskolába.Talán sajnáljátok? Ne tegyétek.
Kijárta az iskolákat, ügyvéd lett, dőlt hozzá a pénz.Nem csoda: volt olyan bíró, akit az ő háromórás védőbeszéde úgy megzavart, hogy sajátmagát ítélte el a gyanúsított csirkefogó helyett.Persze, igaz, ami igaz, a Pokolba nem mehetett többé vissza, még látogatóba sem. Onnan kitiltották.Az ördögök imádják a békés verekedést, barátságos bunkózgatást, de a gontolatokkal való fejtöréstől irtóznak.Önmaga vígasztalására sikerkönyvet írt Tivadar “Rossz-e az ördög?!” címmel.Ebben kifejtette válaszát: az ördög tudja! Hiszen, ha annyira rossz volna, a jóembereket vinné el a Pokolba, nem a gazfickókat…
Ideje: Február 16, szerda, 14:42:40 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Lelkes Miklós: AZ ÖRDÖGISKOLA" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds